Apuca-te de strategia de vanzari

22 octombrie 2019

De Calin Cavaleru, Consultant Business

Strategia de vanzari e un pas obligatoriu daca vrei sa-ti conduci compania la succes, sa-ti atingi obiectivele lunare fara sa gafai pana in ultima zi, sa nu te apuce dracii ca pana pe data de 15 nu s-a inchis mai nimic, iar vanzatorii sunt absolut relaxati.

Ai nevoie de o strategie de vanzari ca sa reduci ponderea arbitrarului in actiunile zilnice, sa-ti cresti dramatic sansele de atingere a obiectivelor, sa ghidezi mai clar echipa decat stabilind tinte obtinute prin adunarea arbitrara la venitul de anul trecut a 10 sau 80 de procente, dupa cum te lasa inima.

Primul pas este sa decizi ce fel de companie esti

Nu-i tot una daca produci fum sau impachetezi fum. Esti diferit  daca vinzi fum la kilogram sau tot proiectul legat de fum cu serviciile aferente atasate.

Poti sa te concentrezi  pe pret sau pe valoare, pe crestere nebuna sau pe calitatea serviciilor oferite, pe un anume tip de public (nisă) sau pe tot terenul. E alegerea ta, dar e musai s-o faci!

Apoi delimitezi clar tipurile de public tinta si documentezi nevoile fiecaruia. Iti creionezi propunerile de valoare pe fiecare tip de audienta, te pozitionezi corect. In plus, iti clarifici strategia de marketing, planifici actiunile cheie, resursele necesare implementarii.

Generezi campanii de comunicare, le pui in pachete logice si le transferi in calendare editoriale ca sa fie clar cum evoluezi in social media. Decizi ce evenimente organizezi si cand. Actualizezi listele de micro si macro influenceri.

Te uiti atent in gradina procesului de vanzare, vezi care sunt cei mai importanti indicatori de performanta, ce obiective merita atinse, cum convertesti mai bine, mai repede.

Te straduiesti sa mentii palniile de prospectare echilibrate, atat pe fiecare vanzator, cat si pe fiecare canal in parte. Unde ai cicluri de inchidere extrem de diferite, cum ar fi la clientii strategici fata de cumparatorii de produse de raft, actionezi diferit.

Automatizezi pe cat posibil actiunile repetitive!

Nu uiti de tacticile de nurturing care-i mentin alerti pe clientii potentiali adormiti. Analizezi ratele de succes atat pe ansamblu, cat si pe fiecare etapa a procesului de prospectare.

Te asiguri ca sistemele informatice lucreaza pentru tine, nu tu pentru ele. Creezi un sistem de urmarire a progresului si raportare, astfel incat sa ai vizibilitate maxima pe cifrele cheie. Asa poti sa iei cele mai bune decizii in timp real.

Nu în ultimul rand, te gandesti cum poti să ajuti echipa de vanzari cu traininguri, materiale de suport vanzare, evenimente de networking, coaching on the job. Invatarea continua este indispensabila in orice domeniu, nu merge fara ea.

Nu exista si nici nu cred ca se va inventa acel vanzator care nu mai are nevoie de nimic, le stie pe toate, face totul corect, intocmai si la timp. Prin urmare, investeste corect in performanta echipei tale si fa-o constant.

Desenezi sistemul de retributie si bonusuri, astfel incat sa incurajeze performanta reala, comportamentele dezirabile si atitudinea corecta. Nu inchizi ochii cand treaba merge prost pentru ca nu vrei sa creezi precedente nefericite.

Afli clar ce buget trebuie alocat pentru atingerea tintelor prognozate si-l distribui logic in an, astfel incat sa nu te supui aiurea unor presiuni de cash flow. Revizuiesti alocarea bugetara ori de câte ori e necesar, in functie de rezultatele obtinute.

Apuca-te chiar acum de definirea strategiei de vanzari, nu mai amana, pentru că ai nevoie de timp ca sa pregatesti succesul, sa-ti comunici viziunea, sa transmiti clar ce asteptari ai, sa-ti convingi oamenii sa te urmeze.

E bine sa ai strategia de vanzari gata cel mai tarziu la 1 decembrie. Asa ca grabeste-te sa te apuci de treaba, caci iarna bate la usa si risti sa te prinda cu camara goala.

Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
companii
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre

Suntem prima companie din Romania specializata in solutii software financiar-contabile la cheie, insotite de servicii profesionale de Asistenta Tehnica. De peste 25 de ani, dezvoltam cele mai performante programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit, revizuire si facturare. In completarea aplicatiilor software stabile, usor de utilizat, perfect adaptate afacerii tale, iti asiguram cele mai complexe servicii de Asistenta Tehnica. Cei peste 25 de ani de experienta inseamna:
  • Peste 50 000 de utilizatori;
  • Peste 150 de proiecte educationale si de responsabilitate sociala;
  • Cele mai bune aplicatii software financiar-contabile din 1991;
  • Cel mai vandut software de contabilitate din Romania;
  • Cel mai performant software financiar-contabil integrat: CIEL V7;
  • Cel mai complex portofoliu de servicii;
  • Solutia completa pentru gestiunea afacerii tale.

span itemprop="telephone">021 9341

Email:ciel@ciel.ro

Bulevardul Unirii, Nr.11, sector 4,040102 Bucuresti RO