Ciel ERP si Salarii au devenit nextup NextUp ERP si Salarii. Pentru detalii, click aici

Ce implica anularea codului de TVA pentru o societate? – CIEL Romania

30 iulie 2018
Antreprenor, Co-owner Ciel România
Articole publicate

Fie ca esti antreprenor, contabil sau pur si simplu angajat in cadrul unei societati comerciale., cu singuranta te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA.

Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este: Ce implicatii exista in cazul in unei societati careia i s-a anulat codul de TVA?

De aceea, noi, echipa CIEL Romania, ne-am gandit sa te ajutam cu cateva informatii referitoare subiectul pe care ti-l propunem astazi.

In primul rand, ce reprezinta codul de TVA?

Codul de identificare fiscala sau CIF-ul reprezinta codul unic de identificare pentru orice firma. Mai este cunoscut si sub numele de cod fiscal sau cod unic de identificare (CUI).

Pentru inregistrarea fiscala a unei companii, trebuie despusa o cerere de inregistrare la biroul unic de la Oficiul Registrului Comertului, iar pentru primirea codului unic de inregistrare de catre Ministerul Finantelor Publice este necesara admiterea cererii de inregistrare in Registrul Comertului de catre un judecator-delegat.

Fiecarei companii ii este oferit un atributul fiscal atasat codului unic de inregistrare care este format dintr-un cod alfanumeric. Acesta indica date despre categoria de platitor de taxe si impozite catre bugetul de stat. Daca are valoarea „RO”, atunci persoana juridica a fost luata in evidenta ca fiind platitor de TVA.

 

Esti curios ce presupune anularea codului de TVA?

Cateva dintre situatiile pentru care un contribuabilul poate ramane fara cod de TVA sunt:

Atunci cand un contribuabil aflat intr-una din situatiile de mai sus indeplineste conditiile de reactivare, adica a incetat situatia care a condus la anulare, el poate solicita reinregistrarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat.

Organul fiscal competent va verifica daca indeplineste conditiile de reactivare, rezultatele analizei efectuate inscriindu-se intr-un referat pe baza caruia se intocmeste decizia de reactivare.

Un exemplu concret pentru o astfel de situatie ne prezinta Catalina Mocanu, Director Economic CIEL Romania:

“Presupunem ca unei societati i s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA in februarie 2018 si a fost reinregistrata in scopuri de TVA in iunie 2018.

Astfel, in perioada in care codul este anulat (februarie – iunie), persoana impozabila are obligatia colectarii TVA pentru operatiunile taxabile efectuate, prin depunerea declaratiei 311, DAR nu are drept de deducere a TVA aferente achizitiilor. Mai mult, avand codul de TVA anulat, nici beneficiarii sai nu pot deduce TVA aferent achizitiilor de la societatea respectiva.

Partea buna este ca, dupa reinregistrare, societatea isi poate exercita dreptul de deducere pentru achizitiile efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, iar in primul decont de taxa depus dupa reinregistrare va inscrie taxa dedusa.

In privinta livrarilor, dupa reinregistrarea in scopuri de taxa, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare anulat, societatea va emite clientilor facturi in care inscrie distinct TVA colectat in perioada respectiva.”

Speram ca informatiile pe care ti le-am oferit sa iti fie de ajutor si sa iti foloseasca in activitatea pe care o desfasori. Daca vrei sa fii in siguranta si sa depui, intotdeauna, deconturile la timp, fara prea multa bataie de cap, incearca solutia CIEL ERP, special gandita pentru a raspunde nevoilor tale!

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre