Cum sa alegi clientii potriviti pentru serviciile tale de contabilitate – Descopera impreuna cu CIEL Romania

Cu totii stim cat este de greu sa gasim clientii potriviti pentru serviciile pe care le oferim. Insa, in momentul in care i-am gasit, cum stim ca i-am ales pe cei potriviti? CIEL Romania este alaturi de tine si iti ofera informatiile de care ai nevoie in analiza de mai jos.

Si alegem sa incepem cu un sfat pe care sa il ai mereu in vedere: Ofera-ti serviciile celor care le vor aprecia!

Intr-o afacere orientata spre servicii, gradul de fericire al clientilor, dupa ce au primit ceea ce au platit, face diferenta. Oricine conduce o astfel de afacere trebuie sa cunoasca si sa recunoasca urmatoarele patru tipuri de clienti:

  1. Efort redus / profit mare – cei care platesc bine si cer putin. Iti iubesc munca, iti apreciaza timpul si isi pot permite sa plateasca tariful pe care il soliciti;
  2. Efort ridicat / profit mare – cei care platesc bine, dar care te si solicita foarte mult. Daca ai nevoie de mai multe venituri, acesta este, probabil, un tip de client preferat. Daca, insa, ai prea multa munca sau esti doar prea obosit si nu mai ai energie cu cereri sau reclamatii nesfarsite – probabil ca nu e cel mai preferat tip de relationare. Acestea consuma timpul pe care ai putea sa-l aloci pentru a servi clientii mai apreciativi.
  3. Efort redus / profit scazut – cei care platesc putin, dar cer foarte putin. Ei sunt cei de treaba, le place ceea ce faci si isi pot permite unele dintre serviciile tale. Acest tip de clienti te ajuta sa iti construiti un flux constant de venituri. In lumea reala, inseamna ca atunci cand iti poti dedica timpul unui client care plateste mai mult, ai putea dori sa spui “nu” unui client care doreste servicii mai ieftine.
  4. Efort ridicat / Profit scazut – este in interesul tau sa recunosti acest tip de client si sa ramai departe de el cat mai mult posibil. Ei iti vor pierde timpul si vor avea asteptari nerezonabile de la tine si de la compania ta. Te vor face sa te simti nesatisfacut pentru munca ta, e posibil sa iti poata ruina cu usurinta ziua prin e-mail-urile si mesajele lor agresive si, la sfarsitul lunii, te vor plati foarte putin. Foarte des, acesti clienti nu vor fi multumiti de munca pe care o faci pentru ei, indiferent de cat de bine o vei face. De aceea, este important sa recunosti semnalele de alarma inainte de a te angaja intr-o astfel de colaborare.

Iata cateva semne ale unui client din categoria intretinere ridicata si probleme potentiale, pe care, daca le poti identifica devreme, vei putea sa actionezi in consecinta:

  • Apeluri dupa program si mesaje text. Acest lucru inseamna ca nu iti respecta nici timpul si nu te va lua in serios. Cel mai probabil, vor exista mai multe probleme cu care va trebui sa te ocupi daca vei colabora cu acest tip de client.
  • Apeluri de multe ori pe zi, cu orice intrebare – acest client nu centralizeaza in timpul unei zile intrebarile si sa le adreseze coerent, ci ori de cate ori isi pune o intrebare, te va suna, considerand ca esti la dispozitia lui non – stop;
  • Incercarea de a negocia pretul sau de a cere mai multe servicii pe care nu le mentioneaza initial;
  • Lipsa punctualitatii si nerespectarea termenelor limita stabilite pentru predarea documentelor;
  • Corespondenta agresiva (pasiv-agresiva) si lipsa de incredere. Acesta este un steag rosu urias. Ei te pot plati bine, dar daca sanatatea ta este importanta pentru tine, e mai bine sa nu accepti astfel de persoane pentru o colaborare pe termen lung.

Si, din pacate, vei descoperi alte steaguri rosii si tendinte din experientele tele personale. Punctul principal este de a invata de la ei si de a nu permite situatii neplacute de afaceri si relatii sa ti se intample din nou.

Aminteste-ti ca, daca doresc serviciile tale, ei iti vor plati ceea ce meriti. Daca doresc orice servicii si le doresc ieftin – lasa-i sa plece. Respecta-ti timpul, si gandeste-te la ce este bun pentru tine si afacerea ta. Este foarte usor sa intri intr-o spirala negativa servind oameni care nu au grija de tine si nu apreciaza ajutorul tau.

Data viitoare vom vorbi despre ce trebuie sa faci ca sa ai o colaborare cat mai buna cu toti clientii tai, insa, pana atunci, descopera cat de util iti este pachetul CIEL Solutia completa pentru contabili gandit special pentru tine!