Esti contabil – cum stabilesti tariful serviciilor tale? CIEL Romania te ajuta

A alege sa tii contabilitatea pentru o un nou client poate reprezenta o adevarata provocare, nu-i asa? Mai ales cand nimeresti pe cineva care te intreaba din prima “cat ceri?”.

Noi, echipa CIEL Romania, suntem siguri ca, daca partenerul tau ar sti si ar constientiza toate lucrurile pe care le vei face pentru el, atunci aceasta ar fi ultima intrebare, si nu prima.

In episodul dedicat antreprenorului, i-am amintit acestuia de ce trebuie sa tina seama, cum il poate ajuta un profesionist, astfel incat pretul sa fie doar un criteriu in luarea deciziei, nu decizia in sine.

Tie, ca si contabil, doar iti reamintim ca trebuie sa ai in vedere urmatoarele aspecte atunci cand stabilesti tarifele:

  • forma de organizare
  • domeniul de activitate
  • cifra de afaceri
  • numarul aproximativ de documente financiar-contabile de inregistrat (facturi de achizitie/vanzari, deconturi, contracte de leasing etc.)
  • numarul aproximativ de note contabile efectuate intr-o luna
  • numarul de angajati
  • fluctuatia angajatilor (spre exemplu in cazul societatilor de tip catering, fluctuatia personalului este foarte mare, angajatii isi schimba frecvent locul de munca, ceea ce presupune un volum mai mare de lucru)
  • numarul de puncte de lucru (daca exista mai multe)
  • daca este vorba despre o firma care lucreaza cu stocuri (gestiune) se va lua in calcul si acest aspect.

Nu uita insa si de urmatoarele costuri pe care trebuie sa le acoperi:

  • cheltuieli anuale cu apartenta la Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati (CECCAR)
  • apartenenta la Camera Consultantilor Fiscali (optional)
  • apartenenta la alte corpuri profesionale (de ex. ACCA)
  • cheltuiala cu certificatul digital necesar trimiterii declaratiilor fiscale
  • cheltuieli aferente spatiului in care se desfasoara activitatea: chirie, utilitati, intretinere
  • laptop, imprimanta, consumabile pentru imprimanta
  • produse de papetarie: dosare, bibliorafturi etc.
  • cheltuielile cu salariile si taxele salariale ale angajatilor
  • servicii IT – intretinere baze de date, service echipamente etc.
  • licente si mentenante pentru aplicatiile utilizate: contabilitate, gestiune, salarizare etc.
  • abonamente la legislatie
  • achizitie materiale de specialitate.

De asemenea, este important sa stipulezi in contract cel putin urmatoarele aspecte pentru ca toate lucrurile sa decurga ca la carte:

  • date cu privire la ambele parti ale contractului
  • obiectul contractului
  • pretul serviciilor si data scadenta a facturilor
  • obligatiile partilor – va trebui sa mentionezi in contract faptul ca toate documentele / informatiile trebuie sa iti fie aduse in decurs de X zile sau pana la data de X a fiecarei luni, astfel incat sa ai timp sa le inregistrezi;
  • raspunderi – se va mentiona faptul ca pentru nerespectarea termenului de scadenta, clientul va plati X% penalitati de intarziere din suma datorata pentru fiecare zi de intarziere.

Acestea fiind spuse, speram ca informatiile pe care ti le-am oferit sa te ajute sa gestionezi cat mai bine relatiile pe care le vei avea cu clientii tai. Si nu uita ca pachetul CIEL Solutia completa pentru contabili este gandit special pentru a-ti usura munca si viata!