Cum se introduce nota de sold initial la inceputul exercitiului financiar?

  • se deschide grila de culegere universala
  • se alege jurnalul  SI (solduri initiale) si data de 1 ianuarie
  • la numar factura (NDP) se introduce REDESCHIDERE.
  • la Dosare-configurare societate-Exercitiu la anul N se completeaza anul curent

Pot exista mai multe inregistrari cu cuvantul REDESCHIDERE la NDP-antet . Daca toate au data inregistrarii si jurnalul in forma prezentata mai sus se vor evidentia impreuna (cumulat) în prima egalitate a balantei de verificare = SOLD INITIAL.

Cum se preiau rulajele la o anumita data din cursul anului?

Rulajele in cursul anului se preiau astfel:

  • se introduce intr-un nds pe grila Universala soldul final preluat
  • jurnal ales este OD
  • la ndp se scrie BALANTA si la data se introduce ultima zi din ultima luna preluata.

Cum introduc in program o nota contabila de taxare inversa?

Notele contabile de taxare inversa se introduc pe grila de culegere universala.
Taxare inversa la cumparare
In situatia in care avem o achizitie cu taxare inversa dintr-o tara UE vom selecta jurnalul JCU, daca este o achizitie din romania, jurnal JCR. La numar factura (NDP) se completeaza TXI NUMARFACTURA (neaparat cu spatiu intre TXI si NUMARFACTURA). Inregistrarea se va evidentia in ambele jurnale de TVA (cumparari si vanzari)
Taxare inversa la vanzare
In situatia unei vanzari cu taxare inversa se va selecta jurnalul corespunzator tarii de destinatie a vanzarii (JVR pentru Romania sau JVU pentru tarile EU). La numar factura (NDP) se completeaza TXI NUMARFACTURA (neaparat cu spatiu intre TXI si NUMARFACTURA). Apoi in cadrul notei contabile vom folosi contul de client si contul de venit.
Inregistrarea facturii de vanzare cu taxare inversa se evidentiaza doar in jurnalul de vanzari cu TVA in coloana “Bunuri si servicii cu taxare inversa”

Diferenta intre rulaje in balanta.

a) Se merge in Meniul Fisiere – Plan Contabil
b) Click stanga pe capul de tabep “Titlu”, se ordoneaza in ordine alfabetica titlurile conturilor si se verifica daca exista conturi fara titlu.
Daca exista, se completeaza titlul contului si se listeaza din nou balanta
SAU
Verificati listand o balanta partiala pe aceeasi perioada de la clasa 1 pana la clasa 9 inclusiv, daca s-a folosit in inregistrari vreun cont extrabilantier.

Cum fac o salvare a bazei de date a societatii in care lucrez?

Salvarea bazei de date in programele Ciel se face din meniul Utilitare – Salvare. Fisierul de salvare va contine absolut toate inregistrarile, setarile, machetele de listare etc din societatea din care se face salvarea
La selectarea optiunii apare o fereastra cu ajutorul careia se alege destinatia si denumirea fisierului. Implicit fisierul va fi stocat în directorul Ciel Contabilitate, dar aveti posibilitatea de a alege o alta destinatie.
Daca exista deja o arhiva cu acelasi nume programul va afisa o fereastra prin care va va avertiza asupra acestui aspect.
Este recomandabila efectuarea unei salvari cel putin o data pe luna.

Am versiunea de Contabilitate 6.X, cum pot sa actualizez online programul la ultima versiune?

Pentru actualizarea aplicatiei Ciel prin descarcarea fisierului de pe site se urmeaza pasii:

  • se intra in aplicatia Ciel in orice societate in meniul Ajutor – Actualizare online
  • se selecteaza si se copiaza codul de securitate
  • se deschide urmatoarea pagina de internet: https://www.ciel.ro/asistenta/ultimele-versiuni/
  • se completeaza codul de securitate, numele firmei inclusiv celelalte campuri dupa care se da click pe descarca fisier actualizare
  • se salveaza in calculator updater-ul. Se revine in aplicatia Ciel si in meniul”Ajutor”>”Actualizare online” se bifeaza “actualizare folosind un fisier local”. Calea aleasa reprezinta calea catre fisierul descarcat ( updater-ul ).

c14

Am facut o factura si nu imi apare in jurnal. Ce trebuie sa fac in aceasta situatie?

a) Se verifica pe ce jurnal este inregistrarea ( din meniu “Fisiere” > “Inregistrari”  ). Pe listari apar doar inregistrarile facute pe jurnalele de tip cumparare sau vanzare. Daca inregistrare este pe jurnalul OD aceasta nu apare in listare.

b) Se verifica pe nota contabila daca sunt selectate optiunile de TVA necesare pe coloana “optiune TVA”.

c) Daca aveti inregistrari atipice, care nu apar in mod normal in jurnalul de TVA, dar sunt pe jurnalele de tip cumparare sau vanzare, scrieti la numarul documentului “JRN” urmat de un spatiu inaintea numarului efectiv introdus.

Am incercat sa fac declaratia 394 si nu imi apar toate facturile. Ce pot sa fac in aceasta situatie?

Verificati daca aveti in inregistrari atributul fiscal RO in fata CUI-ului. Daca acesta este completat trebuie doar sa listati jurnalele de vanzare si de cumparare, sa dati un recalcul pe declaratie si sa selectati corect semestrul, iar facturile vor aparea si in Declaratia 394.

In cazul in care nu aveti RO in inregistrari va trebui sa mergeti in Fisiere-Terti, sa verificati daca este completat CUI-ul si il completati daca acesta lipseste. Efectuati o salvare a bazei de date din Utilitare-Salvare, apoi mergeti in Utilitare->Resurse\Informatii, bifati Completare informatii terti unde acestea lipsesc si Inlocuire informatii terti cu cele din fisa si apasati OK.
Listati din nou jurnalele si Declaratia 394 dupa recalcul si veti regasi facturile.

Am un cont de client pe care doresc sa il configurez si ca furnizor (sau situatia inversa), iar in momentul introducerii imi spune ca Cif-ul este deja folosit. Cum pot proceda in aceasta situatie?

Mergeti in Fisiere-Terti , dati dublu click pe tertul respectiv si va notati codul (din rubrica COD). Apoi mergeti in Fisiere-Plan contabil, va creati contul respectiv, iar in casuta Tert treceti codul de tert notat mai devreme. Apasati Validare si folositi mai departe contul in inregistrari.

La listarea registrului de casa nu imi apar toate inregistrarile. De ce?

In momentul listarii registrului de casa nu selectati la tip jurnal RC, lasati configurat doar contul 5311 si veti regasi in listare toate inregistrarile dumneavoastra.

Cand intru in grila de culegere banca sau casa comenzile sunt executate foarte incet, ce pot sa fac?

a) Mergeti in Dosare / Setari personale
b) In fereastra care s-a deschis, debifati casuta Afisare report/sold ziua precedenta
c) Dati click pe Validare.

Cum se face redeschiderea de an incepand cu anul 2013?

Pentru a efectua operatia de redeschidere exercitiu financiar va trebui sa va asigurati ca exista instalata pe calculatorul dumneavoastra cel putin versiunea 6.49.0 a aplicatiei Ciel Contabilitate.
Observatii
Pentru a efectua corect operatia de redeschidere trebuie sa efectuati corect pasii de mai jos.
Operatia de redeschidere va crea o singura inregistrare continand valori in lei si in valuta. Pentru conturile in valuta, se vor afisa pe linii, cursul din documentul original si cursul aferent ultimei reevaluari automate sau manuale efectuate din program.
TVA-ul ramas neexigibil pe facturi va fi preluat doar din jurnalele de vanzare si cumparare, listate inainte de redeschidere. Din jurnale nu se vor prelua:
– liniile care mai au diferente de 0.01 lei pe neexigibil;
– valorile negative de pe neexigibil pentru facturile care au totalul pozitiv;
– facturile care sunt soldate dar care apar in continuare in jurnale deoarece nu a fost generata nota de TVA.
Nu se mai face renumerotarea inregistrarilor de la 1, ca urmare a introducerii sistemului TVA la incasare.
Modificarea soldului initial pentru facturile cu TVA la incasare nu are efect. Valorile neexigibile preluate din jurnalele de vanzari si cumparari listate inainte de redeschidere nu se vor putea modifica dupa redeschidere.
Procedura de redeschidere va face detaliere pe conturile de terti, conturile din Radacini conturi reevaluate si cele care au bifa pe Marcabil in planul contabil.
In cazul in care facturile nu s-au legat corect prin numar de marca de incasari/plati acestea vor aparea detaliat in nota de redeschidere.
Incasarile si platile din exercitiul curent, aferente facturilor din exercitiul anterior, se vor lega prin marcare de liniile din nota de redeschidere si li se va putea genera nota de TVA.
Exportul notei de sold initial din meniul Utilitare\Export nu va prelua TVA-ul neexigibil aferent facturilor. Este recomandat ca aceasta nota sa se trasfere prin intermediul Culegerii descentralizate din meniul Prelucrari.
Explicatia pe liniile notei de sold initial pentru conturile de terti va contine numar document/data facturii nesoldate. Explicatia notei este vizibila si in fereastra de alegere a facturii care se plateste/incaseaza, la selectarea numarului de marca.
Facturile continute de nota de sold initial pot fi stornate doar din grila de culegere Universala.
Fisa de cont contine o optiune de afisare a soldului initial detaliat.

Este indicat sa lucrati intr-o societate distincta pentru noul exercitiu financiar, procedand astfel:
– salvati societatea in care ati lucrat din meniul Utilitare/Salvare;
– creati o societate noua, accesand Dosare/Societati si apasand butonul Creare;
– in societatea nou creata accesati Utilitare/Restaurare si alegeti salvarea efectuata (fisierul cu extensia bak containand in denumire codul societatii si data curenta).

Pasii pentru redeschiderea de an sunt urmatorii:

a) Verificati daca in perioada pe care doriti sa o inchideti ati generat la timp TVA-ul exigibil aferent facturilor cu TVA la incasare. Astfel, in meniul Prelucrari/Generare note TVA aveti posibilitatea de a verifica daca pana la data de 31.12.2013:

  exista TVA de colectat la 90 de zile pentru facturi care au sold;
  exista facturi platite pentru care nu s-a dedus TVA-ul; 
  exista facturi incasate pentru care nu s-a colectat TVA-ul. In cazul in care veti regasi date in lista generati TVA-ul.

Observatii

In cazul in care in jurnalele de vanzare sau de cumparare cu TVA exista neconcordante la afisarea facturilor cu TVA la incasare, folositi optiunea “Deblocare TVA pentru notele de TVA la incasare sterse” din meniul Utilitare – Resurse/Informatii, dupa care generati din nou TVA-ul.

Aceasta optiune va corecta legaturile dintre documentele cu TVA la incasare.

b) Efectuati inchiderile de luna ( din meniul Prelucrari \ Inchidere-Redeschidere \ Inchidere luna ) si de TVA ( din meniul Prelucrari \ Inchidere TVA ) pana la data de 31.12.2013.

c) Validati documentele secundare din perioada pentru care doriti inchiderea, din meniul Prelucrari/Validare documente secundare.

De exemplu se doreste redeschiderea la data de 01.01.2014. In meniul Prelucrari\Validare documente secundare, creati un filtru astfel incat in grid sa ramana doar inregistrarile care au data mai mica decat 01.01.2014.

picture1

Daca doriti salvarea filtrului pentru a fi folosit ulterior, scrieti o denumire pentru acesta, apasati butonul “Salveaza filtru” si apoi butonul “Aplica filtru”. Daca nu doriti pastrarea filtrului dati click pe butonul “Aplica filtru” si apasati “NU” la aparitia mesajului referitor la salvarea filtrului. Asigurati-va apoi, ca in grid sunt inregistrari din perioada dorita si dati click pe butonul “Validare Grupata” .
Se va efectua validarea tuturor inregistrarilor din grid.

d) Listati jurnalele de cumparare si vanzare cu TVA de la data de 01.01.2014, pana la 01.01.2014 cu varianta raport 2013_I, fara a bifa Inregistrari temporare. Daca sunt valori de corectat puteti faca asta direct in grid.

Valorile ramase neexigibile pe care le vizualizati in jurnale vor fi preluate pentru inceputul perioadei urmatoare, de aceea este important sa va asigurati ca perioada de listare si valorile sunt corecte.

e) Efectuati operatiunea de redeschidere din meniul Prelucrari\Inchidere-Redeschidere\Redeschidere an. Dupa apasarea butonului Redeschidere veti primi:

–  un mesaj care va informeaza asupra importantei listarii jurnalelor comerciale la data de 01.01.2014;

–  un mesaj care va reaminteste de salvarea bazei de date pentru pastrarea informatiilor anterioare redeschiderii.

Operatia de redeschidere va produce urmatoarele efecte:

1. stergerea tuturor inregistrarilor exercitiului precedent;
2. generarea in jurnalul Solduri Initiale a unui document;
3. schimbarea automata a exercitiului.

Cum import notele contabile din Ciel V7 in Ciel Contabilitate?

Pentru exportul notelor contabile din aplicatia Ciel V7 in aplicatia Ciel Contabilitate va fi accesat butonul “Utilitare”>”Export”>”Export note contabile Ciel Contabilitate” existent in Ciel V7.

In fereastra aparuta vor fi setati parametrii de export:

t1

Completati: perioada, calea unde va fi exportat fisierul creat in urma exportului, daca se doreste sau nu sa fie creata o noua cumulativa pentru bonurile fiscale dupa care se va accesa butonul “Exporta”.

Dupa efectuarea importului se va merge in aplicatia Ciel Contabilitate in meniul “Utilitare”>”Import ASCII”

t2

se va selecta fisierul exportat din aplicatia Ciel V7 si se apasa butonul “Import”

t3

Odata cu terminarea importului pentru a verifica rezultatele se va merge in meniul “Fisiere”>”Inregistrari”, unde vor putea fi vizualizate inregistrarile importate.

Cum import din aplicatia CIEL in CIEL V7?

Pentru a efectua import din aplicatia Ciel Gestiune Comerciala si Ciel Contabilitate in aplicatia Ciel V7 va trebui sa va asigurati ca exista instalate pe calculatorul dumneavoastra versiunile 2.5.9 pentru Ciel Gestiune Comerciala, 6.48.0 pentru Ciel Contabilitate si 7.10.0 pentru Ciel V7. Acestea sunt primele versiuni de program prin care se poate efectua importul.

Dupa ce ne-am asigurat ca versiunile mentionate mai sus sunt instalate, vom merge in aplicatia Ciel Gestiune Comerciala si vom accesa de la meniul “Utilitare” , submeniul ” Trecere la V7″ . Acesti pasi trebuie urmati in cazul in care se doreste efectuarea importului si din aplicatia Ciel Gestiune Comerciala. Pentru importul din aplicatia Ciel Contabilitate nu trebuie efectuata nici o setare.

p1

Inainte de a accesa butonul “Calcul stocuri” putem modifica numai data la care se efectueaza trecerea nu si metoda de descarcare de gestiune.

Calculul se incheie in momentul cand va fi afisat mesajul “Operatiune incheiata cu succes” , moment in care se va apasa butonul “OK”.

p2

Dupa efectuarea pasilor de mai sus se va merge in aplicatia Ciel V7 unde se va creea o societate noua unde va fi efectuat importul.
Se va merge in meniul “Utilitare”>”Import”>”Import Gestiune Comerciala/Contabilitate”.
La accesarea acestui buton va aparea fereastra de mai jos:

p3

unde va fi ales tipul de import dintre cel patru variante existente. Se va bifa varianta dorita si se va apasa butonul “Inainte”.

p4

Va trebui sa alegem serveul SQL, unde baza de date aferenta aplicatiilor Ciel Gestiune Comerciala si Ciel Contabilitate exista, precum si modalitatea de logare la server ( vezi exemplul din imaginea de mai sus ) . Imaginea este valabila pentru importul de date in din baze comune gestiune-contabilitate, din gestiune comerciala sau din contabilitate. Pentru baze de date separate se vor urma pasii de mai jos:

p5

In cazul in care nu se foloseste acelasi server SQL se va debifa “Foloseste acelasi server SQL”.

Odata ce ne-am logat la serverul SQL, putem selecta societatea din care urmeaza a fi efectuat importul.

p6

Dupa selectarea societatii va trebui sa efectuam cateva optiuni de import prezentate mai jos:

p7

Data de inceput pentru import: daca se bifeaza aceasta optiune se va putea completa data de la care se va efectua importul. Daca nu se va fi bifa aceasta optiune vor fi importate toate documentele existente in baza de date.

p8

In fereastra de mai sus vor fi selectate optiunile de import privind documentele din Gestiune Comerciala.

Verificarile fiind efectuate se va putea accesa butonul “Import”.

p9

Importul fiind terminat, mesajele de eroare, atentionare si informare pot fi citite accesand meniul Utilitare > Import > Mesaje Import.

p10

Dupa rezolvare erorilor, atentionarilor si informarilor, lucru care va fi efectuat in aplicatiile Ciel Gestiune Comerciala si Ciel Contabilitate, va fi efectuat un nou import intr-o societate nou creata.

Cum se realizeaza operatiunea de REDESCHIDERE in CIEL Conta 2013?

Procedura de redeschidere in CIEL Conta

Pentru redeschidere este nevoie ca anul 2012 sa fie inchis pana la data de 31.12.2012 (sa fie inchise conturile de tva, venituri si cheltuieli si sa nu mai aveti de introdus inregistrari pentru anul 2012)
Dupa inchiderea lunii decembrie mergeti la Utilitare\Salvare pentru a efectua  o salvare a bazei de date apoi in meniul Dosare\Societati se va crea o baza noua pentru societatea la care se face redeschiderea. Selectati  societatea nou creata si din meniul Utilitare\Restaurare se restaureaza baza de date salvata anterior.
In societatea mai sus creata mergeti la  Prelucrari\Validare documente secundare si dupa ce apare fereastra de validare inregistrari sa apasati butonul  Filtrare si se deschide fereastra Criterii selectie.1a

2a

In fereastra Criterii selectie scrieti pe randul galben din antet Redeschidere si completati tabelul astfel:
•         pe prima coloana care se numeste camp pe primul rand alegeti Data,
•         pe a doua coloana care se numeste Conditie pe primul rand alegeti Mai mic sau egal cu,
•         pe a treia coloana care se numeste Valoare pe primul rand scrieti 31/12/2012.

Apoi apasati butoanele Salveaza filtrul si Aplica filtrul.

Ati revenit in fereastra Validare inregistrari unde este nevoie sa ramana in urma filtrului doar inregistrarile din 2012 si apasati butonul de Validare grupata si apoi butonul Valideaza.

Inchideti fereastra si mergeti la Prelucrari\Inchidere redeschidere\inchidere an si la data redeschiderii alegeti  011\2013 si  alegeti una dintre bife:

3a

Preluare solduri pentru conturi – se preiau in noul an doar soldurile conturilor fara detaliere. Se creeaza cate o nota de sold initial pentru fiecare valuta cu care s-a lucrat in anul anterior, echilibrarea notelor se face prin contul 891. In notele contabile de sold initial in valuta vor fi preluate doar conturile reevaluate;
Preluare sold detaliat terti – se preiau in noul an soldurile detaliate la nivel de document pentru terti, pentru celelalte conturi se preiau doar soldurile . Se creeaza cate o nota de sold initial pentru fiecare valuta cu care s-a lucrat in anul anterior, echilibrarea notelor se face prin contul 891. In notele contabile de sold initial in valuta vor fi preluate doar conturile reevaluate;
Atentie: Utilizati una din primele doua optiuni daca ati facut tot anul 2012 reevaluare automata din program din meniul Prelucrari – Reevaluare sau manuala respectand pasii din Help.

Procedura standard preluare solduri – presupune preluarea in noul an a tuturor rulajelor. Va crea o singura nota de sold initial. In acest caz nu va tine cont de reevaluari sau inchideri de TVA;
Procedura standard preluare rulaje – presupune preluarea in noul an a soldurilor pentru fiecare cont in parte. Se va crea cate o nota de SI pentru fiecare valuata. Pentru devize nota de SI se va crea la curs 0. In acest caz nu se va tine cont de reevaluari.
Atentie: Ultimele doua optiuni se folosesc daca in anul 2012 nu s-a facut reevaluarea automat din program si in situatia in care, la reevaluarea manuala nu s-au respectat pasii din help.

Apoi apasati Redeschidere , in fereastra care apare apasati Salvare si Save si apoi apasati butonulContinuare.

4a

Dupa redeschidere, in societatea in care va aflati raman notele contabile de redeschidere aferente anului 2012 si notele contabile din 2013 daca ati introdus.

Explicatii suplimentare pentru CIEL Conta 6.42

Pentru a va putea configura conturi analitice aferente TVA-ului neexigibil la cumparare si vanzare trebuie sa accesati meniul Dosare – Configurare societate – Configurari TVA. Folosind butonul in forma de lupa se va deschide planul contabil de unde puteti selecta contul dorit.
1
In continuare accesati butonul alaturat 2, creati o linie unde veti selecta contul de TVA neexigibil si veti preciza cota acestuia in coloana “Procent”, ca in exemplul de mai jos:
3
Declaratia 101
Pentru a putea configura declaratia 101 trebuie sa intrati in meniul Listari – Declaratii fiscale – Calcul impozit pe profit – Configurare calcul impozit pe profit.
4
Iar pentru crearea declaratiei accesati optiunea “Listare calcul impozit pe profit”.
5
In primul rand alegeti perioada de raportare, bifati optiunea “Inregistrari temporare” si accesati butonul “Calcul”. Selectati apoi, calea catre folderul “dist” (in cazul in care doriti validarea declaratiei cu softul J), calea de export si completati sectiunea “Reprezentant” ( Nume , Prenume si Functia).
Urmatorul pas este Exportul declaratiei folosind butonul “Export XML”, validarea si semnarea acesteia.

Declaratia 100
Declaratia 100 necesita in primul rand configurari . Accesati meniul Listari – Declaratii fiscale – Declaratia 100 – Configurare declaratia 100.
Aici se bifeaza doar tipurile de impozit pentru care au obligatie declarativa. Pe fiecare rand bifat se configureaza contul de impozit.

8
Apoi se merge in meniul Listari – Declaratii fiscale – Declaratia 100 – Listare declaratia 100.
Se alege perioada de raportare apoi accesati butonul “Calcul” si “Rezultate”.
9
Se va deschide fereastra de validare unde se alege calea catre dosarul dist si calea de export.
9a
In continuare se da export si Validare + Creare PDF.

Instructiuni TVA la incasare

Configurari preliminare.

In cazul in care societatea se afla sub incidenta tva-ului la incasare se bifeaza aceasta optiune in meniul Dosare/Configurare societate astfel incat documentele emise in jurnalul de vanzare vor avea implicit aceasta setare.

1

Inregistrarea facturii de cumparare cu tva la incasare.  

In cazul facturilor de cumparare, se bifeaza optiunea “Tva la incasare” care implicit va propune optiunile de tva aferente.

2

Atentie! Pentru evidenta corecta a documentelor in jurnale si declaratii alegeti optiuni de tva. Pentru inregistrarile cu Tva la incasare alegeti optiunile care au aceasta specificatie.

Inregistrarea unei plati partiale.  

Pentru efectuarea unei plati se selecteaza contul de trezorerie, contul de tert si factura in campul “Numar marca”.
Atentie!

  • Pentru afisarea corecta a datelor in jurnalele comerciale este necesar ca pentru fiecare incasare/plata efectuata sa selectati factura in sectiunea “Nr. marca”.
  • Inainte de salvarea notei contabile se da click in casuta aferenta contului de partener dupa care se apasa butonul “Generare nota TVA”.

Fereastra, care se va deschide la accesarea butonului “Generare nota TVA” afiseaza informatii cu privire la tva-ul neexigibil aferent facturii.

3

In cazul platilor partiale se scrie manual valoarea stinsa in unul din campurile Total TTI, TotalFT sau Valoare TVA, in functie de preferinte.
Pentru salvarea notei aferente tva-ului se apasa butonul Temporar, astfel, ulterior se poate modifica nota generata sau Validare fara posibilitatea ca aceasta nota sa se mai poata edita.
In cazul unei plati partiale pentru o factura care contine mai multe cote de tva, trebuie specificata valoarea aferenta tva-ului pe fiecare dintre acestea.
Exemplu

Factura cumparare

4

Plata partiala

5

Inregistrarea facturilor de vanzare

Modul de inregistrare a facturii de vanzare cu tva la incasare este asemanator facturii de cumparare.

Factura vanzare

6

Incasare

7

Colectarea tva-ului la 90 de zile

Pentru a vizualiza si colecta tva-ul pentru facturile neincasate care au ajuns la 90 de zile de la emitere se foloseste optiunea Generare note TVA, din meniul Prelucari.

8

Notele pentru colectare tva se pot genera in functie de anumite criterii dorite, folosind butonul Filtrare sau se pot genera pentru toate facturile folosind butonul “Genereaza toate notele de colectare TVA”.
Butonul “Genereaza nota de colectare TVA” creaza nota de colectare tva pentru linia selectata.
Jurnale comerciale
Asupra jurnalelor s-au facut modificari astfel incat pentru fiecare document se vor distribui, pe coloanele corespunzatoare, valorile exigibile si neexigibile, data, numarul si valoarea incasarii/platii.
Atentie! Documentele al caror tva nu a devenit exigibil vor aparea in jurnalele comerciale indiferent de perioada de listare aleasa.
In exemplul de jurnal de mai jos exista create doua facturi de cumparare cu tva la incasare:
– Cumparare 1 cu: baza 24 %=100, tva24%=24, baza9%=100, tva9%=9, total factura=233. Factura nu are nicio plata.
– Cumparare 2 cu: baza 24 %=100, tva24%=24, baza9%=100, tva9%=9, total factura=233. Factura are o plata partiala cu numarul “PLATA 2” si valoare 100 pentru care s-a distributit pentru cota 24% valoarea totala 50 si pentru cota 9% valoarea totala 50.
Informatiile afisate in jurnalul de cumparare sunt urmatoarele:

9

Pentru cea de-a doua factura de cumparare valorile aferente bazei si tva-ului, extrase din plata efectuata,  s-au trasferat pe coloanele corespunzatoare. De asemenea s-au completat automat coloanele “Document plata”  si “Valoare platita”.
Pentru Jurnalul de vanzare cu tva modul de afisare a informatiilor este acelasi.
Culegeri date/Note tva la incasare

In cazul in care se doreste crearea notei de tva la incasare pentru o factura, dar nu din gridul de incasare/plata folosind butonul Generare nota TVA, se poate accesa meniul Culegeri date – Note tva la incasare.

10

In aceasta fereastra se selecteaza partenerul, factura si incasarea, folosind butonul in forma de lupa; iar in gridul cu datele documentului se poate modifica manual valoarea care va deveni exigibila.

Instructiuni modificare facturi personalizate cu TVA la incasare

Pentru a urma instructiunile de modificare a facturilor personalizate cu TVA la incasare descarcati arhiva de aici.

Instructiuni actualizare D394

Pentru actualizarea fisierului in format PDF necesar pentru depunerea Declaratiei 394 trebuie sa urmati urmatorii pasi:

1) Descarcati ultima versiune D394 in format PDF de aici.

2) Copiati fisierul descarcat in calea unde aveti instalat programul de contabilitate in folderul Ciel Conta.
Daca detineti versiunea retea este nevoie sa copiati acest fisier atat pe server cat si pe statii.

Daca doriti sa pastrati vechiul pdf D394, este nevoie sa il redenumiti inainte de inlocuire.

Instructiuni modificare date in D394 (PDF Inteligent)

1. Intrati in Ciel Contabilitate in Listari-Declaratii fiscale-Declaratia D394.

1

2. Setati calea de export pentru declaratia 394 apasand pe patratul cu cele trei puncte din capatul casutei Cale de export. Puteti sa alegeti ce cale de export doriti dumneavoastra.

2

3. Dupa selectie apasati Validare.

3

4. Efectuati apoi un Recalcul pentru a vizualiza datele, iar la final apasati Export XML. Va apare o fereastra Succes si va intreaba daca doriti sa deschideti fisierul Pdf, aici selectati Yes.

4

5. Va apare o fereastra in care va spune ca s-a generat fisierul xml cu succes pe care apasati OK. Mai departe se deschide fisierul pdf cu datele dumneavoastra. Mergeti pe bara galbena la Options-Trust this document always si veti regasi datele din declaratie.

5

6. In cazul in care nu va apare aceasta fereastra (adica nu aveti bara de Options pe care o vedeti mai sus) insemna ca fisierul se poate deja edita, sau nu aveti o versiune de Adobe corespunzatoare, trebuie sa va instalati o versiune Adobe 9.

Atentie!! Daca versiunea de Adobe este mai mare de 9 (ex 10.1.2) nu veti putea edita fisierul pdf.

7. Daca nu puteti efectua modificari in fisierul deschis si aveti versiunea Adobe X(10) trebuie sa il dezinstalati din Add Remove Programs si apoi sa instalati versiunea 9 care se regaseste aici:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/depunere_declaratii/AdbeRdr930_en_US.zip.

8. Dupa deschiderea pdf-ului efectuati modificarile dorite.

6

Folosind semnele + si – veti putea adauga sau sterge terti din lista
Atentie!! Efectuati modificarea pe fiecare tert in parte, nu pe sumele din total.

9. La final apasati Validare

10. Va apare fereastra de mai jos in cazul in care aveti erori:

7

11. Apasati OK mergeti in calea indicata mai jos pentru a verifica erorile :

8

12. Daca validarea se efectueaza cu success va apare mesajul:

9

13. Apasati ok si va apare mesajul:

10

14. Daca apasati Yes va apare fereastra de mai jos:

11

15. Mergeti pe pagina a doua a pdf-ului deschis pentru a semna. Daca aveti introdus token-ul pentru semnare acest fiser va recunoaste automat semnatura, in caz contrar urmati pasii:

12

13

16. Apasati Next si va va prelua automat semnatura, aceasta apare in coltul din dreapta.

 

Instructiuni de completare a Declaratiei 394

Pasii de descarcare d394 pentru validare semnare si depunere:

Pentru a instala dependintele necesare pentru CIEL Conta folositi acest link: dependinte !

Daca descarcati fisierul de mai sus si il instalati, puteti sa sariti peste primul pas, intrati direct in directorul c:\.

  1. Accesati link-ul http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/dist_20120213.zip.
  2. Va apare fereastra urmatoare:

1

  1. Dati click pe ok, si dezarhivati fisierul in C:\
  2. Intrati in directorul Dist de pe C:\ apoi dublu click pe DUKintegrator.jar

2

5.       Va apare fereastra de mai jos

3

Selectati D394 si apasati butonul indicat

4

Apasati Download.

5

Apasati ok si continuati cu validarea si semnarea din DUkintegrator sau din aplicatia Ciel, dupa ce ati configurat corect calea catre Dist.

Dupa terminarea pasilor de mai sus va apare fereastra:

6

  1. Mergeti in aplicatia Ciel Contabiliate in Listari-Declaratii fiscale-Declaratia 394 si setati calea catre DIST.

7

Instructiuni de completare a informatiilor in Ciel Conta pentru obtinerea Declaratiei 394

Pentru a completa corect datele in programul Ciel Conta si pentru a depune corect noua Declaratie 394 lunar fara probleme urmati pasii de aici!

Numar document duplicat

Mesajul de “Numar document duplicate apare deoarece aveti acelasi numar folosit la alt document.

1

Daca in culegerea datelor intalniti mesajul “Numar document duplicat” si doriti sa folositi acelasi numar de document la mai multe documente mergeti la Dosare \Setari personale si scoateti bifa de “Numar document unic”

2

Mergeti dumneavoastra si in meniul Dosare \Configurare societate si scoateti bifa de “Numar document unic”

3

Bifa aceasta , dupa de faceti documentul respectiv , este bine sa o repuneti deoarece in cazul in care faceti reevaluare nu este indicat sa aveti doua facturi ale aceluasi furnizor sau client cu acelasi numar.