ERP vs CRM: care este diferenta dintre cele doua solutii

erp vs crm
29 decembrie 2020
editor
Citire: 5 minute

Cu siguranta te-ai intrebat ce este un ERP si ce este un CRM si care este diferenta dintre cele doua solutii software pentru a sti ce decizie sa iei pentru afacerea ta. Daca inca te intrebi de care dintre ERP si CRM ai nevoie, raspunsul este depinde pentru ce ai nevoie.

ERP si CRM sunt similare in ceea ce priveste obiectivul tau ca antreprenor, adica te ajuta sa iti gestionezi eficient afacerea si sa cresti vanzarile. Insa un ERP nu inlocuieste un CRM, iar in lipsa unui CRM, un ERP nu este suficient. Asadar, intrebarea corecta nu este „ce sa aleg intre ERP si CRM”, ci „care sunt nevoile afacerii mele, ce vreau sa obtin”. Iar pentru unele afaceri, raspunsul va fi este nevoie de ERP, pentru altele de CRM, iar pentru multe de ambele.

Pe scurt, diferenta majora din categoria ERP vs CRM o reprezinta scopul activitatii. ERP este folosit pentru gestionarea si imbunatatirea anumitor activitati, CRM ajuta la gestionarea si imbunatatirea altor activitati. Imediat afli despre ce este vorba.

Ce inseamna ERP?

ERP este un acronim care reprezinta in limba engleza Enterprise Resource Planning, in traducere Planificarea Resurselor Intreprinderii, este un soft care ajuta la gestionarea proceselor dintr-o afacere intr-un singur loc.

Definitie ERP pe intelesul tuturor

Insa, o definitie concreta a ce inseamna ERP este urmatoarea: ERP este un sistem software, cu numeroase functionalitati incluse, care ajuta la gestionarea eficienta a tuturor proceselor dintr-un business pe o platforma unica: productie bunuri, aprovizionare, gestiune stocuri si comenzi, distributie produse, contabilitate si managementul proiectelor si al contractelor cu furnizorii.

Rolul suprem al unui ERP

Rolul de baza al unui sistem ERP este de a automatiza operatiuni zilnice si de a centraliza informatii despre acestea, asa cum face cel mai performant ERP de pe piata.

Caracteristicile unui sistem ERP

Cand vine vorba despre ERP vs CRM, nu uita ca un sistem ERP este creat si folosit pentru a gestiona toate procesele de business. Ca sa fie si mai clar, iata ce caracterizeaza un ERP performant pentru o afacere:

Ce este CRM?

CRM vine de la Customer Relantionship Management, in traducere Managementul Relatiei cu Clientii. Din denumire putem deduce ca este un instrument care ajuta la gestionarea activitatilor legate de clienti, insa nu toate, o parte fiind rezolvata de ERP. Iata mai jos definitia.

CRM, definitie simpla

CRM este un sistem de gestionare si organizare a interactiunilor cu clienti actuali, clienti vechi sau potentiali clienti. Dedicat departamentelor de vanzari, customer support si marketing, CRM-ul este un soft bazat pe proceduri, procese si strategii, deci o munca standardizata si organizata cu scopul de a califica cat mai multi clienti, de a creste retentia clientilor, de a atinge targetul dorit si de a creste vanzarile.

Caracteristicile unui CRM

Fata de ERP, care este destinat gestionarii proceselor de business, un CRM este un instrument absolut indispensabil echipei de vanzari. Acest tip de soft are urmatoarele caracteristici:

Care este diferenta intre ERP si CRM?

Asa cum ai aflat pana acum, principala diferenta cand vine vorba de ERP vs CRM este scopul pentru care sunt folosite: ERP pentru procese de business, iar CRM pentru relatia cu clientii.

ERP vs CRM: ce au, de fapt, in comun

ERP si CRM au in comun obiectivul afacerii tale: cresterea continua si profitabilitatea. Daca ne gandim la ERP si CRM ca la solutii in sine, atunci automatizarea operatiunilor si detinerea unei bazei de date despre clienti sunt lucrurile identice care se regasesc in cele doua aplicatii.

Diferente majore intre ERP si CRM

Chiar daca amanadoua indeplinesc obiective de business, ERP si CRM functioneaza diferit. Iata marile diferele dintre cele doua softuri:

Cum iti dai seama daca ai nevoie de ERP sau ai nevoie de CRM: intrebari pe care sa ti le pui

Ca sa fie mai clar, hai sa vedem de ce ai nevoie cand iti pui urmatoarele intrebari:

  1. Am o firma de gemuri, dar vreau sa cresc productia si sa fac mai multe tipuri de gemuri, din mai multe fructe, pe cantitati diferite si vreau sa imi fac si propriul magazin online (vezi GHID COMPLET). Ce soft m-ar ajuta sa tin evidenta vanzarilor?

Raspuns: Un ERP te-ar ajuta sa stii care tipuri de gemuri, pe cantitati, pe localitati, pe perioade, pe furnizori, pe clienti se vand cel mai bine si care sunt cifrele, dar, inainte de toate, te ajuta sa gestionezi toate resursele si materiile prime pentru productia efectia de gemuri. VEZI >> mai multe despre un ERP performant!

2. Sa cresc retentia clientilor este strategia mea de business pe anul viitor. Unde as putea sa fac mai bine asta, intr-un ERP sau in CRM?

Raspuns: In mod clar cu un CRM imbunatatesti relatia cu clientii tai si poti aplica diverse tactici de marketing si de customer support pentru a-ti fideliza clientii.

3. Vreau sa iau cele mai decizii privind vanzarile. Ce m-ar ajuta, un ERP sau un CRM?

Raspuns: Ambele softuri, insa pe activitati diferite privind vanzarile.

Daca vrei sa stii ce produse sau servicii vinzi mai bine, care merg mai prost, care iti aduc marja cea mai mare de profit si ce si unde vinzi mai mult, atunci ai nevoie de un ERP care iti dea toate aceste rapoarte care te ajuta sa iei decizii potrivite mai departe, cum ar fi sa produci sau sa comanzi mai multe produse dintr-o anumita categorie sau sa iei diverse decizii de promovare.

Daca vrei sa ai informatii privind vanzarile reusite si negocierile esuate in relatia cu clientii, atunci un CRM iti va da toate detaliile necesare pentru ca angajatii tai sa stie cum sa abordeze respectivii clientii sau viitorii clienti.

ERP vs CRM? Cum stii sa alegi softul potrivit pentru afacerea ta

Un soft, fie ERP, fie CRM trebuie sa fie complet, performant, sigur si, eventual, customizat in functie de nevoile afacerii tale. Tu doar trebuie sa stii ce rezultate vrei de la afacerea ta si ce vrei ca angajatii tai sa faca in activitatea de zi cu zi, iar consultantii specializatii, cum sunt specialistii CIEL, iti vor oferi informatiile necesare privind softurile de care ai nevoie.

Beneficiile folosirii unui ERP

  1. ERP=GPS catre succes

Un ERP este GPS-ul tau in business, adica te ajuta, in baza unor rapoarte complexe, personalizate si complete, sa iei decizii corecte pentru a merge in directia potrivita catre succes.

Vezi aici ce poate face pentru tine CIEL ERP, primul ERP cu inteligenta artificiala.

2. automatizeaza procese repetitive, care consuma timp, respectiv bani, si simplifica munca angajatilor, mai ales daca tehnologia se bazeaza pe inteligenta artificiala, la fel ca CIEL ERP

3. stii in timp real ce se intampla in afacerea ta, ca sa poti face schimbari utile la momentul potrivit

4. elimina erorile umane si creste productivitatea angajatilor astfel incat totul sa functioneze mai repede si mai eficient

5. reduci cheltuielile pe termen lung

6. iti ofera siguranta si control, salvand datele in timp real si pastrandu-le in maxima siguranta

Avantajele aduse de un CRM

  1. organizeaza toata munca angajatilor astfel incat si tu, si ei sa stiti sa vedeti oricand, rapid, orice informatie despre clientii vostri
  2. ofera transparenta in gestionarea relatiei cu clientii si in comunicarea dintre departamente
  3. automatizeaza procesul de vanzare si de marketing (trimitere e-mail-uri de promovare automat)
  4. analizeaza comportamentul de cumparare al clientilor si comportamentul lead-urilor pana la incheierea contractului de colaborare

Acum ca stii ce presupune ERP vs CRM, ce face fiecare soft si, mai ales, ca ai nevoie de amandoua solutiile pentru a-ti gestiona business-ul eficient si a-l duce in directia dorita, mai ramane doar sa alegi softul potrivit pentru tine.

Nu uita ca de alegerea softurilor depinde viitorul business-ului tau in proportie destul de mare, asa ca inainte sa platesti pentru un ERP sau CRM analizeaza ce functionalitati sunt incluse si care pot fi adaugate, cum te ajuta in activitatea zilnica, ce avantaje ofera afacerii tale si cum te ajuta sa ajungi sa atingi obiectivele de business.

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre

Suntem prima companie din Romania specializata in solutii software financiar-contabile la cheie, insotite de servicii profesionale de Asistenta Tehnica. De peste 25 de ani, dezvoltam cele mai performante programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit, revizuire si facturare. In completarea aplicatiilor software stabile, usor de utilizat, perfect adaptate afacerii tale, iti asiguram cele mai complexe servicii de Asistenta Tehnica. Cei peste 25 de ani de experienta inseamna:
  • Peste 50 000 de utilizatori;
  • Peste 150 de proiecte educationale si de responsabilitate sociala;
  • Cele mai bune aplicatii software financiar-contabile din 1991;
  • Cel mai vandut software de contabilitate din Romania;
  • Cel mai performant software financiar-contabil integrat: CIEL V7;
  • Cel mai complex portofoliu de servicii;
  • Solutia completa pentru gestiunea afacerii tale.

span itemprop="telephone">021 9341

Email:ciel@ciel.ro

Bulevardul Unirii, Nr.11, sector 4,040102 Bucuresti RO