Tii contabilitatea unor clienti? Atunci nu uita aceste sfaturi, de la CIEL Romania:

Pentru noi, contabilii, este foarte important ca relatiile pe care le avem cu clientii nostri sa fie unele cat mai solide. Atunci cand alegem sa tinem contabilitatea pentru un client, trebuie sa avem in vedere cateva sfaturi practice. CIEL Romania ne-a pregatit lista acestora:

Mai intai, ce presupune tinerea contabilitatii unui client?

Tinerea contabilitatii unui client este o activitate mai mult sau mai putin complexa, in functie de tipul activitatii fiecaruia:

  • daca lucreaza cu stocuri sau nu;
  • daca are productie sau nu;
  • imobilizari;
  • leasing-uri;
  • daca are salariati sau nu, si in cazul in care are, in ce numar? Tot aici are importanta si programul de lucru – daca este fix/flexibil sau fluctueaza personalul.

In domeniul salarizarii tipurile de servicii sunt complexe, unele tin de administrarea de personal si, in unele entitati, acestea se tin de catre personalul din HR.

Serviciile din domeniul salarizarii si administrarii de personal sunt:

  • Preluarea pontajelor pentru intocmirea statului de salarii;
  • Calculul salariilor si intocmirea statelor de salarii;
  • Comunicarea cuantumului impozitelor si taxelor de plata aferente salariilor;
  • Intocmirea/depunerea tuturor declaratiilor aferente salariilor;
  • Intocmirea/inregistrarea contractelor de munca in REVISAL;
  • Intocmirea/inregistrarea actelor aditionale, deciziilor sau altor acte specifice;
  • Completarea registrului general de evidenta a salariatilor;
  • Administrarea dosarelor de personal.

Contabilitatea inseamna:

  • Consiliere in intocmirea documentelor contabile primare;
  • Preluarea si verificarea documentelor primare;
  • Inregistrarea documentelor primare in aplicatia de contabilitate;
  • Intocmirea balantei lunare de verificare;
  • Intocmirea jurnalelor de TVA, registrului jurnal, registrului inventar, cartea mare;
  • Intocmirea/depunerea declaratiilor fiscale lunare, trimestriale, anuale;
  • Intocmirea/certificarea/depunerea situatiilor financiare semestriale/anuale;
  • Consultanta privind legislatia financiar-contabila, legata de obiectul de activitate;
  • Reglarea/urmarirea fisei pe platitor;
  • Obtinerea de certificate de atestare fiscala etc.

Poti sa iti aloci o data pe luna cateva ore in care sa pregatesti materiale informative (newslettere interne) pentru clientii tai, pe intelesul lor.

De asemenea, este bine ca, atunci cand preiei un client nou, sa ai pregatit un set de materiale succinte in care sa ii explici pe scurt cateva reguli de baza si obligatii pe care ar trebui sa le stie la inceputul activitatii:

  • Registrele pe care trebuie sa le detina, cum ar fi registrul unic de control;
  • Documentele contabile pe care trebuie sa le intocmeasca;
  • Documentele pe care trebuie sa le afiseze in magazin/restaurant;
  • Modul in care trebuie sa actioneze in cazul controalelor fiscale (de exemplu sa nu interzica accesul organelor de control in cadrul firmei);
  • Obligatiile fata de salariati: plata salariilor, intocmirea documentelor obligatorii: contracte, anexe, fise de post, pontaje etc.;
  • Amenzile posibile in caz de nerespectare a prevederilor legale.

Este bine ca atunci cand comunici schimbarile legislative care sunt incidente clientilor tai sa le adaptezi situatiei fiecarei firme in parte, in masura in care acest lucru este posibil. Mesajele de informare ar trebui sa fie simple si nu foarte dese fiindca risca sa nu mai fie citite.

Cam acestea sunt lucrurile pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand alegi sa tii contabilitatea unui client. Si pentru ca vrem sa iti facem munca cat mai usoara am creat  pachetul  CIEL Solutia completa pentru contabili gandit special pentru tine. Descopera-i si tu avantajele!