5 canale esentiale de marketing online – Ghid CIEL Romania

4 iulie 2019
Antreprenor, Co-owner Ciel România
Articole publicate

Daca in S.U.A. si in majoritatea tarilor dezvoltate economic regula “Reclama = sufletul comertului” este esentiala, in Romania este aplicata mai mult de catre companiile multinationale sau de catre firmele locale foarte mari. Nimic mai gresit! Degeaba ai produse sau servicii bune, daca nu stie nimeni de ele!

Multi dintre antreprenori / GM / CEO considera ca nu merita investit in marketing sau ca, daca nu ai bani de TV, mai bine te lasi pagubas – iarasi, gresit! Mediul online este inca favorabil oricaror bugete in tara noastra, daca alegi canalele potrivite si campanii inteligente, orientate catre client.

Asadar, iata “baza” pe care te sfatuim sa o construiesti in mediul online, asfel incat mesajul tau sa ajunga la client si la parteneri:

ANALIZA COMPETITIEI

Pornind de la ideea “informatia este putere”, trebuie ca, inainte de a demara orice strategie de marketing, sa vezi ce se intampla in domeniul tau si ce fac competitorii tai din industrie: cui se adreseaza, ce campanii de comunicare desfasoara si daca acestea au succes sau nu – nu este o rusine sa urmezi ce este bun si sa eviti ce nu da rezultate.

Iata cativa pasi esentiali pentru o analiza eficienta a activitatii rivalilor tai:

  1. Viziteaza site-ul competitorului si noteaza-ti atat lucrurile bune, cat si pe cele rele
  2. Analizeaza sursele de trafic
  3. Identifica strategia lor de content si vezi ce aduce trafic
  4. Incearca sa determini bugetul de marketing al competitorului
  5. Cauta si descopera ariile pe care competitorii tai le acopera mult mai bine, dar si slabiciunile
  6. WEBSITE

Este cartea de vizita a afacerii tale, deci trebuie sa arate impecabil, mai ales daca este un shop online, context in care trebuie sa ai un mecanism de cumparare usor si prietenos, dar care sa respecte regulile GDPR. Ai grija, de asemenea, sa alegi un developer care sa-ti construiasca o platforma web sigura si usor de manageriat, cu toate calitatile tehnice dorite (viteza mica de incarcare etc.).

Poate chiar mai important decat partea tehnica este CONTINUTUL, care, conform tendintelor actuale, are o rata de conversie mai buna decat orice alta forma de marketing online. In plus, daca prin publicarea unui ad depinzi de Facebook sau Google, continutul este si ramane al tau. S-a dovedit deja ca cei care au avut continut bun, original, au trecut cu succes schimbarile recente impuse de Facebook si Google in mecanismele lor de evaluare. Investind in continut, vei cheltui mai putin si vei ramane cu ceea ce ai publicat, putand sa refolosesti oricand anumite articole.

Tipuri de continut:

Publicarea unui continut de calitate iti va creste autoritatea in domeniul in care activezi, iar clientii vor aprecia faptul ca la tine pe site vor putea afla mult mai multe detalii despre anumite probleme.

DEZVOLTA O STRATEGIE SEO

SEO (Search Engine Optimization) reprezinta, pe intelesul tuturor, totalitatea modurilor prin care incercam sa aducem un site cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare (Google) pentru anumite cautari. Deci, scopul SEO este sa aduca trafic relevant catre site-ul tau.

Google inregistreaza anual mii de miliarde de cautari, dar 90% dintre useri dau click doar pe unul dintre primele trei rezultate ale cautarii. Din acest motiv, ai nevoie de o strategie SEO pentru a ajunge in top. Daca nu reusesti pe toate cuvintele cheie pe care ti le propui, ai varianta cautarilor platite.

Sursa: https://ro.pinterest.com

SEO se imparte in doua mari categorii:

SOCIAL MEDIA

In Romania, oamenii din online se impart astfel (conform Zelist):

Sursa: https://ro.pinterest.com

Concluzia evidenta este ca, deocamdata, “Facebook is the king”, deci foloseste-l in favoarea ta:

YOUTUBE

Gandita in 2005 ca o videoteca, YouTube a fost cumparat in 2006 de Google cu 1.65 miliarde de dolari si a ajuns acum pe locul 2 la motoare de cautare, adica mai mare decat Yahoo, Bing, Ask si AOL la un loc.

Sursa: https://ro.pinterest.com

Cu peste 3 miliarde de cautari pe luna la nivel mondial si 100 de ore de video incarcate in fiecare minut, YouTube transforma modul in care accesam informatia online (video, stiri, tutoriale etc.), deci concluzia este clara:

Desi formulele oficiale, exacte, de ranking sunt secrete, va putem spune cei mai importanti factori de impact:

In plus, iata sfaturile noastre, testate pe propriul business:

Pentru unii, sfaturile de mai sus sunt usor de inteles si implementat, dar pentru altii poate fi mai greu – important este sa incepi, pas cu pas, sa construiesti planul de marketing online.

Pentru a obtine TIMPUL necesar acestor planuri, apeleaza la softurile CIEL potrivite afacerii tale, care te vor scuti de multa munca inutila si iti vor oferi datele de business necesare.

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre