Afacere de succes – care sunt cele mai bune strategii de pus in aplicare
Pentru a reusi in ziua de azi si pentru a avea o afacere de succes in Romania, trebuie sa fii flexibil si sa ai bune abilitati de planificare si organizare. Multi antreprenori incep un business crezand ca isi vor porni computerele sau isi vor deschide usile si vor incepe sa castige bani, doar pentru a constata ca a face bani este mult mai dificil decat credeau.
Poti evita acest lucru daca iti acorzi timp in ceea ce priveste planificarea si stabilesti toti pasii necesari pentru a obtine succesul. Indiferent de tipul de afacere pe care vrei sa il incepi, trebuie sa iei in calcul cateva aspecte moderne care tin de dezvoltarea business-urilor.
1. Afacere de succes – strategiile de baza pentru dezvoltare
Inceperea unei afaceri necesita o gandire analitica, o organizare determinata si o evidenta detaliata a tuturor riscurilor si amenintarilor care pot aparea pe parcurs. Este important sa fii constient de concurenta si sa iti poti imbunatati abordarea in functie de permormatele acesteia. Companiile care sunt deja pe piata, trebuie sa apeleze la inovare si reinventare, pentru ca la fel cum gusturile si preferintele oamenilor se schimba, asa si produsele sau serviciile tale trebuie sa o faca cu timpul.
Un alt aspect pe care tinerii antreprenori trebuie sa il ia in calcul este timpul de lucru. Acesta se va mari considerabil si vei munci mai mult decat pentru orice angajator, pentru ca furnizarea de servicii calitative este cruciala in fidelizarea clientilor si mentinerea business-ului pe o linie ascendenta.
O afacere de succes nu poate depinde doar de intuitie si de putin noroc, in conditiile in care concurenta este foarte mare. De aceea, ai nevoie de strategii de marketing si management foarte bine puse la punct. Totusi, acestea au succes garantat numai in cazul in care in spatele afacerii ai toate resursele necesare ce iti pot oferi o predictibilitate si o viziune mai buna a drumului pe care il parcurgi.
De exemplu, un soft inteligent, precum CIEL ERP te ajuta sa scapi de munca repetitiva, sa iti eficientizezi resursele, iar acest lucru inseamna ca vei castiga timp pretios si vei investi mai calculat. Functionalitatile acestui soft sunt extrem de benefice pentru orice business si te ajuta la trimiterea rapida se SMS-uri si e-mailuri catre clienti, importul extraselor bancare si obtinerea notelor contabile de tip banca fara sa introduci manual fiecare inregistrare, generalizarea automata de plati, preluarea datelor despre parteneri direct de pe site-ul ANAF si multe alte beneficii care vor elimina munca repetitiva.
2. Ce presupune o afacere de succes cu investitie mica
Atunci cand vrei sa incepi o afacere de succes cu bani putini, trebuie sa te asiguri ca implicarea ta compenseaza lipsa financiara. In primul rand, organizarea este extrem de importanta. Ea te va ajuta sa iti indeplinesti sarcinile la timp si sa ramai la curent cu toate lucrurile pe care le ai de facut. De asemenea, toate companiile de succes pastreaza evidente detaliate. Procedand astfel, vei sti unde se afla afacerea ta din punct de vedere financiar, ce potentiale provocari poti confrunta si care este posibilitatea de crestere pe viitor. Cunoasterea acestor lucruri iti ofera timp pentru a crea strategii pentru a depasi eventualele probleme.
Toate aceste date sunt vitale pentru a concepe un model de afacere de succes, insa implica foarte multa munca repetitiva, care nu te va face decat sa pierzi timp si resurse valoroase, ce ar putea fi investite in altceva. De asemenea, gasirea unor angajati calificati care sa se ocupe de astfel de procese este din ce in ce mai grea. De aceea este indicat sa apelezi la decizii strategice, cum ar fi softuri precum CIEL Start care te ajuta atat in automatizarea muncii repetitive si in reducerea resurselor importante si cheltuielilor, cat si in predictibilitatea oferita de softuri prin rapoartele de analiza financiara care iti ofera variante de decizii fara riscuri.
Avantajul pe care ti-l aduce digitalizarea este unul care face o diferenta majora cu privire la eficienta si succesul unui business. In primul rand, beneficiezi de functionalitati cheie care te ajuta sa elimini micile greseli de zi cu zi si sa pornesti cu dreptul, fara a investi sume costisitoare. De asemenea, te bucuri de facturare si machete de listare, evidenta bunurilor, registru de casa, salvari de baze de date pe care le poti verifica in orice moment si multe altele. Astfel, cu bani putini, poti vedea statistici, compara cifre, sa actualizezi datele clientilor in timp real si sa accesezi date despre contabilitate. Predictibilitatea este extrem de importanta, mai ales ca un start-up are nevoie de strategii puternice pentru a se stabiliza in domeniul pietei. Rapoartele de analiza financiara, vanzarile si profitul sunt cele care te vor ajuta sa iei decizii mai bune in dezvoltarea afacerii tale.
3. Pasii pentru o afacere de succes
O afacere de succes nu inseamna o reteta prestabilita pe care o poate urma orice antreprenor. Parcursul ei este diferit in functie de domeniul in care activezi si de produsele sau serviciile pe care le comercializezi. De asemenea, persoanele carora te adresezi sunt foarte importante, pentru ca ele vor determina strategiile tale pe viitor.
Nu subestima importanta efectuarii unei cercetari de piata atente si detaliate. Ai nevoie de date concrete despre clientii ideali, concurenta existenta, cresterea si cererea preconizata, tendintele pietei si multe altele. Aceste tipuri de informatii sunt nepretuite si te ajuta sa iei decizii bune si sa iti propui obiective realiste.
De asemenea, va trebui sa intelegi conceptul celor patru P: produs, pret, promotie și plasament. Acestea te pot ghida catre crearea si cercetarea studiilor de piata, a planului de marketing si a viitorilor clienti care pot servi drept un punct de plecare daca nu esti sigur de unde sa incepi. Astfel, o afacere mica poate fi de succes daca tii cont de aceste lucruri.
Pentru companiile mari, care vor sa investeasca in inovare, CIELITO este un concept care inglobeaza tot ce inseamna asistenta personala! Iti raporteaza cash-flow-ul, te ajuta sa depui declaratii, face rapoarte comparative si multe altele care te vor ajuta sa devii o persoana mai buna si mai competitiva.
3.1. Alegerea domeniului pentru o afacere de succes
Daca ai ajuns la intrebarea cum sa iti deschizi o afacere de succes, trebuie sa stii ca domeniul in care urmeaza sa activeze aceasta este extrem de important. Desigur, nu inseamna ca trebuie sa reinventezi sau inventezi noi lucruri, insa putina originalitate nu iti va strica. In acest moment sunt foarte putine sanse ca o firma sa nu aiba o concurenta majora, iar pentru ca afacerea ta sa iasa in evidenta, va trebui sa aduci un plus de valoare produselor sau serviciilor tale.
Cum populatia este cea care va deveni eventual consumatoare, te poti gandi la lucrurile de care aceasta are nevoie sau pe care si le-ar dori sa le aiba. Astfel, orice idei de afacere de succes ai avea, va trebui sa fie in stransa legatura publicul tau tinta.
Exista sansa sa ai deja un gand despre ce ai vrea sa comercializezi sau produci sau cel putin despre piata pe care vrei sa intri. Pentru a-ti putea defini mai bine serviciile, poti verifica companiile deja existente in industria aleasa. In acest fel, vei afla ce fac actualii lideri de marca si cum tu o poti face mai bine. Daca ai ajuns la concluzia ca afacerea ta poate sa ofere ceva ce altele nu pot, atunci ai o idee solida pe care te poti baza si esti gata sa creezi un plan de afaceri.
3.2. Crearea identitatii pentru o afacere de succes
Nu poti avea cea mai de succes afacere din Romania, daca nu ai o identitate extrem de bine conturata printre posibilii cumparatori. Indiferent de domeniul in care activezi, oamenii trebuie sa stie cine esti, cu ce te ocupi, ce cu te diferentiezi de ceilalti agenti comerciali si ce beneficii pot avea in urma achizitionarii produselor sau serviciilor tale.
De aceea, va trebui sa investesti intr-o identitate a business-ului. Acest lucru implica un logo, un site web si, mai ales, un nume pentru afacerea ta. El ar trebui sa fie cat mai simplu si mai usor de retinut pentru oameni, dar in acelasi timp reprezentativ.
De asemenea, tot la acest capitol intra si crearea unui site web. In ziua de astazi un magazin online este singurul care te poate ajuta sa ajungi la cat mai multe persoane. Mai mult, atragerea unor colaboratori si investitori poate fi foarte benefica pentru a te dezvolta rapid si sigur.
3.3. Construirea unui plan de marketing pentru o afacere de succes
Publicitatea este cea mai imporanta, dar nu poate avea succes daca in spatele afacerii nu ai cele mai utile si eficiente unelte care sa te ajute in gestionarea costurilor, predictibilitate si productivitate, precum softurile inteligente. Astfel, atunci cand nu mai ai de ce sa iti faci griji cu privire la aceste aspecte este momentul sa investesti in publicitate. Ea poate fi online sau offline, insa de cele mai multe ori varianta castigatoare le contine pe ambele.
Crearea unui site web cu aspect profesional poate fi rapida si usoara, iar o afacere, indiferent ca este mica sau mare, trebuie sa se afle in spatiul online. Ultimele cercetari arata faptul ca 88% dintre consumatori verifica produsele online inainte de a cumpara dintr-un magazin. Un site simplu care descrie cine esti, ce faci si cum sa te contacteze utilizatorii va fi suficient pentru multe companii mici. Totusi, pagina ar trebui sa contina detalii, precum:
- logo-ul tau;
- numele companiei;
- un rezumat al activitatii, produselor si serviciilor;
- informatiile de contact;
- adresa, inclusiv un link Google Maps;
- misiunea ta;
- recenzii de la clienti;
Toate acestea incurajeaza utilizatorul sa se increada in business-ul pe care il ai si iti ofera o imagine mult mai profesionala. De asemenea, in functie de publicul tinta, o modalitate excelenta de a-ti promova afacerea sunt paginile de social media.
4. Cum sa ai o afacere de succes – sfaturi si idei
Indiferent ca ai o afacere de abia consolidata sau o companie care exista pe piata de mult, trebuie sa cauti intotdeuna modalitati de a-ti imbunatatii produsele si serviciile. Acest lucru este singurul care te va distinge de concurenta.
Se spune ca business-urile esueaza din urmatoarele motive:
- nu au un plan de marketing
- au un serviciu slab pentru clienti
- nu au un plan de dezvoltare
- oamenii nu au nevoie de acele produse sau servicii
- nu angajeaza personalul potrivit
- exista prea multa competitie pe piata
- comercializeaza produsele sau serviciile le preturi exagerat de mici sau mari
Oamenii incep sa isi lanseze o afacere fara sa se gandeasca la cine sunt posibilii clienti si la de ce ar dori acestia sa cumpere de la ei sau sa ii angajeze. De aceea, incearca sa eviti aceasta greseala. Ia in considerare care sunt persoanele ce vor cumpara de la tine, de ce o vor face si cat ar fi dispusi sa plateasca.
Nu in ultimul rand, ca sa faci o afacere de succes, trebuie sa incaserzi suficienti bani pentru a sustine in continuare dezvoltarea ei si pentru a obtine un profit care poate fi reinvestit in crestere. Factorizarea costurilor precum aprovizionarea, productia, personalul, capitalul si multe altele, determina cati bani trebuie sa aduca afacerea pe o baza lunara, trimestriala si anuala pentru a avea succes.
Asadar, ia in considerare ideile despre cum sa incepi o afacere de succes de mai sus si tine cont de sfaturile citite!
Sursa foto: Shutterstock.com