Cum alegi contabilul potrivit pentru afacerea ta? – CIEL Romania

Tu, ca antreprenor, trebuie sa recunosti ca angajarea unui contabil pentru a gestiona finantele poate aduce multe beneficii afacerii tale. Insa, cum stii ca l-ai ales pe cel potrivit? CIEL Romania iti dezvaluie cateva sfaturi pe care sa le ai in vedere.

Este bine ca inainte de discuta cu un contabil, sa ai pregatit un set de intrebari. Iata mai jos cateva exemple, pe langa aspectele legate de acreditari si tariful practicat, pe care le poti adresa contabililor pentru a-ti da seama care ar fi cel mai potrivit pentru tine si afacerea ta:

  • Cu ce tipuri de clienti lucrezi?

Vei dori sa te asiguri ca intelege tipul de afacere, ca are experienta pe industria respectiva. Un restaurant va avea anumite reguli de urmat pentru salarii, asa cum o firma de constructii trebuie sa se ocupe de problemele legate de lucratorii contractuali, iar o firma de dezvoltare imobiliara va avea anumite criterii privind modul in care este raportat venitul.

  • Cine va face munca?

Unii contabili vor avea adesea colaboratori sau angajati proprii. Va fi nevoie sa stabilesti cu cine vei comunica, pentru a fi cat mai usor pentru ambele parti.

  • Cum minimizezi riscul pentru erori in activitatea desfasurata?

Este important sa afli modul in care lucreaza contabilul tau si daca exista un sistem de verificari.

  • Cat de mult se poate implica si in alte actiuni – de exemplu reducerea costurilor?

Aceasta poate fi o intrebare provocatoare, mai ales daca este un contabil la inceput de activitate. In timp ce unii contabili isi indeplinesc cu strictete obiectivele strict legate de raportarile fiscale, altii merg mai departe putin, facand sugestii si identificand domenii in care se pot face economii.

  • Cum gestioneaza lucrul cu mai multe entitati?

Daca ai mai multe societati pe care le administrezi sau intentionezi sa deschizi mai multe unitati, asigura-te ca persoana pe care o angajezi le poate gestiona simultan.

  • Cum facturezi pentru serviciile de contabilitate?

Unii contabili au un tarif pe ora, altii factureaza o rata fixa pe luna in functie de volumul de documente.

  • Cat de des vom comunica despre problemele fiscale?

Fiecare contabil va fi diferit atunci cand vine vorba de frecventa comunicarii in scopuri de planificare fiscala. Intreaba si asigura-te ca esti multumit de gradul de comunicare.

In plus, contabilul pe care il alegi ar trebui sa corespunda modului tau de lucru.

Daca esti o persoana familiara cu tehnologia, care isi verifica e-mail-ul constant, foloseste aplicatii si comunica mai degraba virtual decat prin intalniri, atunci ar trebui sa cauti un contabil care prefera acelasi mod de lucru. Legislatia faciliteaza acest mod de lucru fiindca multe documente nu mai trebuie semnate, stampilate, arhivele se pot tine electronic si semnatura electronica permite sa accesezi dosarele fiscale direct de pe site-ul ANAF.

Daca, dimpotriva, preferi sa te intalnesti periodic cu acesta, sa predai documentele in format fizic, sa beneficiezi de consultanta la intalniri, atunci va trebui sa te orientezi catre un alt tip de contabil.

Asadar, stabileste de la inceput modul de contact si orele la care este disponibil pentru intrebari. Acestea ar trebui mentionate in contractul de colaborare pentru a evita neintelegerile ulterioare si posibile frustrari.

Este important ca tu ca antreprenor sa respecti programul personal al contabilului tau, dar sa stii ca atunci cand ai o problema urgenta, exceptionala, in afara programului normal de lucru, sa te poti baza pe ajutorul sau.

Data viitoare vom trece impreuna in revista care sunt serviciile ce ti le poate furniza un contabil si cateva care nu sunt specialitatea lui, sa stii ce sa ceri si ce nu de la el. Pana atunci insa, nu uita ca CIEL V7 Mobile este aliatul perfect pentru succesul in afaceri. Convinge-te si tu!