Aplicații utile pentru antreprenori

12 decembrie 2022
editor
Articole publicate

Indiferent de mărimea afacerii tale, vei întâmpina dificultăți în decursul timpului. Tocmai de aceea, pentru a putea face față cu brio diferitelor situații cu care te vei confrunta, este nevoie să ai la dispoziție niște tool-uri care să îți simplifice activitatea și să nu îți distragă atenția de la lucrurile cu adevărat importante pentru afacerea ta. 

Mai mult decât atât, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, care este nevoită să se actualizeze constant pentru a face față schimbărilor socio-economice, antreprenorii trebuie să țină pasul și să se folosească de tot ce pune tehnologia la dispoziție pentru a-ți crește, practic, profitabilitatea. 

Poți folosi pixul și carnețelul în continuare, însă, dacă ești conștient că activitatea ta nu se poate limita la asta, aruncă o privire pe recomandările noastre și thank us later! 

Pentru organizare

1. Google tasks 

Se adună sarcini de la o zi la alta și nu le mai poți ține evidența? O aplicație precum google tasks te ajută să te organizezi eficient și să ții evidența a ceea ce ai de făcut, fără să omiți ceva. Pentru fiecare sarcină adăugată, poți seta data și ora și, astfel, vei fi notificat la data și ora programate. Un alt aspect important este faptul că aplicația este gratuită, tot ce îți trebuie pentru a o putea folosi este un cont de google. Un alt plus este faptul că poate fi accesată atât de pe desktop, cât și de pe telefon. 

2. Google calendar 

Cum ar fi să ai laolaltă toate ședințele, întâlnirile, obiectivele, evenimentele și alte activități personale și profesionale pe care nu vrei să rișți să le ratezi din cauza unei organizări deficitare? 

Pentru stocarea fișierelor

1. Google drive 

Oferă 15GB gratuit, însă pentru o stocare mai mare există posibilitatea de a plăti un abonament. Este nevoie să ai un cont de Gmail pentru a-l putea accesa, iar mai departe te poți bucura de tot ce oferă. Îl poți folosi pentru documente din Google Docs, pe care le poți share-ui, de exemplu, cu alți colegi, poți face backup la fotografii din telefon sau poți sincroniza fișierele cu PC-ul. Organizarea fișierelor din drive poate fi făcută prin crearea de foldere. 

2. Sharepoint 

SharePoint este platforma Microsoft de colaborare, similară cu Google Drive. Este un loc în care membrii echipei pot comunica, schimba date și lucra împreună; un depozit de fișiere partajat, un blog, un sistem de gestionare a conținutului web și un intranet.

3. Dropbox 

Este o aplicație care folosește tehnologia cloud. Practic, stochezi informație fără să ocupi spațiu pe disk și fără să stai cu stresul că o poți pierde oricând. Ce îl face și mai atrăgător este faptul că poți sincroniza toate dispozitivele tale pentru a-ți accesa fișierele oricând și de pe orice dispozitiv. Cum îți sună? Ai arhivă în spate și o accesezi de oriunde mergi. 

Pentru lucrul în echipă 

1. Whatsapp business 

WhatsApp Business este o aplicație gratuită pentru Android și iPhone, concepută pentru proprietarii de întreprinderi mici.

WhatsApp Business facilitează interacțiunea cu clienții, punând la dispoziție instrumente care permit automatizarea, organizarea și răspunsul rapid la mesaje. Ce este de mare ajutor și de ce un antreprenor trebuie să ia în calcul folosirea acestei aplicații – analizele sub formă de statistici, care vă arată câte mesaje au fost trimise, livrate și citite.

2. Zoom 

În contextul epidemiei mondiale de coronavirus, platforma Zoom a devenit una dintre cele mai importante aplicații software de conferințe video din lume. Zoom este un serviciu de videoconferință bazat pe cloud, care poate fi utilizat fie prin video, fie numai audio sau ambele și permite înregistrarea acelor sesiuni pentru a putea fi vizualizate ulterior. Permite interacțiunea cu colegii de muncă, atunci când întâlnirile în persoană sunt imposibil de realizat.

3. Teams

Chiar dacă lucrezi de la distanță, productivitatea societății tale nu trebuie să aibă de suferit. Lasă activitățile să curgă în mod normal folosindu-te de aplicațiile potrivite. Teams face parte din grupul Microsoft și îți permite să faci numeroase lucruri: poți share-ui cu echipa fișiere Word, Powerpoint și Excel pe care le poți edita în timp real; poți avea întâlniri de oriunde te-ai afla, indiferent cât de mare este echipa, fiecare membru se poate conecta și comunica dintr-un singur loc; poți utiliza apelarea în Teams, sistemul de telefonie, planul de apelare sau rutarea directă pentru o comunicare fără întreruperi.

Pentru administrarea site-urilor

1. Google Analytics 

Dacă compania ta are un site, este musai ca înainte de a fi publicat să adaugi scriptul de urmărire, pentru că Google Analytics nu generează informații retroactiv. Este un serviciu gratuit care generează rapoarte customizate în funcție de interesele fiecăruia. Rapoartele îți pot spune câți utilizatori unici ți-au vizitat site-ul într-o perioadă definită, de câte ori, în ce țări sau orașe se află vizitatorii, de pe ce dispozitive (mobil, desktop sau tabletă), din ce browser (Chrome, Safari, Firefox etc.); poți segmenta vizitatorii pe rapoarte de criterii demografice, cum ar fi categorii de vârstă, de interese și raportul dintre sexe. De asemenea, Google Analytics îți oferă posibilitatea de a vedea traseul utilizatorilor pe paginile site-ului, precum și canalele de achiziție prin care au ajuns la site (direct, organic, social media, e-mail, PPC, etc.). Odată generate astfel de rapoarte, vei avea profilul clienților tăi mai bine conturat, ceea ce înseamnă conținut mai atractiv pentru publicul vizat de site și creșterea ratei de conversie. 

2. Google Trends 

Google Trends este un site dinamic care analizează și clasifică cele mai populare cuvinte cheie căutate. Datorită rezultatelor analizei care sunt afișate de Google Trends este posibil să obții o imagine completă a tendinței în popularitatea de cuvinte cheie căutate prin evaluarea rezultatelor în timp. Dacă deții aceste informații, poți aborda subiecte de interes care știi că vor ajunge la utilizator și nu vor ajunge în neantul internetului. Deși este un instrument deosebit de util pentru cei care lucrează în digital marketing și scriitori -web, bloggeri, jurnalișți, specialișți SEO, etc – poate fi utilizat chiar de către cei mai puțin pricepuți pentru a rămâne informați despre ultimele noutăți și cele mai recente subiecte în trend.

3. Keyword Planner 

Dacă ți-a trecut prin minte cel puțin o dată să îți promovezi afacerea prin marketing digital, trebuie să înțelegi de ce ai nevoie de acest tool. Cuvintele pe care le alegi pentru scrierea articolelor, de exemplu, nu trebuie să fie la întâmplare, pentru că un cuvânt cheie greșit va genera trafic greșit, ceea ce înseamnă că o înșiruire de acțiuni greșite, vor aduce dezastru pentru business-ul tău. 

4. Google Ads 

Google Ads este instrumentul de promovare oferit de Google și este una din cele mai bune surse de trafic calitativ. Care sunt avantajele folosirii Google Ads?  Nu ai nevoie de cunoștințe speciale pentru a lucra pe platformă, ai posibilitatea să ajustezi de câte ori ai ocazia bugetul, publicul țintă, regiunea geografică; plătești doar pentru click-ul  sau vizualizarea care va aduce potențialul client mai aproape de tine. 

Marketing 

1. Hootsuite 

Dacă activitatea ta se desfășoară pe mai multe platforme sociale, ai nevoie de un instrument care să te mențină organizat. HootSuite este unul din aceste instrumente de administrare social media care permite utilizatorilor să programeze și să posteze actualizări pentru orice pagină sau profil pentru Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram, WordPress și alte platforme dintr-un singur loc – tabloul de bord HootSuite. 

2. Buffer 

Buffer este un alt instrument de administrare social media care permite utilizatorilor să posteze, programeze actualizări pentru orice pagină de Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter, TikTok. Poți să conectezi până la 3 canale și să programezi până la 10 actualizări pe fiecare canal în parte, concomitent, pentru a beneficia de tool gratuit. Cu ajutorul tool-ului mai beneficiezi de rapoarte și de analiza performanței activității tale pe social media.

3. Sender

“Nu există canal de comunicare online cu rată de răspuns mai mare decât email-ul.” Acestea fiind spuse, nu neglija potențialul trimiterii de newslettere către clienții sau potențialii clienți. Sender este un serviciu de trimitere newslettere care oferă statistici detaliate despre mail-urile trimise (câţi abonaţi le-au deschis, cine sunt abonaţii care le-au deschis, câte click-uri s-au dat în interiorul mailului, pe ce s-a dat click şi multe altele), template-uri gratuite de newsletter. 

Self-Learning 

1. Udemy 

Procesul tău de învățare nu ar trebui să se termine niciodată. Dacă ești conștient de vorba “omul cât trăiește învață”, nu vei trece cu vederea peste această recomandare, care deși se află la coada listei, nu este deloc de neglijat. Udemy pune la dispoziție cursuri din mai multe categorii, cum ar fi: IT&Software, Marketing, Design, Business, etc. 

2. Coursera 

Este o platformă educațională la nivel global ce oferă cursuri gratuite pentru oricine. Cursurile de pe platformă sunt disponibile în mai multe limbi, se regăsesc sub formă scrisă, de cele mai multe ori fiind acompaniate de video și putând fi parcurse în funcție de timpul liber al cursanților. Platforma are o aplicație proprie și pentru smartphone indiferent că e vorba de iPhone sau Android, așa că, dacă nu știi ce să faci cu timpul pe care îl petreci în trafic, ai putea lua în calcul un curs pe coursera. 

Prezentare și Editare de conținut 

1. Canva 

Dacă nu eșți specializat pe design, nu îți face griji, că poți și tu crea vizualuri atractive dacă mizezi pe tool-urile potrivite. În Canva poți să creezi o serie de vizualuri, de la felicitări, la infografice, meniuri, stories pentru social media și multe altele, plecând de la template-uri puse la dispoziție de aplicație sau mizând pe creativitatea ta de a da naștere unui produs complet original. 

2. Prezi

Este o alternativă atractivă la tradiționalele prezentări în PowerPoint. Este dinamic şi marea diferență o face grafica prietenoasă, dar și posibilitatea de a evidenția relațiile dintre componentele prezentării, fără a le segmenta pe slide-uri.

3. Adobe scan 

Ai ecranul telefonului plin de aplicații care mai de care, însă nu ai o aplicație care să te ajute cu digitalizarea documentelor pe hârtie? Adobe Scan este o aplicație complet gratuită care folosește camera principală a telefonului tău pentru a scana documente.

Concluzii 

Într-o perioadă în care toate procesele se digitalizează, rezultatele rapidității cu care îți digitalizezi activitatea, se vor vedea în rapoartele lunare. Cifrele vor fi cele ce vor vorbi despre eficientizarea proceselor și productivitatea companiei. Verifică care sunt tool-urile care se pretează cel mai bine activității tale și nu zăbovi în a-ți descărca aplicațiile pe telefon, pentru a avea acces oriunde ai merge, sau a le accesa de pe desktop. 

Acestea fiind spuse, indiferent că ai o afacere mică, la început de drum, fie că ai o afacere cu istoric, cu mulți angajați și cu o activitate amplă, tool-urile de mai sus sunt menite să îți ușureze munca, să îți ia de pe umeri niște responsabilități inutile și să îți simplifice activitatea de zi cu zi pentru ca tu să rămâi focusat pe aspectele care necesită, cu adevărat, atenția ta. 

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre