Noua declaratie – Casa de marcat

CIEL Romania va explica:

Detineti casa de marcat? Inscrieti in calendar o noua data si o noua declaratie: lunar, pana pe data de 20. Aveti casa de marcat dar nu o folositi deloc in perioada de raportare… tot declarati. Hai, lasati, ca ne vom conecta cu serverul ANAF direct… candva, si nu vom mai declara…poate.

Concret, prin OPANAF 627/2018 s-a aprobat procedura de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art.3 alin. (2) lit. a), b), c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art.3 alin (1) lit. b) si c) din anexa 11 la Normele Metodologice pentru aplicarea OG 28/1999.

Va reamintim ca spre finalul anului trecut s-au stabilit noile termene de la care firmele sunt obligate sa utilizeze case de marcat cu jurnal electronic:  01 iunie 2018 pentru firmele mari si mijlocii si 01 august 2018 pentru firmele mici. Aceste case ar trebui sa transmita in mod automat datele catre serverele ANAF. Cel putin asa era planul initial.

Pana ajungem acolo insa, avem parte de noua declaratie, prin care incepand cu datele mentionate mai sus, vom transmite LUNAR , pana pe data de 20, toate informatiile de la toate casele de marcat folosite. Declaratia se va transmite prin mijloace electronice. Interesant este ca si atunci cand nu folosim casele de marcat in luna respectiva (concediu, inventar, etc), tot trebuie sa depunem o declaratie de neutilizare, cu specificarea caselor nefolosite.

Ni s-a promis simplificare in declaratii si pentru persoane juridice, dar se pare ca intai ne amplificam.

Evident ca noi, CIEL Romania, vom implementa modificarile necesare si aceste declaratii in aplicatiile noastre. Si ne intrebam: urmatoarea noutate care va fi?