ANAF raspunde intrebarilor legate de obligatiile declarative

ANAF a organizat o noua sesiune de consultanta online dedicata contribuabililor persoane fizice care au dorit sa obtina informatii cu privire la obligatiile declarative si termenele de depunere a declaratiilor ficale. Sesiunea de consultanta a avut tema “Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului”. Regasesti mai jos intrebarile care au primit raspuns din partea reprezentantilor ANAF.

Care sunt primii pasi de la inregistrarea la ONRC? Care sunt lucrurile general valabile? Ma refer aici la achizitionare Registru unic de control, 010 etc. Ne puteti spune concret ce obligatii avem initial?

ANAF: Dupa inregistrarea la Registrul Comertului:

  • contribuabilii persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale au obligatia depunerii, la organul fiscal de domiciliu, formularului 220 Declaratia privind venitul estimat/norma de venit, prin care estimeaza veniturile si cheltuielile ce se vor realiza pentru anul fiscal;
  • contribuabilii intreprinderi familiale au obligatia depunerii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, formularului 223 Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale. Declaratia se completeaza si se depune de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere sa raspundă de indeplinirea obligatiilor asocierii fata de autoritatile publice. De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Pentru informatii detaliate privind inregistrarea ca platitori de de TVA prin optiune/depasire plafon, contributii sociale/impozit retinut în calitate de angajator si alte obligatii declarative puteti accesa Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din activitati comerciale din Romania aici.

Referitor la pasii pe care trebuie sa-i urmeze persoanele juridice, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului, situatia trebuie analizata in functie de fiecare caz in parte. Pe viitor, vom avea in vedere organizarea unei sesiuni cu privire la acest subiect.

 

In calitate de persoana fizica autorizata se poate depune la Registru Comertului o declaratie pe propria raspundere, in temeiul art. 7 alin (1 ) a OUG nr. 44/2008, completata prin legea nr. 4/2014, prin care se declara ca sotul/sotia poate participa in mod obisnuit la activitatea desfasurata de PFA/II. Ce trebuie sa se depuna la ANAF ulterior depunerii acestei declaratii la Registru Comertului? Mentionez ca PFA/II este infiintata si inregistrata si la ANAF.

ANAF: In situatia prezentata de dumneavoastra nu aveti nicio obligatie declarativa in relatia cu unitatea fiscala.

 

Aici regasesti raspunsurile cu privire la stabilirea rezidentei fiscale. Daca vrei sa te documentezi cu privire la plafonul platilor in numerar, aici gasesti raspunsurile de la sesiunea de consultanta online aferenta.