Proiect de Ordin privind stabilirea organelor fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal

ANAF a publicat un nou Proiect de Ordin in vederea stabilirii organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal. In cadrul acestui document vei regasi detalii referitoare la procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in si din cazierul fiscal. In plus, vei putea regasi si detalii referitoare la demersul de solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal.

Proiectul de Ordin mentioneaza faptul ca organele fiscale competente in gestionarea cazierului fiscal sunt:

  • Directia generala de administrare a marilor contribuabili;
  • Administratiile pentru contribuabilii mijlocii;
  • Administratiile judetene ale finantelor publice;
  • Serviciile fiscale municipale;
  • Administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti si ale finantelor publice;
  • Administratia fiscala pentru contribuabilii nerezidenti;
  • Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice.

In plus, in cadrul aceluiasi Proiect de Ordin se mentioneaza faptul ca administratiile judetene ale finantelor publice organe fiscale sunt competente sa iti gestioneze cazierului fiscal in cazul in care esti contribuabil care isi are domiciliul fiscal in raza lor teritoriala.

In ceea ce priveste atributiile compartimentului de specialitate care primeste fisele de inscreiere, acestuia i se adauga capacitatea de a intocmi fise de inscriere pentru informatiile care privesc fapte sanctionate contraventional care se inscriu in cazierul fiscal, pe baza documentelor transmise de catre autoritatile din afara agentiei.

Procedura de inscriere a starii de inactivitate fiscala

In cazul in care esti reprezentant legal/reprezentant desemnat al unui contribuabil declarat inactiv fiscal, trebuie sa ai in vedere faptul ca se discuta modificarea unui aspect referitor la procedura de inscriere in cazierul fiscal a starii de inactivitate fiscala. Mai exact, conform noului Proiect de Ordin, lista contribuabililor pentru care s-au emis decizii de declarare ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, va fi centralizata la nivelul administratiei judetene a finantelor publice. Acest punct este valabil pentru toate unitatile fiscale din judetul avut in vedere.

Proiectul de Ordin aduce in discutie si introducerea unor noi informatii referitoare la dispozitiile speciale ce vizeaza scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor specifice faptelor sanctionate contraventional de catre organele constatatoare din afara granitei. Printre modificari se numara si urmatoarele:

  • Informatiile care fac referire la faptele sanctionate contraventional de catre organe constatatoare din afara agentiei
  • Dupa ce ai depus documentele si acestea au fost verificate, compartimentul de specialitate va completa formularul 501 ’’Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal’’.

Mai multe informatii gasesti aici