De ce o sa te doara daca nu ai clienti fideli
Ti-o spunem direct pentru ca nu mai este timp de pierdut: din cauza crizei si a lipsei de siguranta generate de pandemie, romanii sunt mai chibzuiti, nu mai cheltuiesc usor si sunt atenti de unde cumpara. Asta inseamna ca te pot taxa daca nu le oferi o experienta de cumparare mult mai buna decat la inceputul acestui an, inainte sa traim efectele Coronavirusului.
Este evident ca fara clienti un business nu poate functiona, insa acum mai mult ca oricand trebuie sa fii atent cum gestionezi relatia cu ei si ce metode aplici pentru a-i fideliza. In fond, acesta este secretul, sa ii fidelizezi pentru ca este o modalitate mai ieftina si mai rapida de a-ti creste afacerea.
Mai exact, daca nu iti fidelizezi clientii, o sa te doara pentru ca o sa pierzi mai mult si mai repede decat te-ai astepta. Iata de ce:
Clientii fideli inseamna o sursa constanta de incasari
Fie ca vinzi servicii, fie ca vinzi produse, fidelizarea clientilor poate fi facuta prin carduri de loialitate sau un alt sistem prin care sunt rasplatiti. Astfel, vor fi determinati sa revina in magazinul tau sau sa consume serviciile oferite de business-ul tau.
Printr-un program de fidelizare vor fi mult mai convinsi sa revina pentru servicii sau produse in acelasi loc decat sa schimbe furnizorul, unde nu beneficiaza de aceleasi oferte. Astfel, te poti baza pe o sursa constanta de venituri.
Clientii fideli iti aduc noi clienti
Atunci cand sunt incatanti de serviciile de care beneficiaza, clientii tind sa vorbeasca despre ele prietenilor, inclusiv ca primesc reduceri si diverse oferte pentru ca fac parte dintr-un program de loialitate.
In plus, daca introduci si un program de referral, prin care clientii au diverse beneficii daca recomada altor persoane produsele sau serviciile pe care le vinzi.
Clientii fideli te ajuta sa reduci diverse costuri
Clientii sunt o metoda eficienta de a face promovare, fara sa platesti. Daca sunt fideli inseamna ca sunt multumiti de interactiunea cu compania ta. Iar daca sunt multumiti le va vorbi si altora despre brandul tau.
In plus, este mai ieftin sa fidelizezi un client decat sa aduci un altul nou. Studiile arata ca numai daca fidelizezi 5% din numarul de clienti iti vei creste profitul cu peste 20%. Astfel, vei putea sa reduci considerabil costurile de promovare.
5 metode practice prin care sa ai clienti fideli
- creeaza un sistem de puncte pentru fiecare achizitie, puncte pe care ulterior le va transforma tot in achizitii
- ofera un produs sau voucher cadou la anumite achizitii, in functie de valoare
- ofera anumite beneficii in functie de vechimea lor ca clienti
- ofera un voucher aniversar pentru ziua lor de nastere
- recompenseaza-i cu ceva gratuit si un mesaj personalizat atunci cand reclama probleme majore din cauza companiei tale
Bineinteles, aceste metode trebuie dublate de un customer care impecabil, prin care este arata preocuparea fata de clienti si de cum se simt ei. Tine cont de metodele de mai sus si vei avea clienti mai fericiti si mereu aproape de tine. Nu uita niciodata cat de importanta este fidelizarea lor: cu investitii minime pentru a le arata ca iti pasa de ei iti cresti veniturile mai rapid si fara efort.
Sursa foto: Shutterstock.com
clienti fideli, fidelizarea clientilor, program de fidelizare, program de referral