ANAF raspunde intrebarilor legate de obligatiile declarative

24 august 2016

ANAF a organizat o noua sesiune de consultanta online dedicata contribuabililor persoane fizice care au dorit sa obtina informatii cu privire la obligatiile declarative si termenele de depunere a declaratiilor ficale. Sesiunea de consultanta a avut tema „Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului”. Regasesti mai jos intrebarile care au primit raspuns din partea reprezentantilor ANAF.

Care sunt primii pasi de la inregistrarea la ONRC? Care sunt lucrurile general valabile? Ma refer aici la achizitionare Registru unic de control, 010 etc. Ne puteti spune concret ce obligatii avem initial?

ANAF: Dupa inregistrarea la Registrul Comertului:

Pentru informatii detaliate privind inregistrarea ca platitori de de TVA prin optiune/depasire plafon, contributii sociale/impozit retinut în calitate de angajator si alte obligatii declarative puteti accesa Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din activitati comerciale din Romania aici.

Referitor la pasii pe care trebuie sa-i urmeze persoanele juridice, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului, situatia trebuie analizata in functie de fiecare caz in parte. Pe viitor, vom avea in vedere organizarea unei sesiuni cu privire la acest subiect.

 

In calitate de persoana fizica autorizata se poate depune la Registru Comertului o declaratie pe propria raspundere, in temeiul art. 7 alin (1 ) a OUG nr. 44/2008, completata prin legea nr. 4/2014, prin care se declara ca sotul/sotia poate participa in mod obisnuit la activitatea desfasurata de PFA/II. Ce trebuie sa se depuna la ANAF ulterior depunerii acestei declaratii la Registru Comertului? Mentionez ca PFA/II este infiintata si inregistrata si la ANAF.

ANAF: In situatia prezentata de dumneavoastra nu aveti nicio obligatie declarativa in relatia cu unitatea fiscala.

 

Aici regasesti raspunsurile cu privire la stabilirea rezidentei fiscale. Daca vrei sa te documentezi cu privire la plafonul platilor in numerar, aici gasesti raspunsurile de la sesiunea de consultanta online aferenta.

 

Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
companii
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre

Suntem prima companie din Romania specializata in solutii software financiar-contabile la cheie, insotite de servicii profesionale de Asistenta Tehnica. De peste 25 de ani, dezvoltam cele mai performante programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit, revizuire si facturare. In completarea aplicatiilor software stabile, usor de utilizat, perfect adaptate afacerii tale, iti asiguram cele mai complexe servicii de Asistenta Tehnica. Cei peste 25 de ani de experienta inseamna:
  • Peste 50 000 de utilizatori;
  • Peste 150 de proiecte educationale si de responsabilitate sociala;
  • Cele mai bune aplicatii software financiar-contabile din 1991;
  • Cel mai vandut software de contabilitate din Romania;
  • Cel mai performant software financiar-contabil integrat: CIEL V7;
  • Cel mai complex portofoliu de servicii;
  • Solutia completa pentru gestiunea afacerii tale.

span itemprop="telephone">021 9341

Email:ciel@ciel.ro

Bulevardul Unirii, Nr.11, sector 4,040102 Bucuresti RO