Nu iti promovezi inca afacerea pe social media? Schimba acest lucru chiar acum!

Esti antreprenor, manager, contabil sau director financiar? Atunci stii ca un ingredient important in dezvoltarea unui business este promovarea. Insa te-ai gandit vreodata ca te poti folosi de prezenta de pe retele sociale precum Facebook, LinkedIn, Instagram sau Google Plus, pentru a-ti creste afacerea? Nu stii cum sa procedezi?

Noi, echipa CIEL Romania, ti-am pregatit cateva idei simple de promovare a business-ului in social media.

Uite ce poti face pentru ca business-ul tau sa creasca pe retelele de socializare

  1. Completeaza profilul companiei tale 

Acest lucru pare a fi unul neimportant, dar ai fi surprins de ceea ce ai putea sa pierzi. Daca nu mergi pentru un aspect ultra-minimalist, pagina de Facebook, LinkedIn sau GooglePlus a afacerii tale ar trebui sa fie completata.

In categoria Despre, ai spatiu pentru a adauga link-uri, inclusiv alte profiluri de retele sociale. Sectiunea Story iti permite sa oferi mai multe detalii despre compania ta, intr-un format de povestiri.

  1. Incearca promovarea intre canale de social media (cross-promotion)

Crearea unei promotii incrucisate (cross-promotion) intre canalele tale de social media le reaminteste ocazional celor care te urmaresc ca ai cont si pe alte retele sociale. Poate arata ca un link catre pagina de social media, insotita de un call-to-action care cere oamenilor sa urmeze contul.

Pentru o abordare mai subtila in ceea ce priveste promovarea incrucisata, foloseste spatiul din bio pentru a mentiona ca ai si alte conturi.

3.    Adauga pictogramele retelelor sociale in newsletters

Daca trimiti newsletters in mod periodic, asigura-te ca mereu adaugi pictogramele retelelor sociale. Este un alt memento subtil adresat destinatarilor ca esti prezent si acolo.

Pentru o abordare mai directa in promovarea conturilor tale de social media in newsletter, poti adauga o sectiune a fanilor in care prezinti o fotografie din comunitate.

4.    Ofera reduceri doar pe conturile de social media 

In publicitatea traditionala, vezi oferte saptamanale, prin ziare, la TV sau primesti reduceri prin e-mail. Nici in mediul online nu este diferit. Aceste reduceri sunt servite unui anumit segment al publicului tau si se termina dupa un timp.

Cea mai simpla cale este sa oferi un cod de reducere intr-o postare. Limiteaza-te sa faci acest lucru numai in mediul social. Incearca sa faci, spre exemplu, tranzactii flash cu cantitati mici de produse in Instagram sau Facebook stories.

5.    Adapteaza-ti mesajul in functie de reteaua de socializare 

Scrierea aceluiasi mesaj pe fiecare retea nu iti va oferi cele mai bune rezultate. Publicul tau de pe LinkedIn nu este, foarte probabil, acelasi ca cel de pe Facebook si acest lucru este in regula, pentru ca platformele de socializare au target-uri diferite. Poti utiliza aceleasi fotografii sau videoclipuri, dar mesajul trebuie sa il adaptezi in functie de audienta, pastrand insa aceeasi strategie.

Dupa ce examinezi modul in care difera audientele tale, experimenteaza diferite tonuri si vocabular. Daca partenerii tai de vanzari sunt in cea mai mare parte pe LinkedIn, atunci mesajele tale vor trebui sa fie orientate spre vanzare.

6.    Implica-ti angajatii in promovarea pe social media

Implicarea angajatilor in promovare devine rapid o sursa majora de amplificare a continutului pentru branduri. Oamenii din echipa ta te pot ajuta sa distribui continutul de pe conturile tale din social media. Ii poti incuraja sa creeze mesaje specifice si adaptate direct la canalele lor sociale.

7.     Creeaza un ambasador de brand sau un program de loialitate

Intreaga idee a unui program de ambasadori se bazeaza pe cunoasterea afacerii tale, iar clientii pasionati ai brandului tau vor vorbi produsul tau cu toti prietenii lor. Este conceput in mod natural pentru brand awareness.

Implementarea si sustinerea unui program de ambasador necesita timp si rabdare. Daca nu ai resurse, ia in considerare crearea unui program de loialitate sau de recomandare.

Acum nu iti mai ramane decat sa pui in aplicare tot ce ti-am spus mai sus. Iti uram mult succes si o crestere rapida a afacerii.

Urmareste-ne si pe pagina de Facebook CIEL Romania, pentru a fi la curent cu noutati din domeniul contabil si antreprenorial

Autor : CIEL Romania