Daca nu te duci nicaieri…

strategie in business
13 iulie 2020
editor
Citire: 5 minute

articol de Calin Cavaleru

Ramai cu ochii la minge, nu renunta la strategie doar pentru ca mediul extern este instabil si incertitudinea mare. Acum este cel mai bun moment sa-ti pastrezi cu tarie directia, sa-ti intaresti identitatea, sa-ti ghidezi deciziile dupa valorile companiei, sa nu te lasi dus de val.

Vor castiga cei care se vor adapta mai bine, asa a fost si va fi mereu. Doar ca adaptarea nu inseamna slabiciune, imitatie, pasivitate, contemplare. Nici asteptarea celui mai potrivit moment sau al ajutorului promis de puternicii zilei.

Hai sa ne amintim impreuna cateva dintre preocuparile pe care un conducator care-si merita numele nu le poate evita daca vrea sa obtina rezultatele prognozate:

Identitatea organizatiei

Vei lua mai precis deciziile importante daca intelegi exact cu ce se ocupa firma ta si ce o face sa castige contracte in lupta cu competitia. Scopul pe care-l urmareste ea trebuie sa fie clar si vizibil.

Este sarcina ta de capatai sa te asiguri ca oamenii, procesele, sistemele informatice lucreaza armonios impreuna pentru atingerea obiectivelor.

Daca exista gasti, silozuri sau poluri de putere care-si protejeaza interesele meschine, ai gresit pe undeva si este bine sa corectezi urgent situatia.

Pietele si serviciile

Alege sa oferi pietei serviciile sau produsele absolut necesare succesului. Concentreaza-te numai pe ele. Nu-ti risipi resursele ca sa alergi dupa toti iepurii ce-ti ies in cale, pentru ca nu este productiv.

Apoi selecteaza-ti clientii. Vezi ce categorii merita atentia ta si straduieste-te sa-i ajuti sa reuseasca.

Exista clienti cu care nu merita sa te incurci,  fie pentru ca te seaca de resurse fara sa plateasca suficient, fie pentru ca nu impartasesc aceleasi valori sau aceeasi viziune asupra rezultatelor asteptate. Recomanda-le sa mearga la un competitor.

Avantajul competitiv

Afla de ce cumpara oamenii de la tine, nu de la altii care ofera servicii sau produse similare. Fara sa stii asta iti va fi imposibil sa-ti consolidezi pozitia pe piata.

Verifica-ti presupunerile pana sa iei decizii, ca sa afli ce vad clientii bun la tine inainte sa actionezi. Cel mai probabil vei fi uimit de cum este perceputa valoarea de catre cei din afara organizatiei.

Oamenii cheie

Identifica pozitiile care contribuie decisiv la succes. Gandeste-te bine ce fel de profesionisti ar putea sa le duca la bun sfarsit. Stabileste criterii profesionale, etice si morale, deseneaza profilul omului ideal, apoi cauta-l.

Recruteaza, macar in joburile cheie, persoane competente, stabile emotional, care-ti impartasesc principiile si ideile sau te vei intreba peste 6 luni cum sa-i dai afara cu minimum de scandal.

Cultura organizatiei

Hotaraste-te ce fel de performante vrei sa obtii, cum vei monitoriza progresele, ce rezultate vei premia, cum vei aborda lipsa de eficacitate.

Clarifica atitudinile si comportamentele care vor aduce succesul. Incurajeaza ce este bun, descurajeaza restul. Stabileste tu standardele respectand cu strictete rigorile pe care le-ai impus.

Apoi comunica clar, frecvent, apasat, dar nu isteric, asteptarile.

Implica-te in construirea mesajelor principale pentru uz intern sau extern. Fa-ti planuri de comunicare si foloseste-le.

Leadershipul

Pune-i sefi doar pe cei care pot conduce oameni. Cei mai buni specialisti nu sunt de obicei lideri, tocmai pentru ca se pricep prea bine sa faca totul cu manuta lor. Nu-i pierde avansandu-i unde nu le este locul.

Asigura-te ca exista principii clare care ghideaza deciziile diversilor sefuleti si ca ele sunt respectate.

Descurajeaza conflictele neproductive, favoritismul sau feudalismul. Fii intolerant cu incompetenta celor aflati in pozitii de conducere pentru ca este prea costisitoare.

Analiza competitiei

Nu te culca pe-o ureche ca nu ai competitori sau ca esti prea bun ca sa-ti pese de ce fac ei. Urmareste-le intentiile strategice, ia-ti masurile de protectie necesare, fii mai degraba destept decat puternic, evita conflictele sau manevrele neloiale.

Implementarea initiativelor strategice

Nu te lacomi si nu te intinde mai mult decat iti permite plapuma. Multe planuri minunate care nu se transforma in nimic palpabil nu inseamna ca esti harnic sau priceput, ci ca risipesti resurse. Poate pari simpatic, dar cu siguranta esti ineficient.

Initiativele prioritare duse la bun sfarsit, in timp util, cu un consum rezonabil de resurse  demonstreaza ca poti sa gestionezi incertitudinea. Prin urmare alege intelept ce proiecte vrei sa desfasori, stabileste responsabili, termene limita, etape intermediare de evaluare ale progresului.

Tine minte ca esti principalul responsabil pentru succesul strategiei, daca nu cumva singurul. O viziune este absolut necesara pentru succes, dar nici pe departe suficienta.

Intensifica investitiile inteligente in marketing, clientii vor sa stie ce valoare le oferi. Extinde-ti pietele daca este posibil, modifica servicii sau produse astfel incat sa fie utile in noul context.

Evalueaza structura organizationala, arunca balastul si recruteaza exact ce iti trebuie ca sa faci procesele sa mearga struna. Redeseneaza acolo unde este cazul felul in care se munceste sau se raporteaza rezultatele.

Aranjeaza-ti sistemele informatice ca sa ofere o experienta exceptionala clientilor si sa-ti ajute colegii sau partenerii care au acces la ele sa fie productivi. Scoate tot ce este redundant. Urmareste in timp real indicatorii care conteaza. Nu numara tot ce se poate numara deoarece te vei scufunda in amanunte.

Comunica mereu unde vrei sa duci compania. Vorbeste-le oamenilor ca si cand ai vedea luminita de la capatul tunelului. Daca le castigi increderea, te vor intelege si te vor ajuta.

Arata ca stii exact incotro te indrepti si povesteste ce te face sa vrei tocmai acolo. Asuma-ti tintele ambitioase si convinge-i ca o vei  lua de la capat indiferent cat de tare te vei izbi de obstacolele inerente.

Pune pe masa toate argumentele si demonstreaza ca-ti pasa cu adevarat, ca nu vei tolera incompetenta, reaua vointa sau impostura pentru ca vrei sa-ti implinesti visul. Convinge-i ca viziunea ta este clara si te vor urma!

Sursa foto: Shutterstock.com

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
companii
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre

Suntem prima companie din Romania specializata in solutii software financiar-contabile la cheie, insotite de servicii profesionale de Asistenta Tehnica. De peste 25 de ani, dezvoltam cele mai performante programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit, revizuire si facturare. In completarea aplicatiilor software stabile, usor de utilizat, perfect adaptate afacerii tale, iti asiguram cele mai complexe servicii de Asistenta Tehnica. Cei peste 25 de ani de experienta inseamna:
  • Peste 50 000 de utilizatori;
  • Peste 150 de proiecte educationale si de responsabilitate sociala;
  • Cele mai bune aplicatii software financiar-contabile din 1991;
  • Cel mai vandut software de contabilitate din Romania;
  • Cel mai performant software financiar-contabil integrat: CIEL V7;
  • Cel mai complex portofoliu de servicii;
  • Solutia completa pentru gestiunea afacerii tale.

span itemprop="telephone">021 9341

Email:ciel@ciel.ro

Bulevardul Unirii, Nr.11, sector 4,040102 Bucuresti RO