Aici gasesti raspunsuri la cele mai frecvente intrebari legate de instalarea sau utilizarea programelor CIEL
Cum instalez CIEL pe Windows 7?
Pentru functionarea aplicatiilor CIEL pe sistemul de operare Windows 7 este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:
1. In Control Panel/User Accounts/Change user account control settings , se face setarea Never notify.
2. ATENTIE ! Este recomandat ca inainte de a incepe procedura de instalare sa verificati setarile regionale ale sistemului Windows si anume:
- in Control Panel / Region and Language - Formats, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Region and Language - Administrative / Change system locale - alegeti English United States
Pe setuppad.exe din kitul de instalare al aplicatiei CIEL faceti click pe butonul din dreapta al mouse-ului, selectati Properties / Compatibility si alegeti Windows XP SP2. Se ruleaza apoi aplicatiile folosind fereastra de autorun (cea care apare la introducerea CD-ului in calculator).
Cum instalez CIEL pe Windows Vista?
Pentru functionarea aplicatiilor CIEL pe sistemul de operare Windows Vista este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:
a) In Control Panel/User Accounts/Turn User Account Control on or off , se debifeaza optiunea Use User Account Control
b) - in Control Panel / Regional and Language Options, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Regional and Language Options - Formats, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Regional and Language Options - Administrative / Change system locale - alegeti English United States
c) Descarcati urmatorul fisier: MSDE2000A.rar . Aceasta ( fisierul arhiva descarcat) se extrage intr-un director de unde se ruleaza setup.exe. Serverul se instaleaza cu urmatorii parametri de conectare:
Utilizator: sa
Parola: sa
d) Dupa instalare trebuie sa porniti serverul MSDE, din program filesmicrosoft sql server80toolsbinnsqlmangr.exe.
Se face dublu clic pe sqlmangr si apoi se apasa butonul de start si se bifeaza in stanga jos a ferestrei, "Auto start service when OS starts".
e) Inainte de pornirea instalarii aplicatiei CIEL localizati in kitul de instalare fisierul setuppad.exe.
f) Apasati pe butonul din dreapta al mouse-ului pe fisierul setuppad.exe, selectati Properties / Compatibility si alegeti Windows XP SP2.
g) Se face apoi instalarea aplicatiilor cu ajutorul ferestrei de autorun care apare la introducerea CD-ului in unitate.
Cum instalez CIEL pe Windows XP?
Pentru functionarea aplicatiilor CIEL pe sistemul de operare Windows Xp este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:
Este recomandat ca inainte de a incepe procedura de instalare sa verificati setarile regionale ale sistemului Windows si anume:
- in Control Panel / Regional and Language Options, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Regional and Language Options - Formats, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Regional and Language Options - Administrative / Change system locale - alegeti English United States
Nota: Pentru configurarea setarilor de securitate Windows pentru instalare aplicatii Ciel va rugam urmati pasii de aici: https://www.ciel.ro/asistenta/faq/#toggle-id-5
Cum configurez setarile de securitate Windows 7 pentru programele CIEL?
Pentru functionarea aplicatiilor CIEL pe sistemul de operare Windows 7 este necesara parcurgerea urmatorilor pasi pentru a permite instalarea corecta fara sa fie afectata de securitatea Windowsului:
1. In Control Panel/User Accounts/Change user account control settings , se face setarea Never notify.
2. ATENTIE ! Este recomandat ca inainte de a incepe procedura de instalare sa verificati setarile regionale ale sistemului Windows si anume:
- in Control Panel / Region and Language - Formats, alegeti optiunea English United States
- in Control Panel / Region and Language - Administrative / Change system locale - alegeti English United States
3 In Control Panel / Administrativ Tools / Services, cautati serviciul Windows Firewall, faceti click pe el si apoi selectati Disabled si Stop.
4. Se intra in registrii Windowsului (Start – Run - regedit),
aici se da “full control” cu click dreapta pe folder, selectand Permissions… dupa care se aplica full control pe fiecare user din lista.
Pas1
Pas 2
Pas 3
De asemenea aceeasi procedura se aplica si pentru folderul HKEY_LOCAL_MACHINE / Software pentru fiecare director Ciel pe care il gasiti aici.
5. Se intra in C:Program Files sau C:Program Files (x86) in cazul sistemului de operare pe 64 biti, faceti click dreapta pe folderele Ciel (sau calea unde sunt instalate aplicatiile Ciel, daca difera de calea implicita) ,Microsoft Sql Server si folderul ascuns InstallShield Installation Information – properties (verificati sa nu aveti bifa “Read only”) – tabul “Security”, verificati aici ca userii “administrator” si “user” sa aiba bifa selectata pentru “full control” selectand butonul Edit.
6. Se verifica in calea C:Windows ca folderele System32 si SysWow64 (in cazul sistemelor de operare pe 64 biti) sa nu aveti bifa selectata pe Read-only (click dreapta pe foldere - properties).
ATENTIE !!! Dupa configurare se restarteaza calculatorul si se porneste instalarea programelor.
Cum configurez drepturile pentru Windows XP?
Pentru a putea seta drepturile pentru Userul cu care sunteti logat in Windows trebuie sa mergeti in My Computer – partitia C: - Program Files in meniul Tools in partea superioara a ferestrei si se selecteaza “Folder Options”.
In fereastra nou aparuta in partea superioara acesteia se selecteaza tabul View
Aici, in submeniul “Advanced settings” se debifeaza ultima casuta “ , “Use simple file sharing” apoi se apasa butonul “ apply” si “ok”.
Pentru a schimba apoi drepturile pe unul din userii cu care sunteti logat la Windows, se face click dreapta pe folderul caruia vreti sa schimbati drepturile, se selecteaza “properties” si se merge pe tabul “security” din partea superioara a ferestrei.
Aici se selecteaza userul dorit apoi se bifeaza “full control”. Se retin modificarile prin selectarea butoanelor “apply” si “ok”
Cum instalez SQL 2008 R2
Pasi pentru descarcarea Sql Server 2008 R2
1. Pentru a putea descarca SQL Server 2008R2 va rugam sa apasati pe linkul de mai jos:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30438
2. Se apasa butonul "Download"
3. Se selecteaza optiunea de sistem de operare Windows pe cati biti este ( x64 pentru 64 de biti sau x86 pe 32 de biti ). Se bifeaza una din primele doua optiuni si apoi se apasa butonul Next.
4. Se salveaza fisierul apoi se ruleaza apoi se ruleaza pentru a incepe instalarea SQL Server 2008 R2
Pasi pentru instalarea Sql Server 2008 R2
Se opreste Firewall din adiministrativ tools – services – se face click dreapta pe “windows firewall si se selecteaza stop”.
- Se porneste instalarea Sql server 2008 R2
- Se selecteaza din stanga ferestrei “installation” apoi “ new installation or add futures to an existing installation”.
- Se continua prin butonul “Ok”
- Se bifeaza “Specify a free edition” unde se selecteaza optiunea “express”
- Se bifeaza “I accept the license terms” – apoi selectam “next”
- Se porneste instalarea prin butonul “Install”
- La terminarea instalarii selectam “Next”
- Se selecteaza “Sql server features installation” pentru a personaliza instalarea si a creea un nume de instanta si/sau o parola alocata – apoi se apasa butonul “next”
- In fereastra nou aparuta se apasa apoi butonul “select all” – continuam prin butonul “next”
- In fereastra urmatoare selectam “Next”
- Se selecteaza named instance – apoi butonul “next”
- Continuam prin apasarea butonului “Next”
- In campul “account name” se selecteaza ” nt authority
etwork service “ – apoi selectam “next”
- Se selecteaza mixt mode unde se seteaza parola “valid123” apoi click pe “add current user”– continuam prin apasarea butonului “next”
- Se selecteaza “Next” – apoi “install”
- Selectam “Close” la terminarea instalarii
- La terminarea instalarii se merge in Start – all programs – Microsoft sql server 2008 R2 – configuration tools – sql server configuration manager. Aici se face dublu click pe sql server network configuration apoi se selecteaza protocoalele pentru instanta creata.
- In partea dreapta protocoalele care apar cu “disable” se selecteaza cu click dreapta si apoi “enable”.
- Se revine la sql server services si se restarteaza serverul sql cu click dreapta si “restart”.
Cum se face trecerea de la o versiune veche SQL Server la SQL 2005 si reinstalarea programelor CIEL?
Daca se face instalarea pe un calculator unde nu a mai fost instalat nici un program Ciel se urmeaza doar pasii 3-6.
a). Se salveaza toate societatile din toate aplicatiile Ciel. Salvarea se face din meniul Utilitare – Salvare.
b) Se salveaza folderele aplicatiei si se dezinstaleaza programele Sql Server si Ciel cu respectarea pasilor din link-ul urmator:
https://www.ciel.ro/asistenta/faq/#toggle-id-9
c) Se configureaza setarile de securitate pe utilizatorul de Windows:
- Pentru Windows XP: https://www.ciel.ro/asistenta/faq/#toggle-id-5
- Pentru Windows 7: https://www.ciel.ro/asistenta/faq/#toggle-id-4
Atentie! Inainte de pornirea instalarii se opresc programele antivirus si Windows Firewall-ul (din Control Panel).
d) Se instaleaza kit-ul de sql 2005 de pe ftp://ciel.ro/ ,
- - user: utile
- - parola: Ciel-util
- - Se intra in folderul SQL-versiuni, se copiaza folderul “sql2005x86_x64with_dependencies” si se instaleaza sql 2005 ruland acel executabil.
- - Serverul sql se va instala cu instanta CIEL, utilizator: sa, parola:valid123.
e) Se instaleaza aplicatia Ciel cu alegerea instantei existente
- Pentru instalarea cu kit-uri mai vechi se urmeaza pasii:
Parola: valid123.
Pentru instalarea cu kit-uri noi urmati pasii:
Parola: valid123.
f) Dupa instalare, aplicatia se activeaza si se restaureaza bazele de date:
- Se creeaza toate societatile care urmeaza sa fie restaurate.
- Se intra pe fiecare societate in parte si se face restaurarea (meniul Utilitare – Restaurare). Se alege din calculator salvarea (de format *.bak) aferenta societatii care se doreste restaurata.
Toggle 1
Toggle Content goes here
Cum se introduc soldurile initiale in CIEL Contabilitate V7?
Pentru a putea introduce soldurile initiale trebuie sa accesezi DOCUMENTE –> Note contabile –> Note contabile -> Adauga si sa alegi TIP INREGISTRARE - Sold initial, respectiv data de 1 ianuarie.
In campul aferent numarului facturii este necesar sa tastezi SOLD INITIAL .
Cum introduc in CIEL Contabilitate V7 o nota contabila cu taxare inversa?
Pentru a putea introduce o nota contabila cu taxare inversa, trebuie sa accesezi DOCUMENTE –> Note contabile –> Note contabile – Adauga –> si sa alegi tip inregistrare Cumparare/Vanzare.
In cazul facturii de cumparare, pe prima linie din nota contabila vei adauga baza, iar pe cea de-a doua linie TVA-ul si vei completa optiunea de TVA Taxare inversa.
Pentru factura de vanzare este necesar sa adaugi doar linia cu baza si sa alegi optiunea de TVA Taxare inversa.
Cum inregistrez un bon de benzina cu 50% deductibilitate?
- In primul rand, este necesar sa iti configurezi contul de deductibilitate din meniul NOMENCLATOARE -> Articole -> Conturi deductibilitate. In fereastra nou deschisa, folosind butonul ADAUGA, vei adauga contul de deductibilitate:
2. Pentru introducerea bonului de cumparare combustibil prin note contabile, este necesar sa accesezi meniul DOCUMENTE -> Note contabile -> Note contabile. Folosind butonul ADAUGA vei adauga nota contabila. La TIP INREGISTRARE este necesar sa selectezi BON FISCAL CUMPARARE. Pe liniile notei contabile, vei adauga baza si TVA-ul bonului pe tip inregistrare JC, iar deductibilitatea pe OD.
Cum pot prelua campul EXPLICATIE pe a doua linie din nota contabila?
Pentru a prelua campul EXPLICATIE pe a doua linie din nota contabila este necesar sa accesezi NOMENCLATOARE –> Societate –> Parametrizare –> Parametri generali –> tabul CONTABILITATE si sa bifezi ‘Preluare numar document in explicatie nota contabila’ –> salveaza.
In continuare, este necesar sa mergi pe Nota contabila si sa selectezi Tipul de inregistrare. Ulterior se completeaza numarul de document, se adauga prima linie pe nota, se scrie explicatia, si se adauga a doua linie; se preia si explicatia.
Cum adaug un document electronic pe nota contabila?
Stiai ca poti adauga documentele electronice primite de la clienti pe nota contabila, astfel incat acestea sa poata fi accesate oricand in viitor, avand in vedere ca acestea se pastreaza in baza de date si nu local pe calculatorul pe care lucrezi?
Pentru a realiza acest lucru este necesar sa definesti o informatie aditionala pe nota contabila, de tip fisier.
Ulterior, cand creezi nota contabila, ai posibilitatea de a atasa documentul electronic in orice format (de ex.: .pdf) la nota contabila. Astfel ai putea scapa de documentele fizice si de dosarele pline daca iti convingi clientul sa iti transmita documentele in format electronic (chiar si scanate).
Pasi necesari pentru definirea si asocierea pe nota contabila a informatiei aditionale de tip fisier:
- Definire:
- Acceseaza meniul NOMENCLATOARE-> Informatii aditionale
- In ecranul deschis (tabul Definire), click pe butonul ADAUGA
- In coloana NUME trece numele informatiei aditionale (de ex.: Document)
- In coloana TIP selecteaza FISIER
- In partea dreapta ai posibilitatea de a modifica dimensiunea maxima a fisierului (implicit este de 1 MB, dar puteti sa selectezi o marime mai mare) si sa selectezi extensiile dorite de fisier (daca nu adaugi nici o extensie, vei putea atasa orice tip de fisier
- Asociere:
- In acelasi ecran ca mai sus, lick pe tabul ASOCIERE
- Cauta entitatea NOTE CONTABILE in partea stanga si pozitioneaza-te pe ea
- In partea dreapta, apasa ADAUGA si selecteaza informatia aditionala create, si, ulterior, salveaza
- Nota: poti lasa obligativitatea ca fiind OPTIONAL (adica nota se poate salva si fara a adauga document cu ea), sau o poti define drept RECOMANDATA (caz in care solutia software te va avertiza la salvarea notei ca nu ai atasat niciun document) sau OBLIGATORIE (situatie in care nu poti salva nota fara a atasa un document la aceasta)
In acest moment ai o informatie aditionala de tip fisier, pregatita sa fie utilizata pe notele contabile.
- Utilizarea pe note:
- Atunci cand creezi o noua nota contabila, in partea de jos a ecranului vei observa tabul INFORMATII ADITIONALE (langa Observatii). Aici vei regasi informatia aditionala.
- Click pe iconita ALEGE DOCUMENT si selecteaza documentul pe care doresti sa il atasezi notei
- Salveaza nota contabila
Odata salvata nota, oricand vei avea nevoie sa vizualizezi carui document primit de la clientul tau ii corespunde acea nota contabila, ai posibilitatea de a face acest lucru din nota contabila.
Astfel, ai obtinut de fapt o arhiva a documentelor electronice legata de notele contabile create pe baza documentelor primite.
Cum introduc note contabile fara a utiliza mouse-ul?
Pentru a introduce note contabila fara a utiliza mouse-ul este necesar sa urmezi pasii de mai jos:
- Intra in aplicatie si apasa tasta F3
- Scrie NOTE si apasa ENTER selectand prima optiune cu tasta inscriptionata cu o sageata in jos
- In gridul de note contabile apasa CTRL+A; astfel se va deschide nota contabila
- Trece numarul notei si, ulterior, apasa TAB; acum trece data documentului si apasa, din nou, TAB astfel incat sa treci scadenta
- Utilizeaza TAB pentru a merge pe tipul de inregistrare si apasa SPACE astfel incat sa selectezi selectezi tipul inregistrarii (cu ENTER)
- Treci de campul MODEL si campul MONEDA utilizand tasta TAB – aceasta te ajuta sa navighezi de la un camp la altul
- De la MONEDA, folosind TAB, du-te in liniile notei si adauga o linie folosind combinatia de taste CTRL+A
- Folosind sageata dreapta/stanga te poti deplasa pe linie astfel incat sa completezi campurile aferente
- Ulterior, folosind sageata in jos mai adauga o linie la nota; folosind sagetile poti completa campurile necesare
- Repeta pasii 8 si 9 pana cand ai completat toate liniile
- La final, apasa CTRL + S si salveaza nota
- Dupa salvare, apasa ENTER astfel incat sa mai adaugi o nota (este necesar sa urmezi iar pasii de la 4 pana la 11)
La creare societate apare mesajul “baza de date exista dar nu are structura unei societati”
Codul noii baze de date exista la Conta sau Gestiune, sa se dea alt cod societatii
La intrare in program - Serverul SQL nu contine baze de date corespunzatoare Imobilizarilor
Trebuie reinstalat programul de Imobilizari pe acel calculator
Instructiuni actualizare CIEL Imobilizari la versiunea 1.5
1. Intrati in programul de Imobilizari la meniul Ajutor – Actualizare on-line si copiati codul de securitate pe care vi-l genereaza programul automat.
2. Accesati link-ul urmator, care va va directiona catre site-ul nostru: https://www.ciel.ro/asistenta/ultimele-versiuni/
Aici inserati codul de securitate, completati campurile cerute si apasati butonul “Descarcare fisier actualizare” (selectati calea unde doriti sa va salveze fisierul):
3. Dupa descarcarea fisierului in calculator, mergeti la meniul Ajutor – Actualizare on-line, bifati “Actualizare folosind un fisier local”, selectati fisierul de actualizare din calea unde s-a salvat si apasati “Actualizare”.
In fereastra de actualizare programe apasati “Actualizare” .
Se bifeaza “Actualizare client” doar pentru statiile de lucru.
La accesarea programului Gestiunea Productiei se afiseaza mesajul “Aplicatia nu se poate conecta la alt server sql decat cel de pe masina pe care este instalata” desi Ciel Gestiune Comerciala este conectata la serverul local. Cum pot sa rezolv problema?
Mergeti in Registry Editor la Hkey Local Machine\Software\Ciel\SQL si in loc de (local)sau nume calc\sqlexpress puneti .\sqlexpress.
Daca aveti Windows 7 pe 64 biti in Registry Editor mergeti la Hkey Local Machine\Software\Wow6432Node\Ciel\SQL si in loc de (local)sau nume calc\sqlexpress puneti .\sqlexpress.
Toggle 1
Toggle Content goes here
Cum adaug un PARTENER nou
Pentru a efectua aceasta operatiune este necesar sa accesezi meniul PARTENERI; aici ai posibilitatea de a vizualiza lista de parteneri existenti in cadrul societatii.
In plus, poti sa efectuezi urmatoarele operatiuni:
- Sa editezi datele partenerilor
- Sa stergi parteneri in cazul in care i-ai folosit in realizarea documentelor
- Sa adaugi parteneri
Pentru a putea adauga parteneri, trebuie sa apesi pictograma ADAUGA. In momentul in care utilizezi aceasta optiune, ai posibilitatea de a edita datele partenerului, acestea putand fi si salvate.
In cadrul subtab-ului DATE PARTENER poti introduce informatii referitoare la sediu, date de identificare fiscala si date de contact.
Toggle 1
Toggle Content goes here
Ce este CIEL Cloud?
CIEL Cloud este o aplicatie care foloseste tehnologie de ultima generatie. Folosind CIEL Cloud ai asigurate servicii de facturare, oricand si de pe orice dispozitiv.
Care sunt functionalitatile de care beneficiez in CIEL Cloud daca sunt contabil?
Daca esti contabil, in CIEL Cloud poti sa:
- Inviti clientii sa utilizeze CIEL Cloud. In acest fel ai acces la notele contabile generate de documentele emise de catre acestia
- Te conectezi direct cu aplicatia CIEL V7 la baza de date cloud a clientilor pe care i-ai invitat (si care au acceptat invitatia ta)
- Exporti notele contabile generate de documentele emise de catre clientii tai
- Ai acces pe modul vizualizare, la documentele emise de catre clientii tai in CIEL Cloud
3
FAQ - CIEL SALARII
Cum se adauga un concediu de odihna?
Introducerea concediului de odihna se realizeaza din meniul Activitati->Introducere formule de calcul. In aceasta fereastra trebuie efectuatii urmatorii pasi:
- se alege angajatul din lista de angajati
- se apasa butonul Adauga
- se apasa eticheta Concedii din partea de sus a ferestrei
- se alege perioada acelui concediu de odihna si ca tip trebuie bifata optiunea “Concediu legal”
- se apasa butonul Adauga.
Cum se adauga un concediu medical?
Introducerea concediului medical se realizeaza din meniul Activitati->Introducere formule de calcul. In aceasta fereastra trebuie efectuatii urmatorii pasi:
- se alege angajatul din lista de angajati
- se apasa butonul Adauga
- se apasa eticheta “Concedii medicale” din partea de sus a ferestrei
- se completeaza Tipul concediului medical, perioda concediului medical si se alege daca este in continuare sau nu, conform informatiilor de pe certificatul medical
- se completeaza seria si numarul certificatului medical in campul “Serie cerificat”, fara spatii sau alte caractere intre seria certificatului si numarului lui.
- se completeaza Codul urgentei medico-chirurgicale sau Codul bolii infecto-contagioase, daca este cazul
- se apasa butonul Calculeaza
- se apasa butonul Adauga
Cum se completeaza veniturile pe ultimele 3 luni pentru calculul indemnizatiei de concediu de odihna pentru un angajat nou?
Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Editare baza calcul CO. Pentru acel angajat se completeaza atat numarul de zile efectiv lucrate si numarul de zile de concediu medical (daca a fost cazul), cat si venitul cu caracter permanent pentru fiecare din ultimele 3 luni anterioare lunii curente.
Cum se completeaza veniturile pe ultimele 6 lunile pentru calculul indemnizatiei de concediu medical pentru un angajat nou?
Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Editare baza calcul CM. Pentru acel angajat se completeaza atat numarul de zile efectiv lucrate si numarul de zile de concediu medical (daca a fost cazul), cat si venitul realizat pentru fiecare din ultimele 6 luni anterioare lunii curente.
In cazul in care un angajat are un concediu medical in primele 6 luni ulterioare terminarii unui concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani, cum se completeaza baza de calcul a acelui concediu medical aferenta perioadei de concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani?
Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Perioade asimilate. Pentru acel angajat se completeaza venitul ce trebuie luat in calcul pentru perioada de concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani, conform legii.
In cazul in care o persoana angajata in timpul lunii, avand venituri pentru prima parte din luna de la alt angajator, are un concediu medical, cum se completeaza venitul obtinut de la angajatorul anterior?
Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Perioade asimilate. Pentru acel angajat, pentru luna in care are venituri si de la angajatorul curent si de la angajatorul anterior, se completeaza venitul realizat la angajatorul anterior.
Pentru un angajat care are concediu de odihna in luna iulie, venitul brut este mai mare decat venitul pe care l-ar fi obtinut acel angajat daca ar fi lucrat in conditii normale toata luna. De ce?
Media zilnica a indemnizatiei de concediu de odihna, pentru societati de tip General, se calculeaza ca maxim intre media zilnica pe luna curenta si media zilnica pe ultimele 3 luni. Numarul de zile si Venitul permanent luat in calcul pentru fiecare dintre cele 4 luni poate fi vizualizat dand click pe butonul “Istoric CO” de pe fisa concediului de odihna, ca in imaginea de mai jos:
La listarea declaratiilor CASS 1C si FNUASS anexa 1 apare mesajul "nu sunt date pentru acest raport".
In situatia in care programul de salarii nu va listeaza declaratiile CASS 1C si FNUASS anexa 1 trebuie sa mergeti in Setari - Variabile globale si la tip sa alegeti Parametrii declaratii. Aici la data lichidarii drepturilor schimbati data in ultima zi a lunii curente sau o alta data din luna curenta.
Care sunt configurarile necesare pentru contracte de drepturi de autor si/sau conventi civile?
Daca aveti contracte de drepturi de autor si/sau conventi civile , trebuie sa aveti urmatoarele configurari:
- in fisa angajatului , la date personale se alege la model de angajat “ Drepturi de autor” sau “Conventii civile”.
- Se alege din date suplimentare la tarifar : Venituri de natura profesionala altele decat cele salariale.
Cum calculez impozitul pe Venit Brut in cuantum de 10% la drepturile de autor?
Daca aveti drepturi de autor si vreti ca impozitul pentru acestia sa fie 10% si sa se calculeze doar la Venitul Brut, trebuie sa urmati pasii:
- sa mergeti in setari ---modele angajati--- formule de calcul asociate modelului si alegeti la Model: Drepturi de autor
- o sa gasiti formula de calcul 8001 Impozit. Stergeti aceasta formula si adaugati : 8100 Impozit 10% si dati Salveaza
- se merge in setari ---definire formule de calcul--- formule de calcul si cautati 8100. Dati dublu click pe aceasta tranzactie si la formula stergeti ce este scris si dati paste la ce aveti aici: MAX(INT(S183)+TRS(4800)+TRS(7011)+TRS(7002),0)
- se ia bifa de la actualizare si se apasa pe butonul Modifica
Cum calculez “Cheltuiala forfetara” direct ca procent introdus manual din “Veniturile de natura profesionala”?
Daca vreti ca formula de calcul “Cheltuiala forfetara” se sa calculeze direct ca procent introdus de dumneavoastra din Veniturile de natura profesionala”
- se merge in setari---definire formule de calcul ----formule de calcul –se da dublu click pe 4800 si la formula se sterge ce era initial si se copiaza urmtoarele: INT(TRS(9)*IN()/100+5/10)
- se ia bifa de la actualizare si se apasa pe butonul Modifica
Cum configurez programul pentru generarea Declaratiei 112 din programul Ciel?
Descarcati kit-ul de validare pentru declaratia D112 de aici.
Da-ti click in zona incercuita si apoi va apare fereastra de mai jos, apasati Save.
Dupa ce ati apasat butonul Save va apare fereastra de mai jos:
Salvati kitul pe partitia c: a calculatorului si apasati butonul Save. Salvarea se poate efectua si pe alte partitii ale calculatorului dumneavoastra.
Dupa salvare mergeti in My computer-Local Disk (C:), selectati arhiva kitD112_J_1_5_1.zip (fisier actualizat pe site-ul anaf in data de 1.09.2011, in momentul in care dumneavoastra descarcati, e posibil sa fie o alta versiune, folositi-o intotdeauna pe ultima pe care o regasiti pe site-ul anaf), apasati click dreapta si selectati Extract Here, asa cum apare in fereastra de mai jos
Dupa dezarhivare va apare un folder galben numit Dist, iar cotinutul acestui foder il vedeti in imaginea de mai jos. Nu copiati DuKintegrator.jar pe desktop, lasati folderul Dist exact in calea in care s-a salvat.
Inchideti aici si mergeti in aplicatia Ciel Salarii. In momentul in care intrati in Rapoarte-Declaratie unica 112 va apare mesajul:
Apasati Ok si o sa va apara fereastra de mai jos unde selectati partitia c: , apoi apasati din nou Ok.
Dupa aceea dati dublu click pe dist si apoi apasati Ok.
Dupa apasarea butonului Ok va apare fereastra de mai jos. Apsati Recalcul pentru a efectua recalculul declaratiei 112 si Export pentru a se exporta. Calea de export este C:Progrm Files:CielCiel Salarii(dumneavoastra puteti sa configurati o alta cale de export).
Dupa export va apare fereastra de mai jos. In cazul in care apasati No, continuati cu validarea si semnarea pdf-ului din programul Ciel Salarii
Daca apasati Yes, se deschide un fisier cu datele dumneavoastra, importate in Pdf-ul intelligent de la Anaf. Aveti posibilitatea de a efectua validarea si semnarea, iar in cazul in care doriti sa efectuati modificari, fisierul deschis va permite acest lucru.
Am inchis luna si doresc sa modific ceva pe o luna anterioara. Cum procedez in acest caz?
Pentru a efectua modificari pe o luna anterioara trebuie sa urmati pasii:
a. Mergeti in General->Alegere societate->Creare, va creati o societate noua pentru care completati doar numele.
b. Dupa creare intrati in noua societate si mergeti in meniul Utilitare->Restaurare si dati OK la mesajul care va avertizeaza ca se vor sterge toate datele din luna curenta.
c. Apoi mergeti pe partitia c: sau in locatia unde aveti salvata baza de date inainte de inchidere (salvarea este de forma cielsal_codul societatii_anul_luna ), selectati baza de date si apasat Open.
d. Dupa mesajul datele au fost restaurate veti putea efectua modificarile necesare.
Am un angajat in programul Ciel Salarii, i-am selectat pe fisa angajatului modelul de angajat dar nu imi efectueaza calculele, ce trebuie sa fac in acest caz?
Pentru configurarea unui angajat de tip conventie civila trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat ContracteConventii Civile
b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Venituri de natura profesionala altele decat cele salariale.
Atentie! Desi conventiile civile nu au ore lucrate, nu stergeti de pe tab-ul Date suplimentare Norma zilnica si Numar ore/zi, le lasati configurate exact asa cum sunt.
Pentru configurarea unui angajat de tip drepturi de autor pasii sunt aceeasi ca si pentru conventie civila, doar la model va trebui sa selectati Drepturi de autor.
Pentru configurarea unui angajat de tip Colaborator trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Colaborator
b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Salariu Colaborator.
Pentru configurarea unui angajat de tip Administrator trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Administrator.
b.Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Salariu Administrator.
Pentru configurarea unui angajat de tip Cenzor trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Cenzor.
b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Salariu Cenzori.
Pentru configurarea unui angajat de tip Zilier trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Zilieri.
b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Indemnizatie zilieri.
Pentru configurarea unui angajat de tip Permanent cu Contract de munca trebuie sa urmati pasii:
a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Permanent cu contract de munca.
b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Salariu de incadrare.
Atentie! In cazul acestui model de angajat va trebui sa adaugati orele lucrate (tranzactia 301), pentru a se efectua calculele.
Am actualizat la ultima versiune, iar in momentul exportului in calea de export gasesc 3 fisiere diferite. Cum procedez mai departe pentru validarea si semnarea declaratiei 112?
Incepand cu versiunea 2.50 a programului Ciel Salarii odata cu exportul efectuat din aplicatia Ciel Salarii veti gasi urmatoarele fisiere:
In cazul primului fisier va trebui sa urmati pasii de la intrebarea anterioara, acesta este pdf-ul intelligent cu datele importate.
Al doilea fisier este xml-ul folosit pentru Validare+Creare PDF+ Semnare, din programul Ciel sau din Dukintegrator.jar (de pe site-ul Anaf.ro)
Fisierul al treilea poate fi deschis cu ajutorul pdf-ului intelligent, din File-Open, si vor importa toate datele societatii.
Atentie! In momentul in care creati pdf-ul din Ciel Salarii acesta se creaza cu denumirea D112_CUI_an_luna.pdf, iar cel semnat este de tipul D112_CUI_an_luna-semnat.pdf.
Am un angajat cu norma fractionata, cum configurez in Ciel Salarii?
Configurarea normei fractionate in Ciel Salarii se efectueaza din meniul Activitati->Actualizare fise angajati->dublu click pe angajatul respectiv->tab-ul Date suplimentare. Aici se trece la norma zilnica numarul de ore pe zi, iar la norma zilnica va ramane 8, asa cum apare in imaginea de mai jos:
Dupa efectuarea modificarilor se apasa butonul Modifica.
Am incercat sa scot declaratia unica 112 din Ciel Salarii, dar dupa export imi apare un fisier pdf gol. Cum procedez in aceasta situatie?
Programul Ciel Salarii permite, in versiunea 2.50, importul datelor in pdf-ul inteligent de la Anaf. In momentul in care efectuati exportul din program, va apare o fereastra precum cea de mai jos in care puteti opta pentru deschiderea fisierului pdf cu datele dumneavoastra.
Daca apasati Yes, se va deschide fisierul de mai jos in care dumneavoastra va trebui sa selectati Trust this document always asa cum vedeti in imaginea de mai jos. Odata selectata aceasta optiune, in fisierul pdf se vor importa datele dumneavoastra, putand efectua modificari ulterioare.
Dupa selectarea optiunii Trust this document always va apare o fereastra precum cea din imaginea de mai jos:
Aveti posibilitatea de a efectua modificari direct in acest fisier, un exemplu aveti in imaginea de mai jos:
Mai departe aveti posibilitatea de a Valida si Semna direct din pdf-ul deschis astfel:
-Mergeti pe pagina 5 a fisierului pdf (dupa partea de creante fiscale )
- Apasati pe butonul Validare penttru a valida declaratia112.
- Odata introdusa semnatura electronica, aceasta este preluata automat de pdf-ul inteligent.
- In caz ca nu apare dati pe butonul Semnatura, asa cum apare in imaginea de mai jos, si selectati fisierul cu semnatura, pasii ii gasiti in imaginea de mai jos:
Dupa apasarea butonului Semnatura puteti selecta una din optiunile de mai jos pentru a continua semnarea declaratiei:
Mai multe detalii privind semnarea declaratiei puteti gaSi aici http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Erori_frecventev5.pdf sau la furnizorul dumneavoastra de certificate electronice.
Instructiuni actualizare D112
Pentru actualizarea fisierului in format PDF necesar pentru depunerea Declaratiei 112 trebuie sa urmati urmatorii pasi:
1) Descarcati ultima versiune D112 in format PDF de aici.
2) Copiati fisierul descarcat in calea unde aveti instalat programul de salarii in folderul Ciel Salarii.
Daca detineti versiunea retea este nevoie sa copiati acest fisier atat pe server cat si pe statii.
3) Descarcati ultima versiune a softului de validare DIST de aici.
4) Dezarhivati softul de validare in locatia unde aveti versiunea anterioara a programului DIST, sau in cazul in care nu aveti o versiune anterioara, va recomandam sa dezarhivati direct in My Computer, in local disk C.
Creare fisier PDF pentru Declaratia unica 112
Pasii pentru obtinerea fisierul in format PDF necesar pentru depunerea Declaratiei 112 sunt urmatorii:
1. in Ciel Salarii versiunea 2.47:
- se da calcul pe toti angajatii de la meniul Activitati -> Prelucrare date
- se acceseaza meniul Rapoarte->Declaratie 112
- se apasa butonul Recalcul
- se selecteaza calea de export pentru fisierul in format XML.
- Se apasa butonul Export
2. de pe site-ul www.anaf.ro:
- se descarca soft-ul de validare date din fiiser XML pentru Declaratia 112http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/kitD112_J_1_1_1.zip
- se dezarhiveaza fisierul descarcat si se obtine un folder cu denumirea DIST
- se deschide fisierul DUKIntegrator.jar
- se alege fisierul in format XML exportat din Ciel Salarii anterior.
- se apasa butonul ”Validare + creare PDF”
Pentru a vizualiza toate instructiunile explicate pentru pasul 2 downloadati fisierul urmator: Java 112
Pe urmatoarele versiuni Ciel Salarii Declaratia 112 va fi optimizata astfel incat fisierul PDF sa fie obtinut automat din Ciel Salarii.
Fisierul poate fi accesat si la adresa: https://www.ciel.ro/wp-content/uploads/2017/02/Cum-faci-importul-in-CIEL-V7.pdf
Toggle 1
Toggle Content goes here
Pentru clientii care au un contract de suport tehnic valabil, reamintim numarul la care puteti apela pentru sprijin suplimentar – 021 9347 Asistenta Tehnica CIEL.