Cum sa planifici corect achizitia de stoc? – Ghid CIEL Romania

21 iunie 2019
editor

De Bogdan Gradinaru, Director Dezvoltare Produse CIEL Romania

Fie ca dispui sau nu de un depozit fizic care sa iti permita stocarea de marfuri, important este sa poti satisface in orice moment cererea clientilor tai, in mod eficient, iar tu, ca antreprenor, stii ca un client fericit este cea mai buna carte de vizita.

Daca ai prea multa marfa pe stoc, generezi cheltuieli inutile, daca ai prea putina, apar frustrari in randul clientilor, ambele situatii iti afecteaza in mod direct veniturile si loialitatea acestora fata de tine. Asadar, sa mentii un stoc echilibrat de marfuri este solutia pentru succesul companiei tale, daca domeniul de activitate implica aprovizionare, productie (optional), distributie.

Dar cum poti sa reusesti acest lucru?

Planificarea corecta pentru aprovizionare depinde in mod direct de o prognoza / estimare a cererii pietei. Daca ai si activitati de productie, este necesara si planificarea acestora, astfel incat sa satisfaci cererea estimata.

O tehnica simpla de estimare a vanzarilor este sa te folosesti de informatiile legate de vanzarile din trecut, ajustandu-le pentru prezent (in functie de contextul actual din piata). De exemplu, estimarile pot fi influentate de marketing, iar aceste actiuni pot fi luate in calcul in CIEL ERP atunci cand faci prognoze.

Planul pentru aprovizionare / achizitie este dependent de un sistem care sa iti ofere informatii corecte, in timp real. CIEL ERP este ideal pentru dezvoltarea si executarea planului tau, pentru ca integreaza toate departamentele ce sunt responsabile de achizitie, productie si vanzare, iar toate informatiile ajung si la contabilitate sub forma de note contabile generate automat de catre sistem.

Acesta trebuie sa includa cateva componente care sa fie gestionate in mod eficient:

  1. Prima componenta este cea a furnizorilor:

Ai nevoie sa intocmesti o lista de furnizori de unde te aprovizionezi cu produse si servicii necesare pentru a-ti produce propriul produs. Pentru fiecare produs este necesar sa iti setezi furnizorii principali, secundari, timpii (zilele) de livrare, cantitatile minime / maxime de comandat (obligatoriu sau optional).

CIEL ERP iti permite sa generezi in mod automat comenzi de achizitie (cu urmarire in functie de statusul in care se afla comanda) catre furnizorii tai, in functie de stocurile minime si optime, astfel incat procesul sa se realizeze in mod facil. De asemenea, iti faciliteaza crearea de metrici necesare pentru monitorizarea si imbunatatirea relatiei de business cu proprii furnizori. Mai mult, pornind de la comanda de cumparare, iti poti genera automat factura de cumparare si NIR-ul la intrarea marfurilor in stoc si poti urmari ultimele preturi de achizitie pentru a semnala discrepante, in caz ca apar.

  1. Cea de-a doua componenta este productia (in cazul in care societatea ta are activitati de productie)

Prelucrarea materiilor prime, pentru generarea unui produs, presupune o planificare a activitatilor de productie. In CIEL ERP, acest pas poate fi gestionat in modulul de Productie.

Aceasta componenta este cea mai intens monitorizata pentru ca implica calitatea produselor, capacitatea de productie care sa acopere cererea si productivitatea angajatilor, astfel incat cheltuielile de productie sa fie cat mai bine gestionate.

Productia implica crearea de retetare care sa fie reutilizate in procesele de productie, previziunea cheltuielilor privind productia prin generarea de antecalcule si lansarea ordinului de productie. Un stoc echilibrat de materii prime, ambalaje sau alte consumabile iti va permite sa produci in mod continuu fara intreruperi, crescand astfel capacitatea de productie si productivitatea.

CIEL ERP iti permite sa preiei comenzile de vanzare in mod automat in ordinele de productie, astfel incat sa poti facilita procesul si pentru a realiza productia strict in baza cererii.

  1. A treia componenta este legata de livrarea produselor

Este etapa care implica gestionarea comenzilor de vanzare, crearea si controlarea depozitelor (en-gross, en-detail, global valoric) din care vei prelua marfa in documentele de iesire (aviz, proforma, factura de vanzare), stabilirea cailor de livrare catre client si modalitatile de plata.

In CIEL ERP, o comanda de vanzare poate fi preluata automat pe un document de iesire, eliminand astfel munca redundanta. De asemenea, preturile de vanzare pot fi setate pana la nivel de client, pe liste speciale, sau la nivel de produs si depozit. Traseele de livrare pot fi configurate in modulul  de Distributie. De asemenea, poti face rezervari de stocuri pe marfuri, astfel incat agentii de vanzari sa aiba acces transparent la disponibilitatea din stoc.

  1. O alta componenta este inventarul

Activitatea de estimare a vanzarilor si inventarul initial sau periodic sunt parametrii de intrare in planificarea corecta a achizitiei. De capacitatea productiei depind si cantitatile de produse pe care le vom putea genera.

Putem face estimari pe vanzari, insa trebuie sa ne asiguram ca avem si capacitatea de a acoperi nevoile din piata, chiar si in momente diferite din an, sezoniere, mai ales pentru produsele ce sunt dependente de un anumit sezon. Iar pentru a face fata perioadelor de varf, este necesar sa decizi daca nivelul cantitatilor din inventar trebuie sa creasca.

Din CIEL ERP poti genera inventarul cu cantitatile scriptice, iar popularea acestuia cu cantitatile faptice o poti face in mod facil utilizand un cititor de coduri de bare wireless care iti va popula in mod direct documentul de inventar obtinand astfel diferentele (in cazul in care exista).

Sistemul integrat CIEL ERP iti pune la dispozitie uneltele necesare pentru planificarea stocului in mod eficient si te ajuta sa poti face managementul facil al tuturor proceselor de la achizitie la vanzare. Ce zici? Iti dai ocazia afacerii tale sa creasca sanatos?

Citeste si:

Cum sa iei decizii corecte la timp, bazate pe cifre?

De ce esueaza afacerile la inceput de drum?

Cum te ajuta tehnologia sa ai succes in afaceri?

Ti-a placut articolul? Da-l mai departe pe:
Solutii pentru
contabili
Solutii pentru
antreprenori
Recomandarile clientilor
Recomandarile noastre

Suntem prima companie din Romania specializata in solutii software financiar-contabile la cheie, insotite de servicii profesionale de Asistenta Tehnica. De peste 25 de ani, dezvoltam cele mai performante programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit, revizuire si facturare. In completarea aplicatiilor software stabile, usor de utilizat, perfect adaptate afacerii tale, iti asiguram cele mai complexe servicii de Asistenta Tehnica. Cei peste 25 de ani de experienta inseamna:
  • Peste 50 000 de utilizatori;
  • Peste 150 de proiecte educationale si de responsabilitate sociala;
  • Cele mai bune aplicatii software financiar-contabile din 1991;
  • Cel mai vandut software de contabilitate din Romania;
  • Cel mai performant software financiar-contabil integrat: CIEL V7;
  • Cel mai complex portofoliu de servicii;
  • Solutia completa pentru gestiunea afacerii tale.

span itemprop="telephone">021 9341

Email:ciel@ciel.ro

Bulevardul Unirii, Nr.11, sector 4,040102 Bucuresti RO