Retail is dead. Long live the internet!

De Roxana Epure, Managing Partner CIEL Romania

Un studiu din 2017 a concluzionat ca 90% dintre consumatorii din Romania au vizitat cel putin o data un magazin online de fashion si 64% dintre ei cumpara frecvent online. 90% au fost online, 64% au cumparat online! Desi cifrele se refera la sectorul de fashion, sunt relevante pentru piata online din Romania.

Lucrurile se schimba rapid si nu vrei sa ramai in urma. Ai un magazin fizic si clientii tai iti calca pragul din ce in ce mai rar, costurile de intretinere si administrare sunt mari si cifra de vanzari nu creste. Ca sa faci fata, nu iti spun sa renunti la magazinul fizic, dar poti adauga procente importante la cifra ta de afaceri vanzand online. In ultimii ani, clientii nostri ne-au cerut solutii pentru a vinde produsele lor initial in paralel in magazinul fizic si in magazinul virtual, apoi exclusiv online. Flori, prajituri, servicii, suruburi, masini etc., din magazinul fizic, in magazinul virtual! Astfel, am dezvoltat solutia CIEL eCommerce: o solutie care integreaza gestiunea stocurilor cu site-ul in doi timpi si trei miscari.

Ce este CIEL eCommerce:

Este o solutie care integreaza automat pe site produsele pe care le vinzi si trateaza in backoffice in mod automat stocurile, preturile produselor, documentele de vanzare, furnizori – pe toate astea obtii si rapoarte de analiza, pe care poti trage concluzii argumentate despre cum se descurca afacerea ta. Suportul tehnic al site-ului si managementul stocurilor nu ar trebui sa te preocupe, dar cum sa iti cresti afacerea, da!

De ce sa folosesti o astfel de solutie:

  1. Pentru ca ai timp: sa vezi cum arata site-ul cu adevarat, sa te ocupi de fata lui comerciala, nu de partea administrativa a lui, cu care te poate ajuta ContentSpeed. Ai timp si rapoarte sa analizezi rezultatele, sa analizezi ce produse vinzi, care produse sau furnizori sunt profitabile si care nu, sa vezi cifra de afaceri, inventarul si necesarul de articole, in timp real. Pentru toate astea, CIEL eCommerce iti furnizeaza rapoarte predefinite.
  2. Pentru ca un site neingrijit iti trimite vizitatorii in alta parte!
    Este din ce in ce mai greu sa gasesti vanzatori cu darul vanzarii in magazinul fizic si, in ultimii ani, vanzarea fata in fata e o experienta din ce in ce mai neplacuta pentru cumparator. Imagineaza-ti ca site-ul tau e cel mai docil vanzator, face, spune si prezinta cand si cum vrei tu produsele catre vizitatorii care iti calca pragul virtual. Cred ca vrei sa arate bine si sa vorbeasca frumos, nu?
  3. Pentru ca oricat de „tocilarul cifrelor” ai fi, tot nu o sa vrei sa numeri produse cu mana sau cu cititorul de cod de bare, inaintea inventarului. Nu vrei sa numeri ce a ramas din fiecare produs in parte si sa te asiguri ca si in stocuri „bate cifra”. Este important sa stii ca, daca te eliberezi de munca de administrare a stocurilor, vei avea o minte gata de pregatiri strategice de crestere.
  4. Pentru ca vrei sa ai o imagine buna: nu vrei sa iti suni clientul sa ii spui ca, de fapt, produsul comandat nu mai e pe stoc. Zii drept, de cate ori ai facut asta, s-a mai intors acel client pentru o alta achizitie?
  5. Pentru ca te costa mai putin: daca ai un angajat care face munca aceasta, poti sa ii dai altceva de facut, va consuma maxim 20% din timpul alocat acum. Ce ai face cu cele 6 ore pe zi ale angajatului eliberat de munca repetitiva? Poate i-ai da activitate comerciala sau poate alta activitate administrativa sau poate l-ai pastra part-time. Oricum, diferenta de cost e evidenta!

Pentru toate motivele acestea si altele in plus, clientii nostri vand flori, haine, piese auto si altele online, afisand stocurile pe site, in timp real. Mai putina munca, mai putin stres, mai putine resurse alocate pentru activitati administrative si, sigur, costuri mai mici.

Tu ce mai astepti? Renegociezi chiria magazinului fizic ca sa faci fata sau cresti cifra de afaceri?


Autor : Roxana Epure, Managing Partner CIEL Romania