Protejeaza-ti datele contabile in 6 pasi simpli – CIEL Romania

Din ce in ce mai multe business-uri mari sau mici din intreaga lume se confrunta cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informatii importante, ca de exemplu materiale confidentiale despre business, date financiare, contabile sau contracte.

Cu un astfel de atac s-a confruntat si unul dintre clientii nostri caruia i-a fost criptata intreaga baza de date si nu a mai putut utiliza informatiile care ii apartineau.

Primul gand care i-a venit a fost sa apeleze la o firma specializata pentru devirusarea calculatorului, insa suma care i-a fost solicitata (7 000 eur) a fost mult prea mare.

Apoi si-a amintit ca programele CIEL asigura serviciu de back-up pentru bazele de date. Acest lucru l-a determinat sa ne contacteze si sa ne povesteasca problema pe care o intampina. Astfel, a reusit sa-si recupereze baza de date simplu si rapid, fara niciun cost suplimentar.

Pentru ca nu vrem ca si tu sa te confrunti cu o situatie similara, noi, echipa CIEL Romania, iti propunem cateva modalitati simple, care te vor ajuta sa-ti securizezi datele contabile impotriva unor potentiale atacuri informatice.

Iata ce este necesar sa faci:

  1. Muta-ti datele si clientii in Cloud

Software-ul cloud este alegerea potrivita pentru a-ti tine evidentele, clientii si alte informatii importante. Serviciile sunt updatate mereu si sunt invizibile in cazul unui atac.

In mod similar, daca datele tale despre clienti sunt stocate in cloud, atunci nu trebuie sa mai ai grija de securitatea propriului server, ceea ce poate fi o responsabilitate destul de importanta si consumatoare de timp, deoarece implica, de cele mai multe ori, angajarea unei persoane.

Desigur, daca faci trecerea la cloud, nu trebuie sa ignori nici securitatea calculatorului. Trebuie sa stii, de exemplu, notiunile de baza ale securitatii parolei. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca reteaua ta de internet si cea Wi-Fi sunt sigure.

  1. Protejeaza-ti parolele

Da. Atat de simplu. O parola poate fi o vulnerabilitate in configuratia ta de securitate, deci este important sa creezi o parola puternica si sa o securizezi.

Multi hackeri folosesc instrumente sofisticate pentru a ghici parola ta, asa ca nu utiliza cuvinte usor de ghicit. Nu folosi parole inspirate de afacerea ta sau a detaliilor tale personale, a cuvintelor generice sau a secventelor “parola” sau “1234”.

Te poti proteja impotriva unor potentiale atacuri asigurandu-te ca folosesti numai softuri care dezactiveaza datele de conectare dupa prea multe incercari de autentificare esuate.

  1. Implementeaza autentificarea cu mai multi factori (multi-factor)

Adaugarea de niveluri de autentificare la conectarile tale poate creste securitatea, iar multe sisteme de operare, site-uri Web si aplicatii includ acum aceasta caracteristica, de care este bine sa profiti. De asemenea, poti adauga acest tip de autentificare la dispozitivele existente si la spatiul de stocare in cloud.

Multi-factorul de autentificare necesita utilizatorilor sa treaca unul sau mai multe niveluri suplimentare de verificare dupa ce te loghezi cu ajutorul unei parole, cum ar fi introducerea unui cod pe care il primesti pe telefonul mobil sau pe e-mail.

Este important sa ai parole diferite pentru fiecare cont pe care il ai. Daca parolele atat pentru computer, cat si pentru contul tau de autentificare sunt aceleasi, atunci autentificarea multifactoriala este inutila in momentul in care un hacker a spart una din dintre ele.

  1. Cripteaza continutul de pe hard-drive

Criptarea amesteca datele intr-un cod care este indescifrabil pentru oricine nu are acces la parola de la hardware. Chiar daca cineva va intra in reteaua ta sau acceseaza computerul de la distanta, informatiile pe care le gaseste vor fi inutile. Sa stii ca multe aplicatii vin cu criptare incorporata sau poti cumpara un soft care sa faca acest lucru.

Daca utilizezi computerul pentru a stoca documente, baze de date, rapoarte, analize, atunci trebuie sa iei in considerare criptarea intregului hard-drive, astfel incat toate situatiile financiare si documentele justificative sa fie in siguranta.

  1. Colecteaza si pastreaza numai informatiile de care ai nevoie

In cazul unui atac informatic este foarte bine sa nu ai multe informatii lasate la indemana. O modalitate simpla de a proteja datele clientilor tai este de a colecta si de a stoca numai ceea ce ai nevoie.

Roaga-ti clientii sa elimine detalii care nu te ajuta la desfasurarea activitatii tale de contabil, dar care ar putea fi tentante pentru hackeri, cum ar fi numerele cartilor de credit si alte date personale sensibile.

De asemenea, poti sterge si inregistrari vechi de rapoarte sau bilanturi de care nu mai ai nevoie. Desi este important sa pastrezi evidenta muncii tale, in cazul in care va trebui sa ajungi in instanta pentru a apara un audit, pastrarea tuturor datelor creste riscul de expunere.

  1. Pastreaza-ti software-urile actualizate

Instrumentele de furt informatic evolueaza in mod constant, astfel incat software-urile de securitate pe care le utilizezi sunt utile numai daca sunt actuale. Verifica in mod frecvent daca au aparut versiuni actualizate pentru a te asigura ca protocoalele de securitate sunt updatate si gata sa te protejeze.

Nu uita ca nu este vorba doar de software-ul contabil pe care trebuie sa il monitorizezi, ci trebuie sa te asiguri ca intregul tau sistem de operare are update-uri la zi. Unele fotocopiatoare si imprimante, de exemplu, sunt conectate la internet, asa ca ai grija ca si ele trebuie sa aiba actualizari.

Prin mentinerea actualitatii securitatii datelor si prin securizarea doar a acelora de care ai nevoie cu parole puternice, autentificare multi-factor si criptare, ii poti asigura pe clienti ca informatiile despre activitatea financiara a business-urilor acestora sunt in siguranta.

Asigura-te ca vei pune in aplicare sfaturile de mai sus si informatiile tale vor fi in siguranta! Daca ai vreodata probleme de acest tip, apeleaza cu incredere la noi si te vom ajuta!

Autor : CIEL Romania