Munca de acasa – ce trebuie sa stii ca angajator? – CIEL Romania

In Romania, un angajat isi petrece noua ore la munca, o ora fiind alocata pauzei de masa. Acesta este programul standard, cel mai cunoscut, cand angajatul isi incepe programul la ora 09.00 si incheie la ora 18.00. Se mai alatura si timpul petrecut pe drum, iar daca este vorba de un oras mare, precum Bucuresti, cunoscut pentru traficul dificil, atunci celor 9 ore li se mai adauga, de regula, in jur de 60 de minute pe zi, daca persoana sta relativ aproape de job si chiar si 120 de minute pe zi, cand se afla la o distanta mai mare.

Datorita tehnologiei, astazi un angajat isi poate indeplini treaba la fel de bine si de acasa sau chiar dintr-o cafenea. Documentele de arhiva, dosarele, hartiile, contractele, facturile, toate sunt toate disponibile online, datorita programelor bazate pe Cloud. Pentru a avea acces la orice document, anagajatul are nevoie doar de conexiune la internet. Se conecteaza de pe laptopul de acasa cu user si parola si asta-i tot!

In contextul stilului de viata tumultos din zilele noastre, munca de acasa sau dintr-un oricare alt loc preferat a devenit un factor motivator pentru angajati, demn de luat in considerare.

Daca esti angajator si iti doresti sa oferi acest beneficiu, iata ce trebuie sa stii:

Telemunca – Angajatul isi face biroul unde vrea, acasa sau la cafenea

Anul 2018 a adus adoptarea legii care reglementeaza telemunca. A nu se confunda cu munca la domiciliu.

Deci, ce este telemunca? Forma de organizare a muncii in care activitatea angajatilor poate fi desfasurata intr-un alt loc decat sediul companiei, prin intermediul tehnologiei.

De stiut:

  • angajatul nu poate fi obligat sa lucreze din alt loc, acest lucru se intampla doar cu acordul ambelor parti
  • munca realizata dintr-un alt loc decat sediul angajatorului se va realiza in mod regulat, cel putin o data pe luna
  • locul din care angajatul lucreaza nu trebuie sa fie obligatoriu locuinta sa, poate lucra de oriunde are acces la tehnologie (internet, laptop), fie ca se afla intr-o cafenea, restaurant sau un hub
  • programul de lucru al angajatului se stabileste in comun acord cu angajatorul
  • telemunca se desfasoara in baza contractului individual de munca sau al unui act aditional la acesta, in contract vor trebui mentionate urmatoarele aspecte:
    • cate zile se lucreaza in afara sediului companiei
    • care este locul sau dupa caz, care sunt locurile de unde se va desfasura activitatea
    • intervalul de timp in care poate fi verificata activitatea angajatului
    • modalitatea in care se va face pontajul (evidentierea orelor de munca)
    • obligatia angajatorului de a asigura echipamentele tehnologice necesare desfasurarii muncii
  • telemunca este reglementata prin legea 81/2018.

Telemunca – Munca la domiciliu

Multi dintre noi suntem familiarizati cu munca la domiciliu, care, asa cum si numele o spune, inseamna realizarea sarcinilor de lucru de acasa. Este o forma de organizare reglementata de Codul Muncii, care se realizeaza in baza unui contract de munca. Apare firesc intrebarea care este diferenta intre telemunca si munca la domiciliu. Tabelul de mai jos reprezinta raspunsul.

TelemuncaMunca la domiciliu
are loc in baza contractului individual de munca

Atentie! Se vor face mentiunile obligatorii specifice, care sunt diferite in cele doua cazuri

munca desfasurata este obligatoriu sa implice tehnologia informatiei si comunicatiilorse realizeaza cu conditia sa poata fi desfasurata de acasa
angajatul poate lucra din orice loc doreste (sunt mentionate in contract)angajatul lucreaza de acasa
angajatul stabileste programul de comun acord cu angajatorulangajatul isi face programul cum isi doreste
angajatorul are obligatia sa asigure echipamentele tehnologice de lucru + informarea privitor la securitatea in muncaangajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea angajatilor

Programele de la CIEL incurajeaza telemunca

Angajatorul are obligatia de a pune la dispozitie echipamentele tehnologice necesare pentru ca salariatii sa isi poate desfasura activitatea in afara sediului companiei. CIEL iti pune la dispozitie programe din domenii variate, cu o serie de beneficii:

  • eficientizeaza munca angajatilor, datorita automatizarii fluxurilor de lucru;
  • permit telemunca datorita Cloud-ului, acces de oriunde doar pe baza conexiunii la internet;
  • ofera control asupra folosirii resurselor;
  • este facilitata comunicarea intre angajati;
  • se implementeaza in mod rapid, fara sa afecteze munca angajatilor;
  • prezinta o interfata prietenoasa, sunt asadar usor de folosit;

Iata o parte dintre acestea: program de contabiliate, program de gestiune, program imobilizari, program productie, program contracte, program distributie.

Tel: 021 201 53 20

E-mail: contact@ciel.ro


Autor : CIEL Romania