Ciel ERP si Salarii au devenit nextup NextUp ERP si Salarii. Pentru detalii, click aici

Care este cea mai buna optiune pentru evidenta contabila a afacerii tale? Sfaturi CIEL Romania

16 aprilie 2018
Antreprenor, Co-owner Ciel România
Articole publicate

Pentru ca la CIEL Romania ne place sa iti oferim informatii de calitate si pentru ca ne place sa indeplinim promisiunile facute, astazi iti prezentam cel de-al doilea articol din seria celor dedicate antreprenorilor, in care am ales sa vorbim despre cine poate tine evidenta contabila in cadrul unei societati.
Asadar, conform Legii contabilitatii 82/1991, exista doua variante, singurele permise, privind organizarea si conducerea contabilitatii unei firme:
1. In compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
2. Pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
Te intrebi pe care dintre cele 2 variante sa optezi? Iti prezentam mai jos, pentru ambele cazuri, care sunt avantajele si dezavantajele fiecareia dintre ele.
Daca alegi sa ai un contabil intern, te poti bucura de urmatoarele avantaje:
• este zilnic in firma si, ca administrator, vei putea accesa mai rapid diverse informatii sau rapoarte, poti discuta direct cu el;
• cunoaste mai bine specificul si istoricul companiei tale, ceilalti angajati;
• este mereu conectat la activitatea firmei si poate sa-ti ofere sfaturi utile in ceea ce priveste imbunatatirea unor elemente de flux intern care se vor putea traduce intr-o operativitate mai ridicata, deci eficienta.
• se poate adapta mult mai rapid la nevoile companiei;
Dezavantaje:
• costuri mai ridicate cu salariul acestuia (pe langa salariul net vei mai suporta si costurile cu impozitul pe salariu si contributiile sociale) in baza contractului de munca incheiat;
• pentru perioada concediului de odihna anual, nu vei beneficia de prezenta si informatiile de care ai nevoie de la contabil, in timp util, mai ales daca intervin urgente;
• costuri suplimentare cu echipamente si soft (birou; calculator; aplicatie de contabilitate; licente; mentenante; etc)
• costuri suplimentare cu pregatirea angajatului care trebuie sa fie la curent cu toate modificarile legislative (cursuri de formare; conferinte; etc);
Daca nu exista un volum mare de tranzactii de procesat, atunci cel mai bine este sa alegi varianta externalizarii serviciului de contabilitate. Acest lucru presupune incheierea unui contract de prestari servicii, cu un tarif lunar stabilit pentru serviciile de contabilitate.
Exista o serie de avantaje in a avea un contabil extern, printre acestea enumerandu-se:
• reducerea costurilor, si aici intra costurile cu salariul, impozitele si contributiile sociale care ar trebui alocate in cazul unui contract de munca, precum si costurile legate cu crearea locului de munca (aparatura de birou, echipamente, programe informatice de contabilitate); tariful contabilului extern este corelat de regula cu volumul de documente procesate;
• experienta mai vasta a contabililor experti sau autorizati, avand mai multe societati din diverse domenii, si cunostintele acestora sunt mai specializate;
• reducerea riscului profesional, de exemplu situatia in care societatea sufera daune, deoarce o firma de contabilitate externa poate detine o asigurare profesionala pentru a despagubi in astfel de cazuri.
Printre dezavantajele externalizarii ar fi de amintit:
• alocarea unui anumit timp pentru a preda documentele, pentru a fi procesate si a putea primi informatii cu privire la situatia societati. Asadar, rar contabilitatea este tinuta “la zi”;
• daca, in cazul unui contabil intern, documentele sunt inregistrate zilnic si informatiile cu privire la tranzactii pot fi accesate zilnic, in situatia externalizarii acestea vor putea fi accesate la anumite intervale de timp (fie lunar, fie trimestrial);
• modul de lucru al contabilului cu care s-a semnat contractul de prestari servicii poate sa nu se plieze activitatii societatii tale.

Pana data viitoare cand iti vom da indicii estentiale despre cum sa iti alegi contabilul, angajat sau prestator de servicii, descopera cum te pot ajuta produsele CIEL Romania sa iti usurezi munca de la birou.

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre