Transferul corect de informatii si documente intre antreprenor si contabil este esential – CIEL Romania

Tu, ca antreprenor, stii ca rolul pe care il are contabilul in compania ta este unul foarte important. Tocmai de aceea, noi, echipa CIEL Romania, ne-am gandit sa iti amintim ca modul in care se face transferul de informatii si de documente financiar-contabile, in cazul in care serviciile de contabilitate sunt externalizate, este cheia unei colaborari de succes.

Astfel, daca ii vei oferi contabilului tau la timp toate informatiile si documentele de care are nevoie, riscul aparitiei unor erori nedorite va fi diminuat, iar munca contabilului va fi mult mai eficienta si, implicit, afacerea ta va avea de castigat.

In mod normal, la primele intalniri pe care le vei avea cu contabilul, acesta iti va oferi toate detaliile necesare, inclusiv iti va mentiona care sunt documentele si informatiile pe care trebuie sa i le furnizezi.

Iti amintim cateva dintre acestea:

  • facturi de vanzare
  • facturi de achizitie
  • extrase de cont (ron si valuta, daca e cazul)
  • bonuri fiscale
  • chitante
  • contracte de leasing, de credit, scadentare

Iata si cateva sfaturi practice pe care sa le ai in vedere atunci cand faci transferul documentelor catre contabil:

  • incearca sa fii punctual, sa aduci documentele in termenul mentionat in contract, altfel contabilul nu va reusi sa transmita la timp declaratiile fiscale
  • documentele trebuie sa fie complete atunci cand i le duci contabilului, astfel acesta se va putea focusa pe procesarea lor si nu va mai fi nevoie sa revina cu e-mail-uri/apeluri telefonice prin care sa iti atraga atentia ca lipsesc documente justificative
  • sorteaza putin documentele inainte de a le preda contabilului (recomandat ar fi sa fie aranjate intr-o ordine cronologica), in acest fel contabilul va putea merge mai usor pe firul evenimentelor din societatea ta
  • incearca sa aduci toate documentele pe care contabilul ti le-a lasat in sarcina la ultima intrevedere sau cele care ti-au fost furnizate pe e-mail, semnate si stampilate (state de plata, pontaje, diverse rapoarte, dispozitii de plata etc.)
  • adu-i contabilului tau informatii suplimentare si complete

Rolul de a fi antreprenor nu se termina in momentul in care incepi o afacere. Dimpotriva, inseamna o munca permanenta in vederea perfectionarii modelului de afacere si pentru a sti sa te adaptezi rapid la schimbare. S-ar putea sa te gandesti la contabilul tau doar cand e timpul sa predai actele si sa iti platesti taxele. Dar aceasta este o abordare gresita. Poti obtine mult mai multe informatii de la acesta, care sa te ajute in business.

Ceea ce detine contabilul este o masa de date financiare si cu o cantitate adecvata de date. De exemplu, acesta poate identifica aproape instantaneu punctele forte si punctele slabe ale unei afaceri.

Iata cateva idei de rapoarte pe care ar fi bine sa le soliciti, sa le primesti si sa le analizezi lunar:

  1. raport cu cheltuielile si veniturile defalcate, impreuna cu profitul realizat
  2. furnizorii care sunt inca neachitati si numarul de zile pana la scadenta
  3. datoriile legate de salarii, contributiile sociale si impozite
  4. clientii care inca nu achitat si numarul de zile pana la scadenta
  5. situatia mijloacelor fixe si a amortizarilor
  6. situatia sumelor existente in conturile in curs de clarificare (daca este cazul)
  7. situatia disponibilitabilor (cash) existente in casieria unitatii si in conturile bancare
  8. alte rapoarte privind datoriile legate de bugetul de stat

Suntem convinsi ca ai auzit de multe ori de la contabilul tau expresia “cheltuiala nedeductibila”. Data viitoare iti vom prezenta o lista de astfel de cheltuieli, plus alte informatii utile de care sa tii cont.

Si pentru ca vrem sa iti fim alaturi in drumul tau catre success, ti-am pregatit pachetul CIEL V7 ERP: Cel mai bun software financiar-contabil si de management al afacerii. Acesta iti ofera solutia integrata formate din mai multe module, care iti permite sa alegi, cu ajutorul CIEL, exact ceea ce ti se potriveste.