Proiect de Ordin privind registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale

Ministerul Finanţelor Publice a supus spre dezbatere un nou Proiect de Ordin care vizeaza informatiile continute in forma electronica a registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale.

In acest document vei regasi atat metodologia, cat si procedura de inregistrare a acestora.

Astfel, datele de identificare vor fi introduse intr-un Registru national de evidenta care va cuprinde urmatoarele:

  • numarul curent al aparatului de marcat electronic fiscal;
  • datele acestuia de inregistrare;
  • datele de localizare;
  • starea acestuia;
  • datele de identificare ale producatorului;
  • date de identificare a persoanei care realizeaza inregistrari referitoare la aparatele de marcat electronice fiscale;
  • starea producatorului/importatorului, distribuitorului, unitatii acreditate pentru comercializare sau, dupa caz, unitatii service acreditate;
  • datele de identificare ale beneficiarului;
  • date privind documentele care atesta livrarea aparatului de marcat fiscal;
  • date cu privire la operatiunile de instalare si interventii effectuate;
  • date cu privire la valorificarea aparatului de marcat fiscalin momentul in care utilizatorul/distribuitorul final si-a incetat activitatea.

In ceea ce priveste inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale post – operationalizare a formei electronice a Registrului, trebuie mentionat faptul ca autentificarea va fi realizata cu ajutorul certificatelor digitale.

In plus, daca esti producator/importator sau distribuitor, imediat ce ai obtinut calitatea de unitate acreditata pentru cel putin una dintre aceste activitati, vei inscrie in Registru C.U.I.-ul, calitatea, datele de contact (e-mail si numarul de telefon) si elementele de identificare a certificatului digital. Pentru CALITATE vei mentiona daca indeplinesti oricare dintre rolurile de mai jos:

  • producator/importator;
  • distribuitor autorizat;
  • unitate acreditata pentru comercializare;
  • unitate de service acreditata.;

In capitolul legat de datele de identificare a persoanei care efectueaza inregistrari privind aparatul de marcat electronic fiscal, vei mentiona daca este vorba despre un tehnician service, o persoana desemnata de distribuitor autorizat sau o persoana desemnata de catre producator/importator sa efectueze inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale;

 

Mai multe detalii aici