CIEL Romania incurajeaza femeile lider in cadrul companiilor

Miscarea “me too” a inceput sa prinda din ce in ce mai mult contur, astfel ca si in Romania femeile lider sunt din ce in ce mai prezente pe piata de business.
Bogdan Gradinaru, Client Division Manager in cadrul CIEL Romania, cu peste 10 ani de experiență în relațiile cu clienți (antreprenori, contabili, etc) din domeniul bancar, public și privat, ne dezvaluie astazi cat de importante sunt femeile lideri pentru succesul unei afaceri:

“ De curand am stat la o vorba cu un manager de vanzari din domeniul bancar, iar printre subiecte am discutat, desigur, si despre vanzari. Cum mai merg vanzarile in banca, cum mai merg cele de pe IT-Software. Si din vorba in vorba am ajuns si la cele mai usoare vanzari, unde timpul investit este foarte mic, unde nu este nevoie de follow-up, de prezentari foarte complexe sau de negociere:
“Produsele bancare…”, mi-a spus, “…le vand cel mai usor celor care activeaza in Top / Middle Management (in principal barbati) doar ascultandu-i, avand o rata foarte mare de succes sa le inchei, pentru ca de fapt, rareori, au ocazia sa fie ascultati.”

Asta mi-a amintit de un studiu facut de cei de la Gallup (institut de cercetare a opiniei publice, american) in care se spunea ca managerii / liderii de sex masculin au o orientare mai degraba spre rezultate si mai putin spre relatii, nereusind sa gaseasca un echilibru intre urmarirea rezultatului si relatiile cu membrii echipei. Iar acest lucru duce mai degraba la o demotivare a membrilor echipei, care prefera managerii care pun intrebari si asculta raspunsuri, care ii implica in luarea deciziilor si sunt interesati de dezvoltarea profesionala a angajatilor si nu in ultimul rand, ca le pasa de ei ca persoane.

O astfel de forma de leadership este in crestere in randul femeilor lider care au inceput, de ceva timp, sa foloseasca (chiar si instinctiv) o forma de management moderna si complexa bazata pe nevoile directe ale membrilor echipei, in comparatie cu metoda traditionala, utilizata preponderent de catre barbati, fiind si mai capabile sa gaseasca un echilibru intre rezultate si relatiile cu membrii echipelor.

In urma cu putin timp am demarat un concurs, deschis, de ocupare a 3 pozitii de TeamLeader in cadrul Diviziei de Clienti a CIEL Romania. Numarul femeilor care s-au inscris a fost covarsitor mai mare fata de cel al barbatilor (6 la 1), asa ca, in acest moment, ponderea este de 75% (femei teamleader) VS 25% (barbati teamleader) in cadrul diviziei si de 55% (TL femei) vs 45% (TL barbati) la nivel de companie.”

Desigur, acest lucru a condus la faptul ca echipa CIEL Romania este una foarte unita in a pune clientilor la dispozitie cele mai performante produse software pentru contabili si antreprenori.