ANAF a raspuns intrebarilor legate de plata online a obligatiilor fiscale

ANAF a organizat saptamana aceasta o noua sesiune de intrebari si raspunsuri cu tema: Plata online a obligatiilor fiscale. Subiectul a fost de interes, doarece incepand cu 14 decembrie 2016, ANAF a pus la dispozitia persoanelor fizice posibilitatea de a plati on-line obligatiile fiscale, cu cardul bancar, prin intermediul site-ului.
Iata care au fost cele mai interesante intrebari si raspunsuri:

Daca am parola primita de la primarie pentru taxe locale, pot sa ma loghez cu aceasta pentru plata obligatiilor ANAF?

ANAF: Da, dupa autentificare pe ghiseul.ro cu utilizatorul si parola primita pentru taxe locale, la intrarea in cont puteti selecta ANAF si veti regasi obligatiile datorate.

 

Pe site se pot plati contributiile sociale (CAS, CASS) si impozitul pe venit sau numai taxele si impozitele locale?

ANAF: Prin intermediul cardurilor bancare in sistem online, persoanele fizice pot plati creantele fiscale administrate de ANAF prevazute de OMFP 1376/2016, inclusiv contributiile sociale si impozitul pe venit.

 

Am facut plata impozitului pe veniturilor din cedarea activelor pe 16 Dec insa suma apare ca si neplatita inca. Din cate am citit aceasta se compenseaza in max 5 zile. Ce explicatie aveti?

ANAF: Buna ziua, in vederea verificarii si analizarii situatiei prezentate, va rugam sa va adresati unitatii fiscale pe raza careia aveti domiciliul, utilizand formularul pentru asistenta prin e-mail, pe care il gasiti la acest link. Aici puteti transmite solicitare si puteti anexa dovada efectuarii platii.

 

Am incercat […] sa imi fac cont pe ghiseul.ro pentru a face platile catre ANAF. Ideea e ca eu vreau sa fac platile in numele CNP-ului meu, persoana fizica, dar mi s-a refuzat la inrolare cardul care este pe numele PFA-ului, desi e de la ING. […] Ce conteaza de pe ce card fac platile?
ANAF: Pentru crearea contului, datele de logare (CNP-ul pentru care se face verificarea) trebuie sa fie acelasi cu titularul contului la care este atasat cardul pentru care se verifica identitatea, ulterior, achitarea taxelor si impozitelor putandu-se efectua cu orice card (Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro), indiferent de cine este titularul acestuia. Informatii suplimentare le gasiti pe ghiseul.ro la acest link.

 

Va rog sa ma ajutati cu urmatorul aspect: pe ghiseul.ro suma de plata difera de cea din spatiul virtual privat. De asemenea, suma nu include regularizarile facute intre timp – care in spatiul virtual privat apar la obligatii de plata, insa nu si in nota obligatiilor de plata. Deci, cuantumul afisat este eronat si, evident, e mai mare decat suma reala si actuala de plata. Cand se vor remedia aceste aspecte?

ANAF: Sumele difera deoarece Situatia obligatiilor de plata din SPV cuprinde toate obligatiile stabilite de unitatea fiscala (principale si accesorii) inregistrate in sistemul informatic al ANAF in ultima zi a lunii anterioare celei in care se face solicitarea si care au fost inregistrate in documente deja emise si comunicate. “Nota obligatiilor de plata” din SPV cuprinde toate obligatiile principale de plata stabilite de unitatea fiscala inregistrate in sistemul informatic al ANAF inclusiv accesoriile calculate pentru ziua de vineri a saptamanii in care ati facut solicitarea.

 

Am incercat sa-mi platesc si eu datoriile la ANAF prin ghiseul.ro […] Doar ca pe site, sumele difera deoarece nu reflecta si majorarile iar suma de plata nu poate fi modificata. Pe site situatia era din Octombrie anul curent, dar nu asta este cauza deoarece datoriile erau din 2015. Cat de des se actualizeaza situatia pe site ? De ce nu includ si majorarile si de ce nu poate fi modificata suma ?

ANAF: Toate situatiile se actualizeaza pe baza informatiilor detinute de catre unitatea fiscala teritoriala de care apartineti. Accesoriile (majorarile si penalitatile) care au fost stabilite prin decizii apar ca si suma de plata in functie de data comunicarii deciziei.In avizul de plata accesoriile sunt calculate la zi indiferent daca au fost comunicate sau nu. Mentionam ca sesizarea dvs. va fi transmisa departamentului IT penrtru analiza si in functie de cele constatate sa ia masurile corespunzatoare de imbunatatire.

 

Aici gasesti raspunsurile din domeniul stabilirea rezidentei fiscale, iar aici vizualizezi intrebarile din sfera regimului special pentru agricultori.