ANAF raspunde intrebarilor legate de cazierul fiscal

UPDATE: ANAF: Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal, in opinia noastra, mandatul poate fi incheiat in forma scrisa, autentică ori sub semnatura privata, avand in vedere si prevederile art. 18 din Codul de Procedura fiscala. Referitor la cele sesizate de dumneavoastra privind practica neunitara a unitatilor fiscale, vom tine cont de aceasta si vom solicita punctul de vedere al directiei de legislatie din cadrul Ministerului Finantelor Publice, care va fi transmis unitatilor fiscale.

 

ANAF a organizat saptamana aceasta o noua sesiune de consultanta online in care au fost aduse in discutie proceduri specifice gestionarii cazierului fiscal.

In cazul in care nu ai putut participa la aceasta sesiune, poti adresa intrebari folosind formularul online pentru asistenta. Poti accesa acest  formular aici. Inainte de a transmite intrebarea, trebuie sa furnizezi o serie de date personale: numele, codul de identificare fiscala (CNP, NIF sau CUI) si adresa. In cadrul acestui formular trebuie sa specifici categoria de contribuabili pe care o reprezinti (persoana fizica, mare contribuabli, contribuabil mijlociu, persoana juridical sau alta categorie).

In functie de natura solicitarii (Spatiului privat virtual sau alta problematica fiscala), ai la dispozitie atat un camp in care poti detalia in maxim 1500 caractere problema, cat si un buton pentru a atasa un eventual fisier. Acesta trebuie sa nu depaseasca 1 Mb si sa aiba extensia .rtf, .zip, .pdf, .jpeg sau .gif.

Iata ce intrebari au fost adresate in cadrul sesiunii de consultanta online de saptamana aceasta:

Se poate elibera cazierul fiscal din alt judet decat cel de resedinta?

ANAF: Da. Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, se poate depune la orice unitate fiscal, cu exceptia serviciilor fiscal comunale si serviciilor fiscale orasenesti care nu au competente privind eliberarea certificatului de cazier fiscal.

Alte doua intrebari vor primi raspuns din partea ANAF in zilele urmatoare.

Potrivit dispozitiilor OG 39/2015 art. 9 alin.2 si a OPANAF 2594/2015 capitolul III cererea poate fi depusa si de catre reprezentantul legal pe baza mandatului intocmit conform legii. Intrucat practica finantelor este neunitara, intrebarea este: acest mandat intocmit conform legii se refera la imputernicire notariala autentica sau pur si simplu la o imputernicire semnata de catre administratorul societatii (in cazul persoanelor juridice)?

Anularea cazierului fiscal in cazul in care persoana nu mai detine functia de administrator se face in termen de 1 an de la iesirea din functie. Intrebarea este cum se face aceasta operatiune? Dupa 1 an de zile te duci la ANAF cu actele care certifica iesirea din functie si se opereaza ridicarea cazierului fiscal sau altfel?

ANAF organizeaza saptamanal o sesiune de consultanta online cu tematica de interes din domeniul financiar – contabil.

Aici poti vizualiza raspunsurile din cadrul sesiunii despre stabilirea rezidentei fiscale. Sesiunile referitoare la amortizarea fiscala, respectiv stingerea creantelor fiscale prin plata, compensare si restituire le gasesti detaliate aici.