Cum se introduc soldurile initiale in CIEL Contabilitate V7?

Pentru a putea introduce soldurile initiale trebuie sa accesezi DOCUMENTE –> Note contabile –> Note contabile  -> Adauga si sa alegi TIP INREGISTRARE  – Sold initial, respectiv data de 1 ianuarie.

In campul aferent numarului facturii este necesar sa tastezi SOLD INITIAL .

Cum introduc in CIEL Contabilitate V7 o nota contabila cu taxare inversa?

Pentru a putea introduce o nota contabila cu taxare inversa, trebuie sa accesezi DOCUMENTE –> Note contabile –> Note contabile – Adauga –> si sa alegi tip inregistrare Cumparare/Vanzare. 

In cazul facturii de cumparare, pe prima linie din nota contabila vei adauga baza, iar pe cea de-a doua linie TVA-ul si vei completa optiunea de TVA Taxare inversa.

Pentru factura de vanzare este necesar sa adaugi doar linia cu baza si sa alegi optiunea de TVA Taxare inversa.

Cum inregistrez un bon de benzina cu 50% deductibilitate?

  1. In primul rand, este necesar sa iti configurezi contul de deductibilitate din meniul NOMENCLATOARE -> Articole -> Conturi deductibilitate. In fereastra nou deschisa, folosind butonul ADAUGA, vei adauga contul de deductibilitate:

2. Pentru introducerea bonului de cumparare combustibil prin note contabile, este necesar sa accesezi meniul DOCUMENTE> Note contabile -> Note contabile. Folosind butonul ADAUGA vei adauga nota contabila. La TIP INREGISTRARE este necesar sa selectezi BON FISCAL CUMPARARE. Pe liniile notei contabile, vei adauga baza si TVA-ul bonului pe tip inregistrare JC, iar deductibilitatea pe OD.

Cum pot prelua campul EXPLICATIE pe a doua linie din nota contabila?

Pentru a prelua campul EXPLICATIE pe a doua linie din nota contabila este necesar sa accesezi NOMENCLATOARE –> Societate –> Parametrizare –> Parametri generali –> tabul CONTABILITATE  si sa bifezi ‘Preluare numar document in explicatie nota contabila’ –> salveaza.

In continuare, este necesar sa mergi pe Nota contabila si sa selectezi Tipul de inregistrare. Ulterior se completeaza numarul de document, se adauga prima linie pe nota, se scrie explicatia, si se adauga a doua linie;  se preia si explicatia.

Cum adaug un document electronic pe nota contabila?

Stiai ca poti adauga documentele electronice primite de la clienti pe nota contabila, astfel incat acestea sa poata fi accesate oricand in viitor, avand in vedere ca acestea se pastreaza in baza de date si nu local pe calculatorul pe care lucrezi?

Pentru a realiza acest lucru este necesar sa definesti o informatie aditionala pe nota contabila, de tip fisier.

Ulterior, cand creezi nota contabila, ai posibilitatea de a atasa documentul electronic in orice format (de ex.: .pdf) la nota contabila. Astfel ai putea scapa de documentele fizice si de dosarele pline daca iti convingi clientul sa iti transmita documentele in format electronic (chiar si scanate).

 

Pasi necesari pentru definirea si asocierea pe nota contabila a informatiei aditionale de tip fisier:

  • Definire:
    1. Acceseaza meniul NOMENCLATOARE-> Informatii aditionale
    2. In ecranul deschis (tabul Definire), click pe butonul ADAUGA
    3. In coloana NUME trece numele informatiei aditionale (de ex.: Document)
    4. In coloana TIP selecteaza FISIER
    5. In partea dreapta ai posibilitatea de a modifica dimensiunea maxima a fisierului (implicit este de 1 MB, dar puteti sa selectezi o marime mai mare) si sa selectezi extensiile dorite de fisier (daca nu adaugi nici o extensie, vei putea atasa orice tip de fisier

  • Asociere:

    1. In acelasi ecran ca mai sus, lick pe tabul ASOCIERE
    2. Cauta entitatea NOTE CONTABILE in partea stanga si pozitioneaza-te pe ea
    3. In partea dreapta, apasa ADAUGA si selecteaza informatia aditionala create, si, ulterior, salveaza
    4. Nota: poti lasa obligativitatea ca fiind OPTIONAL (adica nota se poate salva si fara a adauga document cu ea), sau o poti define drept RECOMANDATA (caz in care solutia software te va avertiza la salvarea notei ca nu ai atasat niciun document) sau OBLIGATORIE (situatie in care nu poti salva nota fara a atasa un document la aceasta)

In acest moment ai o informatie aditionala de tip fisier, pregatita sa fie utilizata pe notele contabile.

  • Utilizarea pe note:
    1. Atunci cand creezi o noua nota contabila, in partea de jos a ecranului vei observa tabul INFORMATII ADITIONALE (langa Observatii). Aici vei regasi informatia aditionala.
    2. Click pe iconita ALEGE DOCUMENT si selecteaza documentul pe care doresti sa il atasezi notei
    3. Salveaza nota contabila

Odata salvata nota, oricand vei avea nevoie sa vizualizezi carui document primit de la clientul tau ii corespunde acea nota contabila, ai posibilitatea de a face acest lucru din nota contabila.

Astfel, ai obtinut de fapt o arhiva a documentelor electronice legata de notele contabile create pe baza documentelor primite.

Cum introduc note contabile fara a utiliza mouse-ul?

Pentru a introduce note contabila fara a utiliza mouse-ul este necesar sa urmezi pasii de mai jos:

  1. Intra in aplicatie si apasa tasta F3
  2. Scrie NOTE si apasa ENTER selectand prima optiune cu tasta inscriptionata cu o sageata in jos
  3. In gridul de note contabile apasa CTRL+A; astfel se va deschide nota contabila
  4. Trece numarul notei si, ulterior, apasa TAB; acum trece data documentului si apasa, din nou, TAB astfel incat sa treci scadenta
  5. Utilizeaza TAB pentru a merge pe tipul de inregistrare si apasa SPACE astfel incat sa selectezi selectezi tipul inregistrarii (cu ENTER)
  6. Treci de campul MODEL si campul MONEDA utilizand tasta TAB – aceasta te ajuta sa navighezi de la un camp la altul
  7. De la MONEDA, folosind TAB, du-te in liniile notei si adauga o linie folosind combinatia de taste CTRL+A
  8. Folosind sageata dreapta/stanga te poti deplasa pe linie astfel incat sa completezi campurile aferente
  9. Ulterior, folosind sageata in jos mai adauga o linie la nota; folosind sagetile poti completa campurile necesare
  10. Repeta pasii 8 si 9 pana cand ai completat toate liniile
  11. La final, apasa CTRL + S si salveaza nota
  12. Dupa salvare, apasa ENTER astfel incat sa mai adaugi o nota (este necesar sa urmezi iar pasii de la 4 pana la 11)