Sfaturi Black Friday 2021: cum sa iti pregatesti magazinul online pentru a vinde toate produsele
Cel mai probabil, Black Friday-ul din 2021 este mult mai asteptat decat in alti ani. Si asta pentru ca, in contextul pandemiei, in care criza se face simtita, romanii vor sa cheltuiasca cat mai putin pe aceleasi produse sau servicii. Prin urmare, consumatorii vor vana reduceri cu mai multa abilitate decat pana acum.
Cuprins
Mai mult decat atat, si companiile, multe afectate de pandemie, vor vrea sa reduca din cheltuieli, asa ca multe achizitii vor fi facute cu ocazia Black Friday.
Prin urmare, fie ca vinzi pentru persoane fizice, fie ca vinzi pentru companii, nu rata oportunitatea de a face Black Friday si, bineinteles, de a te organiza mult mai bine decat in anii trecuti.
Si CIEL organizeaza Black Friday cu softuri la super reduceri. Salveaza-ti afacerea de pierderi. Inscrie-te pe lista pentru a primi oferta din timp. Vezi detalii aici.
Daca te intrebi cand este Black Friday 2021 in Romania, ziua de 12 noiembrie este considerata ziua celor mai mari reduceri din an, dupa anuntul facut de eMag, care da tonul in piata ecommerce.
Pentru a avea o campanie de succes, trebuie sa te asiguri ca magazinul tau online functioneaza corect din doua puncte de vedere: tehnic si marketing.
Abordarea tehnica de Black Friday 2021 pe magazine online: cum te asiguri ca ai un flux de vanzare fara erori
Investeste in servere pentru sustinerea traficului pe site
Inainte de orice, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau nu va „pica” din cauza traficului in ziua de Black Friday. Asa ca investeste din timp in infrastructura magazinului online si asigura-te ca folosesti o platforma de comert online bine pusa la punct.
Asigura-te ca stocurile sunt actualizate in timp real
Orice magazin online trebuie sa fie integrat cu un soft de gestiune pentru a automatiza tot procesul de vanzare, astfel incat clientul sa nu intampine probleme in timpul achizitiei (cum ar fi comandarea unui produs care nu mai exista pe stoc, dar apare pe site), iar tu si angajatii tai sa va ocupati de lucruri mult mai importante. De aceea, ai nevoie de un soft cum este CIEL eCommerce, cu gestiune inclusa, care vine cu urmatoarele avantaje:
- Gestionarea corecta a stocurilor
Solutia pentru magazinele online iti ofera siguranta sincronizarii informatiilor cu site-ul in timp real.
- Factura emisa direct, modificand si stocul
Clientii tai vor fi incantati de faptul ca fluxul de achizitie se face fara lacune sau blocaje intr-un timp extrem de scurt (comanda de vanzare >>> factura fiscala).
- Rapoarte de vanzari pe comenzi si pe facturi
Ai tool-uri de analiza a afacerii tale, pentru a putea preveni riscurile, imbunatati cash flow-ul si creste vanzarile.
- Timpul scurt de implementare
Serviciul de asistenta iti va raspunde la intrebari, asadar, vei economisi din timpul de invatare.
Asigura o experienta de cumparare placuta
Bineinteles, nu este de ajuns ca site-ul sa ramana „in picioare”, trebuie sa fie si user-friendly, adica sa ajuti clientii sa cumpere rapid, usor si fara stres. Adica din cateva click-uri sa plaseze comanda, deci fara batai de cap.
Scopul tau este sa vinzi tot ce ai pe stoc in aceasta campanie, asa ca este important sa faci tot ce este posibil pentru a simplifica procesul de cumparare. Iar un soft de gestiune contribuie masiv la imbunatatirea experientei clientilor pe site-ul tau.
De asemenea, nu obliga clientii sa isi creeze cont pentru a comanda. Dureaza si multi vor sa cumpere repede pentru a nu rata produsul dorit gasit la oferta.
Abordarea de marketing: sfaturi de Black Friday 2021 pentru a vinde tot
Stabileste un calendar de campanie pentru Black Friday
Inainte de orice, trebuie sa stabilesti un calendar de campanie, lucru pe care este indicat sa-l pui la punct cu 2-3 luni inainte de ziua de Black Friday. Cum de obicei Black Friday in Romania are loc in penultima vineri din noiembrie, calendarul campaniei il poti realiza de la inceputul lunii septembrie, mai ales daca ai produse cat mai diverse in campanie.
In cazul in care ai un numar redus de tipuri de produs sau vinzi servicii, este suficient daca incepi sa lucrezi la campanie cu o aproximativ o luna de zile inainte de ziua de Black Friday.
Ce ar trebui sa contina calendarul Black Friday
- data pana la care finalizezi lista cu produse, preturi si discounturi
- data pana la care este creat landing page-ul campaniei cu produsele la promotie
- planul de promovare pe tipuri de canale, pe zile: de exemplu, pentru promovare prin e-mail marketing este necesar sa stabilesti zilele in care trimiti newslettere si ce contin – de informare, dezvaluire partiala a ofertelor si cel sau cele din ziua campaniei
Daca inca nu ai un magazin online, nu renunta la ideea de a vinde online si mai ales de Black Friday. Adica profita de ziua de 13 noiembrie pentru a crea o campanie pe site-ul firmei tale, chiar daca este unul de prezentare.
Vezi DE CE sa-ti muti magazinul fizic in online.
Acorda importanta maxima landing page-ului, cel mai important tool de Black Friday
Landing page-ul (pagina de destinatie) este cel mai important pion in campania de Black Friday 2021 pentru orice magazin online. Trebuie sa te asiguri nu doar ca functioneaza corespunzator, dar ca din punct de vedere UX (user experience) este ceea ce trebuie pentru a impulsiona vanzarile si, de ce, de a fideliza clientii.
Un landing page bun:
- are un design atractiv
- prezinta armonios produsele din campanie
- scoate in evidenta mesajul campaniei
- functioneaza brici si pe mobile
Bineinteles, poti face Black Friday in 2021 chiar daca produsele sau serviciile tale se adreseaza companiilor. In cazul in care ai in campanie un numar mic de tipuri de produse sau ai doar servicii, este suficient un landing page de campanie pentru promovarea ofertelor. Cumpararea efectiva se poate face prin telefon sau pe mail.
Nu uita de optimizarea SEO
Este indicat sa ai o pagina despre campania de Black Friday, cu informatii generale, care sa ajute indexarea magazinului tau in Google si sa apara in primele rezultate atunci cand utilizatorii cauta oferte de Black Friday.
Un landing page cu informatii generale despre Black Friday pe magazinul tau online, creat sau actualizat inainte de campanie, ajuta la optimizarea site-ului. De asemenea, nu uita sa publici articole pe blog pe acest subiect.
Acestea sunt cele mai importante sfaturi pentru un Black Friday 2021 de succes pe magazine online. Bineinteles, munca nu se opreste aici. Este esential sa investesti in promovare pe toate canalele, sa te asiguri ca ai un sistem de livrare a produselor bine pus la punct si sa analizezi rezultatele post campanie. Mult succes!
magazin online