Cum sa castigi timp cu o singura functionalitate din CIEL Conta

De Catalina Mocanu, Director Economic CIEL Romania

Indiferent ca esti angajat in cadrul unui departament de contabilitate sau lucrezi la o firma de contabilitate si primesti de la clienti luna de luna mai multe tipuri de documente, sunt convinsa, ca la un moment dat, ca si mie de altfel, iti displace sa faci multa munca repetitiva de operator si care ia si mult timp.

Ei bine, eu am scapat de acesta activitate deloc placuta! Si spun acest lucru deoarece ma bucur ca de azi, pentu extrasele bancare, avem o varianta simpla si rapida de introducere: importul din fisiere pdf. Nu numai ca nu mai introduc manual, dar dupa import am si salvata deja ori nota contabila (daca folosesc CIEL CONTA), ori documentul Extras de banca (daca folosesc CIEL GESTIUNE).

Cum functioneaza?

Foarte simplu si rapid! Avem nevoie de extrasul in format pdf, de un click sa il incarcam in CIEL Conta, de o simpla verificare si marcarea facturilor incasate/platite si gata! In cateva secunde obtin nota contabila. Suna bine, nu?

Mai jos am sa iti prezint modul de lucru care mi se pare mie cel mai simplu si scurt si pe care il folosesc eu, poate te va ajuta:

  • scot extrasul in format pdf de pe site-ul banci, sau il primesc de la client;
  • accesez Meniu > Scaneaza documente;
  • prima data cand folosesc importul, trebuie intai sa configurez pe ce conturi sa se duca fiecare tip de tranzactie (asa cum sunt ele denumite in fisier);
  • import fisierul pdf;
  • voi primi mesajul de incarcare si salvare a documentului/notei;
  • verific extrasul/nota ca toate inregistrarile sunt ok (este posibil sa am parteneri noi, care nu sunt in baza si atunci trebuie sa ii selectez pe extras/nota sau tranzactii pe care nu le-am configurat anterior importului);
  • din Prelucrari > Marcare, finalizez procesul marcand facturile pe care tocmai le-am incasat/platit prin extrasul importat. Aici va reamintesc ca puteti marca documentele/notele doar dintr-o anumita perioada si le puteti marca automat.

Tot procesul de mai sus inseamna cateva click-uri, timp economisit si un mod de lucru de secolul 21. Uite, te poti convinge si tu chiar de aici!

Ce zici? Dam uitarii introducerea manuala a datelor?