Sa cresti sanatos

business sanatos
6 septembrie 2021
Antreprenor, Co-owner Ciel România
Citire: 3 minute
Articole publicate

Multi curajosi pornesc pe drumul anevoios al antreprenoriatului cu o idee, adesea neclara, convinsi ca banii se vor napusti asupra lor de indata ce si-au deschis un business.

Realitatea cruda le arata extrem de rapid ca succesul cere abilitati de planificare, organizare, comunicare, vanzare, etc. Mai mult, sunt indispensabile cunostinte despre piata, competitie, surse de finantare, gestionarea relatiilor cu oamenii din alti papuci decat in trecut sau operarea unor sisteme informatice complexe.

Sa ai un business nu inseamna ca muncesti mai putin, ca ai tot timpul din lume la dispozitie, ca petreci 2 ore pe zi la birou si asta doar de marti pana joi. Cel mai probabil vei fi obligat sa faci sacrificii pe care nu le-ai fi acceptat in slujba niciunui angajator si sa te ocupi de cele mai ciudate, neobisnuite, stranii chestiuni atunci cand ard si nu e nimeni altcineva sa rezolve.

In plus, de la un moment de dezvoltare al companiei incolo n-o mai poti conduce doar din talent, inspiratie sau ghici. Devine absolut necesar sa te organizezi, sa aduni toate informatiile relevante intr-o forma care permite analize pertinente inainte de luarea deciziilor cheie.

Un business de succes inseamna sa:

Ai o viziune clara, sa stii exact incotro te indrepti, cum arata succesul, ce-ti propui sa obtii si ce esti dispus sa dai la schimb pentru asta. Se intampla ca oameni care-si doresc sa ajunga repede sus sa nu fie dispusi sa faca efortul necesar unei cresteri spectaculoase.

Definesti obiective si indicatori de performanta relevanti astfel incat oamenii tai se concentreze acolo unde-ti doresti, sa livreze intocmai si la timp, sa se preocupe de solutii, nu de scuze, sa-si optimizeze traseele spre atingerea unor obiective ambitioase.

Segmentezi clientii existenti si potentiali, sa identifici exact cum poti sa le oferi valoare, sa comunici clar asta pe canalele cele mai potrivite.

Dezvolti produsele sau serviciile de care pietele tinta au nevoie, la momentul potrivit, intr-un raport calitate-pret atractiv.

Desenezi procese, proceduri care incurajeaza atingerea tintelor propuse, fara sa genereze birocratie, structura organizationala greoaie sau roluri suprapuse. Si mai ales sa monitorizezi ce se intampla, astfel incat sa mentii exceptiile de la regula la minimum.

Cladesti o cultura care pune lucrurile in miscare, incurajeaza performanta, descurajeaza delatiunea, lenea sau aruncarea pisicii peste gardul vecin. Asta se face fara favoritisme, agende ascunse sau comunicare selectiva.

Intre toate aspectele pomenite mai sus trebuie sa existe un echilibru, stabil pe cat posibil, ceea ce presupune luarea rapida a unor decizii complexe care influenteaza intreg mecanismul.

Nu este deloc simplu sa pui pe roate o organizatie care functioneaza mai mereu de la bine in sus, iar deciziile bazate pe inspiratie – asa am visat azi noapte, istorie – asa am facut noi mereu, copy-paste de la competitori – daca a mers la ei obligatoriu ni se potriveste si noua, duc cel mai adesea business-ul in groapa.

Instinctul antreprenorului, foarte bun la inceput de drum, in faza incipienta a afacerii, ar trebui sa faca loc destul de rapid deciziilor informate, bazate pe cifrele reale, realizate in zonele critice pentru dezvoltarea organizatiei si atingerea tintelor prognozate.

Numai analizele corecte, facute periodic, bazate pe fapte, nu pe presupuneri sau impresii, asaza compania pe drumul cel mai scurt catre rezultate exceptionale.

Predictibilitatea creste sensibil, apar continuu noi oportunitati, se aduna veniturile recurente, scade numarul de clienti care renunta la produsele sau serviciile tale.

Resursele sunt folosite mai inteligent, schimbarile surprinzatoare destabilizeaza mai putin, este mai usor sa dezvolti o cultura a  productivitatii, asumarii si implicarii. Se colaboreaza mai bine, exista transparenta, standarde clare de comportament, iar ascunzatorile pentru cei care mimeaza munca se imputineaza semnificativ.

Cu cat ai acces la rapoarte mai bune, adaptate etapei de dezvoltare a organizatiei, cu atat sansele de succes cresc. Iar rapoartele de care ai nevoie vin numai de la un sistem informatic integrat, gandit sa-ti ofere toate informatiile relevante legate de stocuri, fluxuri de cash, profitabilitate, portofoliu de clienti, surse de leaduri, capacitate de conversie pe directiile cheie.

Daca vrei sa treci cu bine peste hopurile inerente in evolutia unei companii asigura-te ca softurile care-ti ofera informatiile vitale nu-ti raman niciodata mici. Fii mereu alert, gata sa faci pasul urmator si adapteaza din timp sistemul informatic proceselor, indicatorilor de performanta si profitabilitate indispensabile reusitei.

Sursa foto: Shutterstock.com

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre